SOUČASNÉ ČESKÉ VÝTVARNÉ UMĚNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

Město jako místo pro člověka projekt mezinárodního kulturního dialogu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Autor: Květa Stejskalová
M Ě S T O J A K O M Í S T O P R O Č L O V Ě K A TRIALOG – brněnský institut rozvoje občanské společnosti Unie výtvarných umělců Olomoucka Kulturní sdružení.
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
PODEPSÁNO SRDCEM ročník charitativní dražby.
NOVÁ FIGURACE SOUČASNÉHO UMĚNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
5. Nástin historického vývoje RD
Bratři Čapkové.
Science fiction & fantasy
Po stopách kontroverzního výtvarníka v Praze
Výtvarné setkání v MŠ II.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Kultura.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Prostor (Dvě linie) volnosti i skleslosti VII, 1975
PAMÁTKY PRAHA.
VY_32_INOVACE_3D.9.01 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Certifikovaní komisaři oboru kuchař:
Estetika režného zdiva v díle Jana Kotěry
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Archiv výtvarného umění Shromažďuje Zpracovává Zpřístupňuje dokumenty a informace o současném výtvarném umění.
VY_32_INOVACE_3D.9.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Téma: KULTURA A VĚDA V PRVNÍ REPUBLICE Předmět: Dějepis
Architektura tužkou a ve 3D
NBU2A LS2015 / RODINNÉ DOMY Petr LÉDL / Petr ŠIKOLA KATEDRA ARCHITEKTURY KONCEPT A DISPOZICE RODINNÉHO DOMU.
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
U3V – kurz Vyšehrad v proměnách staletí (Gabriela Cundrová)
KUBISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
SECESE.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Loutka Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Výstava 2005 Čelákovice v obrazech a fotografiích
ZŠ Řevnice Školní Řevnice
Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.
KULTURNÍ KONCEPCE MgA. Eliška Kaplický Fuchsová Předsedkyně výboru pro kulturu, památkovou péči, výstavnictví, cestovní ruch a zahraniční vztahy.
Galerie umění Karlovy Vary PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE – květen 2016 Edukátorem snadno a rychle? Mgr. Lenka Tóthová.
Habsburkové 2 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Rudolf II.  byl císařem  vnuk Ferdinanda I. Habsburského  velmi vzdělaný  celý život podporoval vědu.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět.
OKŘÍŠSKÝ UNIVERZÁL 2007  Okříšská laťka  Hujerův memoriál  O krále zeleného stolu  O univerzálovy koule  Zlatá diabolka  Okříšský rychlík  Okříšský.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt figura v současném malířství a na 1. stupni zš Mgr
Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru
KUBISTICKÉ POPRSÍ – OTTO GUTFREUND
KULTURNÍ INSTITUCE Mgr. Michal Oblouk.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
TÉMA: KULTURA A ŽIVOT V PŘEDVÁLEČNÉM ČESKOSLOVENSKU
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ANDĚLÉ PRO MODRÉ DVEŘE.
Název školy: ZŠ Průhonice
ANDĚLÉ PRO MODRÉ DVEŘE.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Křivonosková Kateřina
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
v knihách pro děti a mládež
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZASTUPITELSTVO MĚSTA (15)
Úvod do sociologie PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Formální interpretace uměleckého díla
Transkript prezentace:

SOUČASNÉ ČESKÉ VÝTVARNÉ UMĚNÍ

Výtvarné ceny a tradiční výstavy Ceny Jindřicha Chalupeckého Pavilony EXPO Benátské bienále Galerie a jiné instituce orientované na současné umění: DOX, Meetfactory Výtvarné časopisy: Ateliér, Art&Antique,

Umělci Skupiny: Tvrdohlaví, Pondělí, Rafani, Ztohoven, Malíři a sochaři: Jaroslav Róna, Hynek Martinec, František Skála, Petr Nikl, Michael Gabriel,Veronika Bromová, Adriena Šimotová, Sestry Válovy, Eva Kmentová, Jiří David, David Černý, Jan Švankmajer, Josef Koudelka, Kateřina Šedá, Michal Pěchouček, Jiří Beránek, Federico Diaz, Kryštof Kintera, Jan Koblasa, Petr Sís, Theodor Pištěk, Jan Merta, Tomáš Císařovský, Karel Malich, Oldřich Kulhánek, Zdeněk Beran, Josef Velčovský, Stanislav Kolíbal, Michael Rittstein, Jiří Sopko, Jiří Černický, Lubomír Typlt, Stanislav Diviš, Petr Kvíčala, Pavel Císař, Hugo Demartini, Josef Bolf Animovaný a hraný film: Adolf Born, Jiří Trnka, Břetislav Pojar, Karel Zeman, Jan Pinkava Ilustrátoři: Smetana, Grafici a typografové: Aleš Najbrt,

Současné české umění, aktuální scéna Časté obsahy: reakce na kulturní, politické a sociální prostředí, subkultury, člověk versus příroda, identita a intimita, veřejné a soukromé, individuální prožívání, hranice konvencí, realita a fikce, nová média, manipulace, informace, politika, hranice vkusu, komerce

Jaroslav Róna Valuška, já a kometa (2000) Exodus (2005) Pomník Franze Kafky (2003)

Kateřina Šedá Každej pes jiná ves (2007) Furt dokola (2008)

Dominik Lang Spící město (2011) Boule (2007) Pokoj (2007) Hrbol 2007, beton, šedá barva nenápadná instalace oslovovala diváky většinou až po haptickém kontaktu s ní. Často se stávalo že návštěvníci by spíše ocenili kdyby se této instalace„nevšimli“. Pokoj (2007)

Mateřská péče Kateřina Vincourová Kriticky komentuje svět spotřební kultury, ale v jejích objektech se zjevuje i dívčí romantika. Své objekty vytváří v podobě nafukovacích předmětů, v nichž obrací pozice uvnitř a vně a tak pokládá otázky nakolik předměty manipulují svými uživateli. Pavilon Microsoft

Milena Dopitová Sixtysomething (2001) Čtyři masky (1992) Dvojčata (Já a moje sestra),1991 Sixtysomething (2001) Čtyři masky (1992)

Martin Mainer Kolo času (2009) Páteř I. (2005)

František Skála Vzpomínka, umělá hmota, elektrické světlo (2004) Křehké vztahy (1991) Hlavy duchů (1992), mořské řasy - kelpy

Hynek Martinec Zuzana v Londýně

Petr Nikl Poupě (2005) Jako motýl (1998) Flip (2002) Mosazný kralevic (1996) V aleji II. (1998)

Poslední audience Petr Sís Ptačí sněm

Michal Pěchouček Time for Bed XXIII Time for Bed V, textil na plátně, akryl, 2009

My Light Is Your Light II Všechny moje špatné myšlenky (2009) Krištof Kintera We’ve got the power! (2003) My Light Is Your Light II

Federico Díaz Nostalgie (1992)

Tomáš Císařovský Přísedící, 2007 A na co myslíš ty ? (2000) Strach, 2004

Michael Rittstein Zabijačka (1987) Vítězný úsměv ((2006) Houbaři (1975)

Dva světy (1991) Koupání (1992) Jiří Sopko Počítadlo (1981)

Petr Kvíčala No.21 (2005) No.1 (2007) No.47 (2008) Ceiling Dance - Watermelon Cut, 2004, malba na stropě nové budovy Deutsche Bundes Bank, Chemnitz No.47 (2008)

Jan Švankmajer Možnosti dialogu Přežít svůj život

Josef Bolf (1971) Technicky náročné obrazy Temné vrstvy nevědomí Infantilní vzpomínky malby depresivní, ponuré, smutné, melancholické, hororové podivné postavy, často trpící, někdy napůl zvířata

Předměstí

Šatna, 2009 Sám doma, 2006 Holčička se stínem, 2006

FILIP ČERNÝ Kozačky (2009) Marilyn I. (2001) Podvoda (2003) Pračky (2003) 1. - 5. NP (2007)

Kontroverzní a provokativní plastiky Růžový tank (1991) Entropa, 2008, Stereotyp zemí EU Rám, konzole, elektroinstalace 16,4 x 16,5 Den zabíjení (1992) Babies (2000), černé laminátové sochy 10 miminek umístěných na žižkovském vysílači DAVID ČERNÝ Kontroverzní a provokativní plastiky Kůň, 1999

Jan Kaplický (1937 – 2009) Architekt, přírodní tvary (pavoučí sítě, motýlí křídla, rybí šupiny) a jejich futuristické zpracování Svoboda, krása, elegance, barva, kreativita Anglie – Future System, 1979

Selfridges building, Birmingham

Tiskové centrum na kriketovém stadionu v Londýně

Národní knihovna na Letné v Praze

Roman Týc Obrazy z popela zesnulých Není co slavit Řeší otázku osobní svobody, výtvarné práce realizuje ve veřejném prostoru, spoluzakladatel umělecké skupiny Ztohoven a vizuální skupiny PureA. Podílel se na vzniku centra alternativní kultury "ateliéry Trafačka“