MOSKEVSKÉ UMĚLECKÉ DIVADLO KONSTANTIN SERGEJEVIČ STANISLAVSKIJ
Konstantin Sergejevič Stanislavskij 1863 – 1938 herec, režisér, pedagog, divadelní reformátor, představitel realismu
Vladimir Ivanovič Němirovič-Dančenko 1858 – 1943 režisér, divadelní ředitel, dramatik
Moskevské umělecké divadlo 1897 schůzka Stanislavského a Němiroviče-Dančenka ve Slovanském bazaru – založení divadla
Moskevské umělecké divadlo 1898 první premiéra: Car Fjodor Ioanovič (Alexej Tolstoj) 1898 Racek (Čechov) -. legendární premiéra režie: Stanislavskij a Němirovič-Dančenko Trigorin – Stanislavskij Treplev - Mejerchold
Moskevské umělecké divadlo Dramaturgie Čechov – Strýček Váňa, Tři sestry, Višňový sad Gorkij aj. Evropské turné Max Reinhardt, Edward Gordon Craig, Jaroslav Kvapil Dramaturgie po turné Sofokles, Shakespeare, Goldoni, Hamusn, Ibsen…
Moskevské umělecké divadlo První studio (Mejerchodl) Druhé studio Třetí studio (Vachtangov) Čtvrté studio Hudebně-dramatické studio (Němirovič-Dančenko)
Moskevské umělecké divadlo Herci Vsevolod Mejerchold Michail Čechov Olga Knipperová (Čechovova manželka)
Stanislavského Systém emocionální paměť identifikace s rolí metoda fyzických jednání přes vnější prostředky je možno dosáhnout vnitřního prožívání metoda psycvhofyzického jednání syntéza vnitřního prožitku a vnějšího výrazu
Stanislavského Systém magické „kdyby“ (jakoby): co by bylo, kdyby… herec má nacházet paralelní situace ve svém vlastním životě, aby věrohodně ztělesnil to, co sám nezažil metoda průběžného jednání okruh veřejné samoty
Stanislavského Systém Můj život v umění Práce herce na sobě samém v procesu prožívání Práce herce na sobě samém v procesu ztělesňování Práce herce na roli
„Metoda“ Michaela Čechova důraz je položena na představivost a fantazii cyklus cvičení Umění herce