NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Název projektu: Výuka programování na střední škole.
Advertisements

Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Funkce Připomeňme si program pro výpočet faktoriálu:
Pole, ukazatele a odkazy
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
Větvení cykly J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
C# - datové typy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
PB161 Jmenné prostory, I/O proudy PB161 | Jmenné prostory, IO proudy PB161 – Programování v jazyce C++ Objektově Orientované Programování.
Objektové programování
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Jedenácté cvičení Vlákna. Java cv112 Vlákna Operační systém Mutitasking – více úloh se v operačním programu vykonává „současně“ Java Multithreading -
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
PRÁCE S VLÁKNY A APLIKAČNÍ DOMÉNY V.NET FRAMEWORK APLIKACÍCH Architektura technologie.NET Jan Martinovič, FEI - Katedra Informatiky.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IB111 Programování a algoritmizace
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
1 / 9X36DSA 2005The complexity of different algorithms varies: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log 2 (n)), … Různé algoritmy mají různou složitost: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log.
IKT MS Office Access Sestavy Ing. Jana Horáková
Jazyk C A0B36PRI - PROGRAMOVÁNÍ Část II.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office Orlová, spol. s r.o AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2 – Inovace.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Jana Kijonková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Relační databáze – zápis.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Jana Kijonková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Relační databáze ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
TÉMA: Počítačové systémy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Návrhový vzor Flyweight
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované programování v C# ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0458 NÁZEV ŠABLONY: V/2-Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol

Cvičení 12 C# pole objektů v hlavním programu. class Zakaznik { Program bude simulovat jízdy zákazníků Taxi. Program bude používat instance třídy Zakaznik s parametry ujeté km a doba čekání. class Zakaznik { double km; int minuty; public Zakaznik(double km, int minuty) this.km = km; this.minuty = minuty; }

Cvičení 12 C# pole objektů v hlavním programu. class Taxi { int ID; Naše Taxi mají své ID, pevně stanovenou taxu za 1 km a každých započatých 5 minut čekání. Za jednu směnu mají maximálně 8 zákazníků. class Taxi { int ID; public static double zaKm=0; public static double zaPetMinut=0; public Zakaznik[] jizdy = new Zakaznik[8]; public Taxi(int ID) this.ID = ID; } Taxy za km a 5 minut je stejná pro všechny Taxi a proto jsou proměnnými třídy – static.

Cvičení 12 C# pole objektů v hlavním programu. Taxy za jízdu a čekání nastavíme pomocí setterů. public static void setZaKm(double kolik) { zaKm = kolik; } public static void setZaMinuty(double kolik) zaPetMinut = kolik; Mohli bychom vytvořit jeden společný setter, ale předpokládáme, že nebudeme měnit obě položky najednou.

Cvičení 12 C# pole objektů v hlavním programu. public double uctenka() Zákazník musí dostat po ukončené jízdě účtenku. public double uctenka() { Console.WriteLine("Ujeto {0} km, doba čekání {1} minut", km, minuty); double pom = km * Taxi.zaKm; if (minuty / 5 == 0) pom += minuty / 5 * Taxi.zaPetMinut; else pom += (minuty / 5 +1) * Taxi.zaPetMinut; Console.WriteLine("Celková částka: {0:f} korun.\n", pom); return pom; }

Cvičení 12 C# pole objektů v hlavním programu. Taxi axi = new Taxi(1); V hlavním programu vytvoříme taxík a nastavíme taxy za jízdu a čekání. Taxi axi = new Taxi(1); Taxi.setZaKm(7.60); Taxi.setZaMinuty(0.40); Vytvoříme potencionální zákazníky a náhodně jim nastavíme délku jízdy a dobu čekání. Random nah = new Random(); double km; int cekani; Zakaznik[] lide = new Zakaznik[12]; for (int i = 0; i < 12; i++) { km = nah.Next(50, 2000) / 10; cekani = nah.Next(1, 20); lide[i] = new Zakaznik(km, cekani); } Instance Zákazníků se vkládájí přímo do pole.

for (int i = 0; i < 8; i++) { axi.jizdy[i] = lide[nah.Next(0, 11)]; Cvičení 12 C# pole objektů v hlavním programu. Nakonec ze všech zákazníků vybereme náhodně 8 do našeho taxi a spočítáme jeho celkovou tržbu. double celkem = 0; for (int i = 0; i < 8; i++) { axi.jizdy[i] = lide[nah.Next(0, 11)]; celkem += axi.jizdy[i].uctenka(); } Console.WriteLine("Výdělek za den: {0:f} korun.", celkem);

Cvičení 12 C# pole objektů v hlavním programu. Zpracovala: Ing. Adéla Tomalová Cílová skupina: žák SŠ Rok vytvoření: 2012 Anotance: práce s více poli stejného objektu. Předpokládaný přínos (výstup): vytvoření více polí a přesun objektů z jednoho do druhého . Předpokládaný čas: 15 minut V textu nebyly použity materiály jiných autorů.