Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

Věková období – jejich zvláštnosti
Charcot – Marie – Tooth v dětském věku
Osoby s handicapem Mgr. Terezie Pemová.
Dyspraxie.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Následná a akutní rehabilitace po CMP
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
Výchova mládeže s více vadami
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Kondiční příprava hráče baseballu
Somatopedie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Závěrečná konference k individuálnímu projektu „Podpora vzdělávání a supervize u pracovníků v oblasti sociálních služeb a pracovníků v sociální oblasti.
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Přednáška č. 3 Krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán,stavba cvičební jednotky,metodické zásady kinezioterapie.
DMO OLGA BÜRGEROVÁ.
Zdravotní tělesná výchova
Výkon a výkonnost Tělesná cvičení jsou základním prostředkem tělesné výchovy a sportu. Mají tři stránky : 1.strukturální- jde o fáze pohybu(cyklické,acyklické,kombinované)
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
Periodizace lidského věku: Období dospělosti Období stáří
Downův syndrom ( genetické choroby člověka )
DMO Olga Bürgerová.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Specifické problémy tréninku a výkonnosti mládeže Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel.
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Příklady dobré praxe.
Dítě se sluchovým postižením
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA
HIPOTERAPIE A CANISTERAPIE
GENETICKÉ VADY.
Vývojová dysfázie.
Obtíže žáků s učením a chováním III.
HANDICAPOVANÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk. ZDRAVÍ = stav úplné fyzické, duševní a sociální pohody a) fyzické – tělesný stav zdraví b) mentální – stupeň.
Kosterní a svalová soustava. vadné držení těla skoliózy kyfózy hyperlordóza křivice plochá noha artróza dna.
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt M. Lejska Hradec Králové
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_ Jméno autora: Mgr. Jana Matěnová Datum, období kdy byl.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období mladšího školního věku klíčová slova : školní práce, bisexuální.
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Somatopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s poruchami hybnosti, dlouhodobě nemocnými a zdravotně oslabenými.
Ontogeneze motoriky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Z DRAVOTNÍ POSTIŽENÍ ? Odchylka ve zdravotním stavu člověka, která ho omezuje. Zákon č.108/2006 Sb. O sociálních službách Zákon č. 435/2004 Sb. O zaměstnanosti.
Ontogeneze motorických schopností Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
PORUCHY ŘEČI V DĚTSKÉM VĚKU
DMO dětská mozková obrna
Seminář ke speciální pedagogice 1
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Vývoj člověka Ontogeneze.
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
ANTROPOMOTORIKA.
Pedie Co mají společné?.
DMO (dětská mozková obrna)
Základní pojmy speciální pedagogiky
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA
Konstrukty motoriky, fylogeneze motoriky
Témata otázek ke zkoušce
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa

Vývojové motorické poruchy Jsou poruchy, které se v různé míře vyskytují u člověka během ontogenetického vývoje, a to jak vlivem prostředí, tak genetickou determinací. © Tom Vespa

Snížené pohybové nadání Vývojové motorické poruchy Snížené pohybové nadání (motorická debilita) deficit motorických schopností (především koordinačních), který omezuje schopnost motorického učení na úroveň dítěte mladšího školního věku ( 6 – 9 let). Projevuje se zejména v nejistých a nekoordinovaných jemných pohybech. © Tom Vespa

Motorický infantilismus Vývojové motorické poruchy Motorický infantilismus je projevem výrazné pohybové retardace, kdy dítě školního věku vykazuje pohybové vzorce jako batole, či kojenec. Dochází k ustrnutí vývoje na ranném stupni vývoje. Výše uvedené motorické poruchy (motorická zaostalost obecně) souvisí zpravidla s mentální retardací – 98% mentálně postižených je postiženo i motoricky. © Tom Vespa

Druhy poruch Nervové Vývojové motorické poruchy Periferní   Periferní – svalová atrofie (ochabnutí svalstva), lokální obrny, svalové dysbalance, křečovité pohyby, hypomobilita Centrální hemiplegie (jednostranné vertikální ochrnutí paraplegie (ochrnutí dolní části těla) hyperkinéza (zvýšená mimovolní pohybová činnost) ataxie (porucha koordinace pohybů) © Tom Vespa

Druhy poruch Nervové Vývojové motorické poruchy Svalová atrofie   Svalová atrofie © Tom Vespa

Druhy poruch Nervové Vývojové motorické poruchy Obrna (lícního nervu)   Obrna (lícního nervu) © Tom Vespa

Druhy poruch Nervové Vývojové motorické poruchy Hemiplegie paraplegie   Hemiplegie paraplegie © Tom Vespa

Druhy poruch Nervové Vývojové motorické poruchy qvadroplegie   qvadroplegie © Tom Vespa

Druhy poruch Somatické Vývojové motorické poruchy   Získané – skolióza, hyperlordózy, hyperkyfózy, poúrazové stavy, amputace, deformity Vrozené – anomálie – menší odchylky ( kyfózy, chybějící prst,….) - deformity – velké odchylky (kratší, nebo nevyvinuté končetiny, velké skoliózy,…) © Tom Vespa

Vývojové motorické poruchy Druhy poruch Somatické   Skolióza © Tom Vespa

Druhy poruch Somatické Vývojové motorické poruchy kyfóza, lordóza   kyfóza, lordóza © Tom Vespa

Vývojové motorické poruchy Druhy poruch Somatické   amputace © Tom Vespa

Redukce poruch Odstraňováním, nebo mírněním motorických poruch se zabývá lékařský obor – REHABILITACE (kinesioterapie), využívající nejrůznější formy zdravotní péče, avšak současně může plnit tuto funkci i ZDRAVOTNÍ TV ve školách. © Tom Vespa

Redukce poruch Při rehabilitaci jde především o :   Reedukaci – obnovení, navrácení hybnosti a funkce postižené části těla Kompenzaci – nahrazení funkce prostřednictvím jiných částí těla (zapojením jiných svalů), nebo podporu pomůckami © Tom Vespa

Redukce poruch V rámci zdravotní TV sledujeme dvě tendence péče o pohybově postižené   Zapojování dětí do normální TV s úlevami, nebo individuálním plánem, přináší sociologický a psychologický efekt (oboustranný – jak pro postižené dítě, tak pro zdravé děti) Samostatné skupiny ZTV (sestavené s ohledem na formu postižení) © Tom Vespa

© Tom Vespa