INTEGROVANÁ VÝUKA PŘEDMĚTU A CIZÍHO JAZYKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Transkript prezentace:

INTEGROVANÁ VÝUKA PŘEDMĚTU A CIZÍHO JAZYKA Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Co je CLIL? Postupné zavádění anglického jazyka do nejazykových předmětů - využívá se především obohacování slovní zásoby z různých tematických okruhů. Metoda CLIL neznamená bilingvní výuku -je jejím předstupněm. Studenti budou i nadále zkoušeni a hodnoceni v českém jazyce. Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Proč metoda CLIL? Výhody: rozvíjí mezikulturní poznání a porozumění rozvíjí mezikulturní komunikační dovednosti zlepšuje jazykové znalosti a ústní komunikační schopnosti rozvíjí mnohojazyčné zájmy a postoje umožňuje studentům větší kontakt s cílovým jazykem ostatní předměty spíše doplňuje, nekonkuruje jim zvyšuje motivaci a sebedůvěru studentů jak v jazyce, tak ve vyučovaném předmětu Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Cíl metody CLIL: rozvíjet jazykové kompetence v rámci reálných komunikačních situací inovovat metody a formy výuky zvýšit motivaci studentů a rozvíjet jejich bilingvní schopnosti Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

CLIL ve světě: Metoda CLIL vznikla v 90. letech 20.století ve Finsku. státy EU: Německo, Rakousko, Španělsko, Turecko, Kypr aj. V ČR není metoda CLIL příliš známá a využívaná - přínos této metody pro výuku cizího jazyka je nesporný. V České republice CLIL neformálně využívá 9% škol. Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Komu je CLIL určen? společná výuka specifického předmětu a cizího jazyka žák se učí cizí jazyk a obsah předmětu zároveň. krátké aktivity v cizím jazyce praktikované v nejazykových předmětech jako je např. zeměpis, dějepis, matematika, tělesná výchova atd. Znalost cizího jazyka v odborných hodinách - nástroj pro dosažení dalších cílů (znalost obsahu, předmětu, učiva, klíčové kompetence) Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

A co učitel? Vhodné pro pedagogy, kteří jsou aprobovaní jazykáři a zároveň vyučují nejazykový předmět Pro učitele, kteří vyučují nejazykové předměty, ale mají znalost cizího jazyka na úrovni B1. Využívání dané metody nevyžaduje účast dvou učitelů v průběhu vyučovací hodiny. Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Projekt Erasmus+ - Malta 2017 St. Julianś – Paceville – ETI Lektorky Valerie a Josie Pondělí – Pátek: kurzy s náplní metodologie CLIL Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Cíl: plánování vlastní lekce metodou CLIL The 5 Cś Dictogloss Practice BICS &CALP Bloomś Taxonomy Thinking Skills (HOTS & LOTS) Competences Community/ Culture in the Classroom Graphic Organizers Scaffolding Assessment: Evaluation, Grids Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Lesson Planning Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

5 Cś Content Communication Cognition Competences Community 10.11.2017 Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Dictogloss Practice Motivuje studenta k tomu, aby četl, učil se, mluvil a psal v cizím jazyce a zároveň pracoval v nejazykovém předmětu (např. Zeměpis, Chemie, atd.) Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

BiCS & CALP Základní mluva žáků mezi sebou Kognitivní akademické jazykové znalosti Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Bloomova taxonomie – 6 faktorů Zapamatování Pochopení Aplikování Analýza Evaluace Vytvoření Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Myšlenkové dovednosti (Thinking Skills) LOTS HOTS Položené základní otázky,na které navazují jednoduché odpovědi Více otevřené otázky, na které se dá odpovědět široce Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Kompetence Učitel musí brát v potaz u žáka: Subjektivní znalosti Jazykové znalosti Plánování Kooperace Potřeby učitele Interakce Kulturní zvyky Rozvoj Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Komunita a kultura Učitel musí brát v úvahu rozdílné kulturní prostředí (zvyky, tradice), ve kterém žáci vyrůstají – v případě multikulturních tříd Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Grafický organizér Pomáhá sumarizovat znalosti a vědomosti a pomáhá porozumět pomáhá rozvíjet organizační dovednosti Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Scaffolding - lešení Pomoc od učitele žákovi, např. pochopení problematiky od nejjednodušší po složitější Nástroj: flow diagram (time-line) Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Hodnocení, evaluace Důležité: připravit si předem tzv. „Rubrick“ – tabulka, kde se berou v potaz různé typy inteligencí žáků (viz další snímek) Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Lesson Planning Katka, Monika, Táňa 10.11.2017

Děkujeme za pozornost https://www.youtube.com/watch?v=dFuCrxRobh0&t=226s Katka, Monika, Táňa 10.11.2017