PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Protektorát Čechy a Morava
Transkript prezentace:

PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Anotace :. Prezentace slouží jako výukový materiál. k uvedenému tématu Anotace : Prezentace slouží jako výukový materiál k uvedenému tématu. Procvičuje plynulé čtení s porozuměním, vlastní reprodukce textu. Lze použít v předmětu Výchova k občanství. Autor: Mgr. Irena Čiháková Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Základní seznámení s problematikou. Procvičení čtenářské gramotnosti. Získání základních znalostí o tématu. Speciální vzdělávací potřeby: PC Klíčová slova: Vlast, vlastenectví, mateřský jazyk, národ, národnost, státní občanství, domov Druh učebního materiálu: Interaktivní prezentace Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Základní vzdělávání (ZŠ praktická) – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let Celková velikost: 702 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

VLAST Vlast je země, kde jsme se narodili a kde zpravidla žijeme celý nebo většinu svého života. Vlast je spjata s našimi prvními vzpomínkami a zážitky. Cizím slovem (z latiny) se vlast také nazývá patria. Naší vlastí je Česká republika. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

VLASTENECTVÍ Každý člověk má svoji vlast rád, protože jednak rozumí všem jejím občanům, kteří mluví stejným jazykem, dokáže porozumět tomu, co se tam odehrává, ví jak se chovat ve společnosti, kině, divadle na fotbale. Tento stav, láska k vlasti se nazývá vlastenectví nebo cizím slovem patriotismus. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

MATEŘSKÝ JAZYK S vlastí je spojen i mateřský jazyk. Za mateřský jazyk označujeme ten jazyk, kterým jsme se naučili mluvit od své matky, zpravidla ve své vlasti. Někdy se stane, že se někdo naučil mluvit dvěma jazyky. Pak záleží jen na něm, který z těchto dvou jazyků považuje za mateřský, Pro nás všechny nebo většinu z nás je mateřským jazykem čeština. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

NÁROD A NÁRODNOST Každý z nás patří k nějakému národu. Národ je společenství lidí, které se hlásí k určité národnosti. Národnost je příslušnost k určitému národu. Na vytváření národa a národnosti mají vliv společné dějiny, společná kultura, včetně stejného jazyka a zejména pocit sounáležitosti s tímto národem. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

NÁROD A NÁRODNOST Existence národa byla a je zpravidla spojena s určitým jazykem, na jehož základě vzniká národ. Většina z nás jsou příslušníci českého národa a hlásí se k české národnosti. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

STÁTNÍ OBČANSTVÍ Státní občanství je příslušnost k nějakému státu a znamená, že určitý jedinec je občanem konkrétního státu. Teno jedinec je tedy občanem státu a vůči státu má nejen svá práva, ale i své povinnosti. Státní občanství nezáleží na národnosti nebo jazyku, kterým mluvíme. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

STÁTNÍ OBČANSTVÍ ČR Například v České republice, žijí hlavně Češi, ale i Slováci, Poláci, Němci, Ukrajinci, Romové, Vietnamci a další. Všichni nebo většina z nich jsou státní občané České republiky, stejně jako většina z nás. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

DOMOV Domov je místo které považujeme za to místo, kde se cítíme nejlépe. Z hlediska světa nebo Evropy považujeme za domov Českou republiku. Z hlediska České republiky považujeme za domov Tábor nebo Táborsko. A v běžném životě považujeme za domov konkrétní byt nebo dům, ve kterém žijeme se svými nejbližšími. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ČESKÁ REPUBLIKA V EVROPĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ČESKÁ REPUBLIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ÚKOLY Co je to vlast? Co je to mateřský jazyk? Co je to národ? Co je to státní občanství? Co je to domov? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ŘEŠENÍ Vlast je země, kde jsme se narodili a kde zpravidla žijeme celý nebo většinu svého života. Za mateřský jazyk označujeme ten, jazyk, kterým jsme se naučili mluvit od své matky, zpravidla ve své vlasti. Národ je společenství lidí, které se hlásí k určité národnosti.   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ŘEŠENÍ 4) Státní občanství je příslušnost k nějakému státu a znamená, že určitý jedinec je občanem konkrétního státu. Teno jedinec je tedy občanem státu a vůči státu má nejen svá práva, ale i své povinnosti. 5) Domov je místo které považujeme za to místo, kde se cítíme nejlépe.   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ODKAZY Autor obrázku neuveden. Česká republika [online]. [cit. 2012-10-26]. Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=%C4%8Desk%C3%A1+republika&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1067&bih=456&tbm=isch&tbnid=WY53pK8DTxnPMM:&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/%25C4%258Cesko&docid=p1xhsXIt0bVkdM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/EU_location_CZE.png/290px-EU_location_CZE.png&w=290&h=218&ei=edaMUJmADND44QS08oGIAQ&zoom=1&iact=rc&dur=2044&sig=104009830610244418369&page=1&tbnh=145&tbnw=193&start=0&ndsp=8&ved=1t:429,r:0,s:0,i:135&tx=103&ty=90> Autor obrázku neuveden. Česká republika [online]. [cit. 2012-10-26]. Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?q=%C4%8Desk%C3%A1+republika&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1067&bih=456&tbm=isch&tbnid=pJcJErVw32DGlM:&imgrefurl=http://www.eu2009.cz/cz/czech-republic/ceska-republika-376/index.html&docid=z3nabsxV3vQGtM&imgurl=http://www.eu2009.cz/assets/czech-republic/mapa-cr_mala.jpg&w=490&h=294&ei=edaMUJmADND44QS08oGIAQ&zoom=1&iact=rc&dur=997&sig=104009830610244418369&page=1&tbnh=145&tbnw=242&start=0&ndsp=8&ved=1t:429,r:3,s:0,i:144&tx=76&ty=9> Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).