Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Existuje člen určitý (definite article), člen neurčitý (indefinite article) a člen nulový (zero article). Neurčitý a) Má tvar „a“ před vyslovovanou souhláskou.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Articles VY_22_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_09.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Articles /členy/ Articles /členy/ 1. The definite article /určitý/ : The sun The sun 2. The indefinite article /neurčitý/ : A car An apple A car An apple.
Členy u jmen a názvů – 8.ročník
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Since, for Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace Žáci si zopakují, jak říci v angličtině, kde co ve městě je a procvičí si nejdůležitější slovíčka. Naučí se, jak se v angličtině zeptat, kde něco.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Articles členy vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_099_Členy v názvech Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
ARTICLES aneb členy Vypracovala Mgr. Jana Dvořáková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ČLENY /ARTICLES/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Určitý a neurčitý člen - a/ an, the
Anglický jazyk – Definite Article: The - 9.ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
VY_32_Inovace_ Past simple – to be Project 2
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_09.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
(Articles with place names)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anglický jazyk – No Article - 9.ročník
ARTICLES.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Spo_I_08 Articles
The articles Členy.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Irena Šeneková Vytvořeno dne: 9.2.2014 Název: VY_32_INOVACE_7A_AJ7_13_ Articles Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Angličtina Téma: Articles Ročník: 7. ročník Klíčová slova: definite article, indefinite article

Anotace Materiál představuje žákům použití určitého a neurčitého členu. Současně ukazuje rozdělení užívání A / AN na základě výslovnosti. Cvičení

Definite and indefinite articles the, a / an, the zero article

I want to go on a boat trip on the River Thames.

Kdy používáme A a kdy AN? a table a yoghurt a university an hour Vyslovujeme-li za neurčitým členem souhlásku, použijeme A. Vyslovujeme-li za neurčitým členem samohlásku, použijeme AN. a table a yoghurt a university an hour an apple

a / an I‘ve got a car. A man and a woman were sitting opposite me. -před počitatelným podstatným jménem v jednotném čísle - mluvíme o této věci nebo osobě poprvé - mluvíme o věci nebo osobě obecně - označujeme čím nebo kým je věc nebo osoba - užíváme vazbu there is / there are EXAMPLES I‘ve got a car. A man and a woman were sitting opposite me. An orange is better than a lemon. Jane is a student. Is there a hotel near hear?

The I‘ve got a car. The car is black. -před podstatným jménem v jednotném a množném čísle - mluvíme o věci nebo osobě, které známe, byla o tom již řeč - něco, co je jediné na daném místě - něco neopakovatelné, jediné svého druhu - přídavné jméno ve 3. stupni - u podstatných jmen před of - před řadovými číslovkami I‘ve got a car. The car is black. We have the whiteboard in our classroom. The Earth goes around the Sun. I am the tallest person in my family. She is standing in the middle of the room. There is a cat in the second picture. EXAMPLES

We use the definite article THE Countries - jsou v množ. čísle, nebo se skládají z více slov - the USA, the UK, the Netherlands, the Czech Republic River, sea, oceans – the Thames, the Mediterranean, the Atlantic Mountains ( plural ) – the Alps, the Himalayas Islands – the Bahamas Deserts- the Sahara Hotels, cinemas, theatres , museums – The Grand Hotel, the Natural History Museum, the Victoria Palace Theatre

We say : go to the cinema/ the disco/ the theatre listen to the radio play the guitar/ the piano in the morning, the afternoon, the evening in the sky in the picture in the country in the north the capital of France

The zero article 1) Mluvíme pouze obecně ( o vodě, o žirafách, o autech, počasí, apod) Water is wet. - Voda je mokrá, mluvím o vodě obecně. (ale: THE water is cold today - dnes je voda studená - myslím tím konkrétní vodu v jezeře či v bazénu.) Giraffes have long necks. - mluvím obecně o žirafách We had awful weather on holiday

2) Státy, města, ulice - státy v jed. čísle, které se skládají pouze z jednoho slova: Germany, Italy, France, Spain - města, obce : London, New York, Prague, - ulice : Oxford street, Fifth Avenue 3) Parky, náměstí Hyde Park, Trafalgar Square 4) Hory, jezera Mount Everest, Lake Titicaca

4) Ustálené předložkové vazby by car, by bus, by train at home, at school, at work, to work, to school in bed, in hospital, in prison, in church, on foot, go home Bez členu užijeme: breakfast, lunch, dinner Platform 5, page 25, size 43 ( noun + number)

Put in a/an, the or Ø KEY This morning I bought _____ new bike. _____ bike is very nice. It‘s ____ umbrella. _____ umbrella is wet. What‘s in ____ fridge? There‘s ___ bottle of milk and ___ cheese. What‘s he wearing? He‘s wearing ___ green shirt. I don‘t like ___ shirt. She is wearing ____trousers. ____ trousers are too tight. What does she do? She is ____ teacher. He‘s got ____ girlfriend. She lives in___ Oxford street. I go to____ cinema twice a month. Do you go to____ school? What time do you have____ lunch? What are you doing? I‘m listening to___ radio. He lives in___ centre of Prague. ___ Sun is very strong today. I went to ___ London. I visited ___ Science Museum and ___ Tower of London. We went shopping in ___ Oxford Street. In the evening we went to a show at____ Cambridge Theatre. Excuse me. Is there ___ underground station near hear? I need to go to ___ dentist. Where is Hana? She‘s in ___ garden.

Put in a/an, the or Ø This morning I bought a new bike. The bike is very nice. It‘s an umbrella. The umbrella is wet. What‘s in the fridge? There‘s a bottle of milk and cheese. What‘s he wearing? He‘s wearing a green shirt. I don‘t like the shirt. She is wearing trousers. The trousers are too tight. What does she do? She is a teacher. He‘s got a girlfriend. She lives in Oxford street. I go to the cinema twice a month. Do you go to school? What time do you have lunch? What are you doing? I‘m listening to the radio. He lives in the centre of Prague. The Sun is very strong today. I went to London. I visited the Science Museum and the Tower of London. We went shopping in Oxford Street. In the evening we went to a show at the Cambridge Theatre. Excuse me. Is there an underground station near hear? I need to go to the dentist. Where is Hana? She‘s in the garden.

_____ Metropolitan Opera _____ Sahara _____ New Zealand With an article or without? Use the definite article (the) where necessary. KEY _____ Alps _____ Czech Republic _____ Dead Sea _____ English Channel _____ Mt McKinley _____ Lake Michigan _____ USA _____ Metropolitan Opera _____ Sahara _____ New Zealand _____ Mississippi River _____ Orion Cinema _____ Sydney _____ Sun _____ National Gallery _____ Atlantic the Alps the Czech Republic the Dead Sea the English Channel Mt McKinley Lake Michigan the USA the Metropolitan Opera the Sahara New Zealand the Mississippi River the Orion Cinema Sydney the Sun the National Gallery the Atlantic

Citace : MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Singapore: Cambridge University Press, 2004, ISBN 978 0521 755481. HUTCHINSON, Tom; EDWARDS, Lynda. Project 3. Oxford: Oxford University Press, 2008, ISBN 978-0-19-476416-2. PETERS, Sarah; GRÁF, Tomáš. Nová cvičebnice anglické gramatiky. Praha: Polyglot, spol.s r.o., 2007, ISBN 80-86 195-00-7. VÍT, Marek. Členy v angličtině [online]. [cit. 25.2.2014]. Dostupný na WWW: http://www.helpforenglish.cz/article/2006072901-cleny-v-anglictine-articles Obrázky : Galerie Microsoft Office – klipart