Změny kmitočtů s přechodem na kanálovou separaci 8.33 kHz v LKAA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odbornost Hasič III.stupně Ing. Milan TLAMKA
Advertisements

Technický plán přechodu A co dál?
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Aktuální otázky v letecké pohyblivé službě
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
Změny pravidel a postupů
pro všeobecné letectví
FIC Praha ŘLP ČR, s.p. Ing. Michal Dvořák
Prezentace pro jednání se zástupci leteckých dopravců –
Data Link Services XI. Jednání leteckých dopravců a odborné letecké veřejnosti se zástupci ŘLP ČR V. Cizek
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Provoz a ekonomika dopravy
RYR8403 x kluzák průběh letu CTR / TMA LKTB :06 – 15:38 UTC Zdroj radarových dat ALS LKTB.
Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
Funkční bloky vzdušného prostoru Karla Dostálová.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Návrh kmitočtového a časového plánu přechodu na šíři kanálu 8,33 kHz
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Zimní školení pilotů všeobecného letectví
NÁVŠTĚVA AEROKLUBU v Brně ……. Budova AEROKLUBU vlevo hangár s letadlama.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
06. Elektromagnetické vlny
Tato prezentace byla vytvořena
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
AUKCE SPEKTRA - očekávání a realita – Marek Ebert, ČTÚ Digitální výzvy 2012 Praha, 8. listopadu 2012.
Rozhlas AM - používané kmitočty
LPS Karlovy VaryJiří FREI Změny LKKV – jaro 2012 IATCC Praha – konferenční sál /
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro GA ZMĚNY STRUKTURY VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR K
Návrh a realizace třífázového střídače s pomocnými rezonančními póly
Tato prezentace byla vytvořena
Strategie rozvoje pozemního televizního vysílání 1. prosince 2015 Konference Asociace regionálních a lokálních televizí Marcel Procházka Ředitel regulace.
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
Kmitočtový a časový plán přechodu na šíři kanálu 8,33 kHz Ing. Jiří Valenta Ministerstvo dopravy odbor civilního letectví Seminář pro všeobecné.
Hraniční kontrola předmětů na vnějších hranicích spolufinancovaný z Ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
Vybrané sportovní soutěže organizované v rámci Hasičského záchranného sboru České republiky 2011.
Přijímače pro příjem FM signálu OB21-OP-EL-ELN-NEL-M
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Wi-Fi.
Strategie rozvoje zemského televizního vysílání 3. prosince 2015 Volební výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Martin Gebauer Generální.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELIII RADIOKOMUNIKACE.
Přechod na 8,33 kHz Informace, diskuse
Přechod na 8,33 kHz Informace, diskuse
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p.
Systémy moderních elektroinstalací
VY_32_INOVACE_Rypkova_ Stereofonie
APP/TWR PRAHA Provoz letů VFR a kombinovaných letů VFR/IFR
televizních přijímačů
Významné projekty ŘLP ČR
Free Route Airspace Prague
15. ročník jednání s leteckými dopravci Milan Koráb
Marie Rottrová
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
Český telekomunikační úřad
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Koncepce Free Route ve FIR Praha
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Tereza Topková Odbor civilního letectví
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací
Transkript prezentace:

Změny kmitočtů s přechodem na kanálovou separaci 8.33 kHz v LKAA Udržovací výcvik LKTB leden-únor 2017 Ing. Ivo Lengál

Kanálová separace 8,33 kHz Obsah prezentace: Důvody Celoevropský plán Plán přechodu pro ČR Technické aspekty Označení kanálů, frazeologie

Důvody přechodu na dělení 8,33 Nárůst letového provozu v Evropě Nároky na kmitočtové příděly

Důvody přechodu na dělení 8,33 Nasycení kmitočtového spektra Nemožnost nalézt kmitočet s celoplošným pokrytím Značně komplikovaná mezinárodní koordinace kmitočtů

Celoevropský plán zavedení 8,33 EUROCONTROL – pracovní skupina 833ISG 1999 – zavedení 8,33 nad FL245 2005 – FL195- FL245 Nařízení EU 1079/2012 Postupné kroky pro zavedení GND- FL195 2014 – IFR lety v Core Aera (západní Evropa) 1.1.2018 – všichni Výjimky – 121,5 a kmitočty v off-setu, státní letadla (část.)

Plán přechodu na 8,33 pro ČR Oběžníky AIC C 2/13 implementace Nařízení AIC A 8/15 kmitočtový plán, termíny Termíny přechodu 9. 11. 2016 CTR/TMA Praha, Ruzyně, Vodochody, Kbely 30. 3. 2017 CTR/TMA ostatní, letiště GA Čechy 10. 11. 2017 letiště GA Morava, ostatní (OPC, skupinové, zbylé ACC)

Plán přechodu na 8,33 pro ČR OFFSETOVÉ KMITOČTY V ČR – výjimka z 8,33 FIC 136,175 MHz a 126,100 MHz VOLMET 125,525 MHz Tíseň 121,500 MHz SAR 123,100 MHz SNS Karlovy Vary 118,650 MHz SNS Ostrava 119,375 MHz SNS Brno 127,350 MHz

Technické aspekty 8,33 25 kHz rádia jsou koncepčně 40 let stará - nestabilita naladěného kmitočtu (teplota, otřesy, apod.) 8,33 kHz je rozumný kompromis, musí být jiné filtry, nekompatibilita, problém s číselnou prezentací, Kmitočet 25 Kmitočet 8,33 123,000 123,00833 123,01666

Technické aspekty 8,33 Pilotní pohled

Označení kanálů 8,33 Kmitočty 8,33 se pro jednoznačnost označují jako kanály. I když mají stejný kmitočet jako původní 25 kHz, tak mají jiné označení. Pilot, resp. palubní radiostanice tak vždy pozná zda se jedná o 25 kHz nebo 8,33 kHz kmitočet Kmitočet 25 Kmitočet 8,33 Kanál 123,000 123,005 123,00833 123,010 123,01666 123,015

Frazeologie 8,33 kHz 25 kHz Frekvence Frequency 8,33 kHz Kanál Channel Slovo kanál/channel lze použít pro zdůraznění, že se jedná o 8,33 kmitočet.

Děkuji za pozornost