Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_755.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 1 VY_42_INOVACE_15 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo v digitálním archivu školy
Digitální učební materiál
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Řešení slovních úloh rovnicemi
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Řešení slovních úloh rovnicemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Budík VY_32_Inovace_13VR-2 Autor : Mgr. Romana Vítková ZŠ a MŠ Nedašov.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2634 "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (DUM) Sada: VY_32_INOVACE_08_02_03 DUM: 14 Datum ověření ve výuce: 14.1.2013 Ročník: 8. Jméno autora: Jan Klimeš Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast: Rovnice Vzdělávací obor: Matematika Téma: Slovní úlohy řešené pomocí jednoduchých rovnic

ANOTACE slovní úlohy, rovnice Škola: Podrobnější popis, co je cílem a obsahem: řešení slovních úloh pomocí rovnice Konkrétně: Převedení zadání slovní úlohy do rovnice a její řešení Způsob využití: Vyučující zopakuje se žáky pravidla pro řešení rovnic Vysvětlí žákům základní pravidla využitelná při řešení slovních úloh Následně předvede základní postupy řešení na typických úlohách. Poté žáci obdrží zadání dalších podobných příkladů a společně nebo samostatně je řeší. Správné řešení lze poté vysvětlit za využití interaktivní tabule nebo projektoru. Čas: Vyučovací hodina nebo i hodiny (lze upravit dle vyspělosti žáků) Očekávané výstupy: Žáci jsou schopni aplikovat znalost podobnosti v praktických úlohách Druh výukového zdroje: Výukový software a interaktivní tabule Klíčová slova: slovní úlohy, rovnice Škola: Základní škola Brno, Tuháčkova 25, příspěvková organizace

Slovní úlohy řešené pomocí rovnice Vzorové řešení + příklady k řešení

PRAVIDLA Pořádně si přečti zadání. S porozuměním!!! Proveď stručný a srozumitelný zápis. Zvol si neznámou. Přemýšlej, co bude neznámá. Sestav a vyřeš rovnici. Napiš odpověď. Česky a celou větou!

Vzorový příklad č.1 Řešení Pavel nakoupil dárky na Vánoce a utratil za ně 325 Kč. Dárek pro maminku byl o 25 Kč levnější než pro tatínka. Dárek pro sestru byl 3-krát levnější než pro tatínka. Řešení maminka….o 25 méně než 3x -25 tatínek…… 3x sestra..3-krát méně než x celkem…………………………………………….325 3x-25+3x+x = 325 máma….3·50-25=125 Kč 7x = 325+25 táta………. .3·50=150 Kč 7x =350/:7 sestra……………….50 Kč x = 50 celkem…………….325 Kč

Vzorový příklad č.2 Řešení Do autobusu nastoupilo na konečné několik lidí. Na první zastávce se počet lidí zdvojnásobil, ve druhé vystoupili 4 lidé, na třetí vystoupila polovina cestujících a ve čtvrté nastoupil pan Zápašný. Na páté zastávce vystoupilo 17 pasažérů a v autobuse zůstal jen pan Zápašný. Kolik lidí nastupovalo na konečné do autobusu? Řešení stanice počet cestujících výpočet konečná x x-1-17=1 1.stanice 2x x=1+1+17 2.stanice 2x-4 x=19 3.stanice (2x-4):2= x-2 4.stanice x-2+1= x-1 5.stanice x-1-17= 1 Na začátku nastoupilo do autobusu 19 cestujících.

Příklady k řešení Ve třech třídách je celkem 44 žáků. V první třídě je o dva žáky více než v druhé třídě a ve třetí třídě je o tři žáky méně než ve druhé třídě. Kolik žáků je v každé třídě? Na základní škole jsou tři první třídy a v nich 43 prvňáků. V 1.A je o 25% žáků více než v 1.B a v 1.C je o 10% žáků méně než v 1.B. Kolik žáků je v každé třídě? Dvě pětiny žáků druhého stupně měly na  vysvědčení vyznamenání. Devět desetin ze zbytku prospělo a 12 žáků neprospělo. Kolik má škola žáků na druhém stupni? Pan učitel říká: „Myslím si číslo. Když k němu přičtu číslo 4, výsledek násobím dvanácti a získané číslo ještě dělím číslem 6, pak mi vyjde 20“. Které číslo si pan učitel myslí? Součet pěti po sobě jdoucích sudých čísel je 40. Urči tato čísla.

Řešení Ve třech třídách je celkem 44 žáků. V první třídě je o dva žáky více než v druhé třídě a ve třetí třídě je o tři žáky méně než ve druhé třídě. Kolik žáků je v každé třídě? (x+2)+x+(x-3)=44 x=15…………1.třída..17;2.třída..15;3.třída..12 Na základní škole jsou tři první třídy a v nich 63 prvňáků. V 1.A je o 25% žáků více než v 1.B a v 1.C je o 10% žáků méně než v 1.B. Kolik žáků je v každé třídě? 1,25x+x+0,9x = 63 3,15 x=43 x=20 1.A..25ž;1.B..20ž;1.C..18ž Dvě pětiny žáků druhého stupně měly na  vysvědčení vyznamenání. Devět desetin ze zbytku prospělo a 12 žáků neprospělo. Kolik má škola žáků na druhém stupni? 2/5x+27/50x+12=x x=200 Na druhém stupni je 200 žáků. Pan učitel říká: „Myslím si číslo. Když k němu přičtu číslo 4, výsledek násobím dvanácti a získané číslo ještě dělím číslem 6, pak mi vyjde 20“. Které číslo si pan učitel myslí? (x+4)·12:6 = 20 x=6 Součet pěti po sobě jdoucích sudých čísel je 40. Urči tato čísla. x+(x+2)+(x+4)+(x+6)+(x+8)=40 x=4 4+6+8+10+12=40