Zápis do studia na FF UHK 2017/2018
Organizační struktura UHK Univerzita Hradec Králové Fakulta informatiky a managementu Filozofická fakulta Pedagogická fakulta Přírodovědecká fakulta
Obecné informace Struktura FF UHK: Děkanát filozofické fakulty Katedry a ústavy: Historický ústav Ústav sociální práce Katedra filozofie a společenských věd Katedra politologie Katedra pomocných věd historických a archivnictví Katedra archeologie Katedra sociologie Centrum jazykové přípravy Další pracoviště: Studijní oddělení Referát vědy Referát zahraničních styků Referát pro vnější vztahy a komunikaci Centrum informačních technologií Centrum služeb Lesákova knihovna Sídlo FF UHK: Nám. Svobody 331, Hradec Králové budova č. 2 (B) Poštovní adresa: Rokitanského 62 500 03 Hradec Králové 3 Oficiální webové stránky UHK: https://www.uhk.cz Katedry FF mají vedle oficiálních webových stránek UHK navíc své webové stránky: https://portal.ff.uhk.cz
Organizace výuky akademický rok 2017/2018 1. 9. 2017 – 31. 8. 2018 Zimní semestr 25. 9. 2017 - 22. 12. 2017 výuka 23. 12. 2017 1. 1. 2018 vánoční/zimní prázdniny 2. 1 2018 9. 2. 2018 zkouškové období
zkouškové období (pouze výjimečné případy) Organizace výuky Letní semestr 12. 2. 2018 - 12. 5. 2018 výuka 14. 5. 2018 29. 6. 2018 zkouškové období 2. 7. 2018 26. 8. 2018 letní prázdniny 20. 8. 2018 31. 8. 2018 zkouškové období (pouze výjimečné případy)
Vnitřní předpisy Studium na FF UHK se řídí Studijním a zkušebním řádem UHK a organizačními směrnicemi děkanky. Dále se řídí výnosy rektora a výnosy děkanky. Všechny důležité vnitřní předpisy jsou zveřejněny na www stránkách UHK (úřední deska UHK, popř. FF, www stránky studijního odd. FF UHK) Studijní a zkušební řád UHK Stipendijní řád UHK Disciplinární řád FF UHK Statut FF UHK Výnos děkana FF č. 1/2006 - Užívání elektronické pošty Výnos děkanky FF č. 13/2017 - Harmonogram akademického roku 2017/2018 Výnos děkanky FF č. 9/2017 - Zápisy do akademického roku 2017/2018
Organizace studia - učební plán Bloky předmětů povinné – student musí předměty splnit povinně volitelné – student musí získat z daného bloku stanovený počet kreditů volně volitelné – pouze ze zájmu a pro doplnění chybějících kreditů blok předmětů státní závěrečné zkoušky
Organizace studia - předměty Kreditový systém = bodové hodnocení vykonaných zápočtů a zkoušek počet kreditů a způsob zakončení (zápočet/zkouška) u každého předmětu stanoví katedra/ústav a může se v různých akademických letech lišit kredity navazujících předmětů se započítávají až po vykonání předmětů předcházejících (tzv. prerekvizit) prerekvizity naleznete v sylabu předmětu
Kontrola studia pro úspěšné ukončení prvního akademického roku musí student získat min. 40 kreditů, z toho min. 10 kreditů již v zimním semestru kontrola studia je prováděna vždy k poslednímu dni akademického roku, tj. k 31. 8.; v prvním roce studia jsou kontroly dvě, první z nich je provedena k poslednímu dni zkouškového období zimního semestru, pokud student k tomuto datu nezískal 10 kreditů, je mu studium ke stejnému dni ukončeno ve vyšších ročnících se kreditový zisk počítá jako součet všech kreditů získaných od počátku studia, tedy pro ukončení 1. roku je třeba získat min. 40 kreditů, pro ukončení 2. roku studia min. 80 kreditů od začátku studia
Kontrola studia student má právo během studia zapsat si každý předmět 2krát možné je plnit pouze předměty zapsané v IS/STAG k uzavření studia, tj. ke splnění učebního plánu, je student povinen: splnit jednotlivé bloky učebního plánu získat min. počet kreditů, který je roven 60ti násobku počtu let ve standardní době studia, tj. u 3letého bakalářského studia 180 kreditů, u 2letého navazujícího magisterského studia 120 kreditů
Kontrola studia studium je předčasně ukončeno, pokud student: nesplnil min. 10 kreditů za zimní semestr 1. ročníku nesplnil min. 40 kreditů za 1. rok studia neúspěšně vykonal podruhé zapsaný povinný předmět vyčerpal možnosti splnit blok povinně volitelných předmětů nesplnil požadovaný počet kreditů i v dalších ročnících studia
Přihlašovací údaje do sítě UHK, do IS/STAG www.uhk.cz https://stag.uhk.cz Přístup do systému je studentovi umožněn po zadání uživatelského jména a hesla. Přístup do sítě UHK, STAGu - počítače na všech učebnách Přístup z internetu - webový portál IS/STAG, pošta, stránky FF UHK, … Přístup z internetu: uhk\uživatelské jméno Uživatelské jméno (prijmjmX – 5 písmen z příjmení, 2 z křestního jména a pořadové číslo, např. uhk\adameja1), uživatelské jméno se během studia nemění Heslo = UHK.rodné číslo (bez znaku lomítka, např. UHK.9545257854)
Přihlašovací údaje po přihlášení – Ctrl + Alt + Del Změnit heslo Informace ke změně hesla (platnost hesla vyprší po 90 dnech): po přihlášení – Ctrl + Alt + Del Změnit heslo na stránkách Studijního oddělení FF: odkaz Změna hesla posta.uhk.cz – při přihlášení na počítačové učebně upozorní studenta při vypršení hesla a nabídne možnost jeho změny prostřednictvím Centra služeb FF (osobně či telefonicky, ne e-mailem), pokud heslo zapomenete (musíte však mít nastavenu kontrolní otázku a odpověď na adrese https://helpdesk-cit.uhk.cz/otázka)
Evidenční karta studenta vyplnit hůlkovým písmem osobní údaje osobní číslo = číslo, pod kterým je student evidován na svém studijním oboru vyplnit Vaše kontaktní údaje: číslo mobil.tel., soukromý e-mail podpis – podpisem stvrzujete souhlas se zpracováním osobních údajů Potvrzení o proškolení BOZP - podpis
Informační systémy UHK Sledovat: webové stránky UHK www.uhk.cz webové stránky kateder FF UHK https://portal.ff.uhk.cz webové stránky studijního oddělení! elektronickou poštu – e-mailová adresa ve formátu: jméno.přijmení@uhk.cz přístup z https://posta.uhk.cz/
Informační systém STAG = informační systém studijní agendy určený pro administraci studia, elektronická evidence studentů naleznete zde veškeré informace týkající se Vašeho studia, např. učební plán, sylaby předmětů, rozvrhy prezenční formy studia, žádosti, elektronickou evidenci výsledků studia, zápisové listy A/B přes tento systém: volíte předměty pro příslušný akademický rok registrujete se na rozvrhové aktivity hlásíte se na termíny zápočtů a zkoušek studenti prezenční formy vyřizují žádosti o ubytovací stipendium
Zápis předmětů Výběr předmětů v systému je možný od 1. 9. do 17. 9. 2017 Registrace předmětů na rozvrhové aktivity bude probíhat v termínu 18. 9. – 24. 9. 2017 (v tomto termínu si budete moci předměty na zimní semestr ještě zapsat či odhlásit) Registrace na volné rozvrhové aktivity v termínu 28. 9. – 1. 10. 2017
Důležitá upozornění Imatrikulace 26. 10. 2017 Průkaz studenta slouží k identifikaci studenta Žádosti (např. uznání předmětů z předchozího studia, přerušení studia) se podávají vždy prostřednictvím studijního odd. Výuka cizích jazyků – pokyny na www stránkách Centra jazykové přípravy