Seminář pro žadatele v rámci realizace SCLLD MAS Český les

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Advertisements

Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Představení výzev č. 38 a č. 39 Seminář pro SC 2.1 Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi Kolová výzva č. 38 Kolová výzva č. 38.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 14. a 15. výzva IROP „INFRASTRUKTURA PRO PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ“ Praha.
VÝZVY IROP č. 32 Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol č. 33 Infrastruktura středních škol a vyšších odborných škol v SVL Ing.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Praha SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 32. a 33. výzva IROP „INFRASTRUKTURA STŘEDNÍCH ŠKOL A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL“ Praha.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Seminář pro žadatele výzvy č
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
Seminář pro žadatele v rámci realizace SCLLD MAS Český les
Seminář pro žadatele IROP
Výzva č. 46 „ Infrastruktura základních škol“ Výzva č
Seminář pro žadatele IROP
Snídaně starostů , Jedlí
Integrovaný regionální operační program
Individuální projekt OP VVV
Výzva č. 56 „ Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání“ Výzva č. 57 „ Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání.
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Informace o výzvě pro školy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Vazba na Operační programy
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Seminář pro žadatele výzvy č
1. Výzva-MAS Říčansko-IROP-Školství a vzdělávání 2017
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Aktuální dotační příležitosti IROP
Seminář pro žadatele v rámci realizace SCLLD MAS Český les
Seminář pro potenciální žadatele
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Seminář pro žadatele k výzvě IROP č.3
Seminář pro potenciální žadatele
Seminář pro žadatele k 3. výzvě
IROP - Integrovaný regionální operační program
IROP – Obnova památek kulturního dědictví Šternberk,
Integrovaný regionální operační program
Integrovaný regionální operační program – IROP
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
VÝZVA Č. 1 MAS Znojemské vinařství, z.s. IROP BEZPEČNÁ DOPRAVA
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro žadatele 322/06_16_038/CLLD_16_01_120
Seminář pro žadatele 347/06_16_075/CLLD_16_01_120
6. Výzva MAS Střední Haná IROP Infrastruktura pro vzdělávání č
Seminář pro žadatele výzva č
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Pracovní skupina Předškolní vzdělávání II.
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuality k územním studiím krajiny z hlediska IROP
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele v rámci realizace SCLLD MAS Český les Název projektu: REŽIJNÍ VÝDAJE MAS ČESKÝ LES, Z. S Registrační číslo projektu: CZ.06.4.59/0.0/0.0/15_003/0001944 Seminář pro žadatele v rámci realizace SCLLD MAS Český les Integrovaný regionální operační program (IROP) 3. 8. 2017 – Domažlice

Program semináře Úvod a představení MAS Představení výzvy – parametry výzvy, způsobilé výdaje atd. Kritéria hodnocení a závěrečného ověření Povinné přílohy žádosti o podporu, indikátory

Aktivity MAS Český les, z. s. Realizace SCLLD 2014 – 2020 : IROP - Integrovaný operační program (82,4 mil.) OPZ - Operační program zaměstnanosti (10 mil.) OPŽP - Operační program životního prostředí (22,7 mil) PRV – ukončena 1. výzva - Program rozvoje venkova (75,9 mil)

1. Výzva „MAS Český les – IROP – Rozvíjení kvality infrastruktury pro vzdělávání a zefektivnění její dostupnosti“ VAZBA NA VÝZVU ŘO IROP Č. 68 „ZVYŠOVÁNÍ KVALITY A DOSTUPNOSTI INFRASTRUKTURY PRO VZDĚLÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍ UČENÍ – INTEGROVANÉ PROJEKTY CLLD.“

Základní údaje Vyhlášení výzvy: 25. července 2017 Příjem žádostí: 25. července – 12. září 2017 do 14:00 hod Způsob podání: MS2014+ / IS KP14+ Celková částka alokace z EFRR: 7 220 000 Kč Výše podpory: 95 % Min. výše způsobilých výdajů: 400 000 Kč Max. výše způsobilých výdajů: 4 000 000 Kč Datum ukončení realizace projektu: 31. 8. 2019 Udržitelnost projektu: 5 let Uzemní vymezení: celé území MAS

Oprávnění žadatelé školy a školská zařízení v oblasti, základního a středního vzdělávání a vyšší odborné školy kraje organizace zřizované a zakládané kraji obce další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit nestátní neziskové organizace církve církevní organizace

Cílové skupiny žáci (studenti) osoby sociálně vyloučené osoby ohrožené sociálním vyloučením osoby se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogičtí pracovníci pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb dospělí v dalším vzdělávání

Závazné dokumenty pro žadatele Obecná pravidla závazná pro všechny specifické cíle a výzvy zadávání zakázek, změna projektu, povinná publicita.. Specifická pravidla pro každou výzvu samostatný dokument podporované aktivity, způsobilé výdaje, hodnoticí kritéria, povinné přílohy – vzory, ….. http://www.strukturalni-fondy.cz/cs/Microsites/IROP/Vyzvy/Vyzva-c-68-Zvysovani-kvality-a-dostupnosti-Infrastruktury-pro-vzdela Výzva MAS termín pro příjem žádostí a realizaci projektu min. a max. výše způsobilých výdajů žadatelé, aktivity, povinné přílohy kritéria pro hodnocení projektů (součást navazující dokumentace) Přílohy MAS http://www.masceskyles.cz/strategie-2014-2020/irop/vyzvy-mas/1-vyzva/

Hodnocení 1. MAS Přijatelnost a formální náležitosti Věcné hodnocení – minimální bodová hranice (VK) Doporučení k výběru projektů (VR) – (do 30 dnů od ukončení věcného hodnocení) 2. CRR Kritéria pro závěrečné hodnocení způsobilosti (Spec. pravidla) – Provádí CCR do 24 pracovních dní Vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace – cca 4 měsíce od ukončení výběru na MAS

Aktivita - Infrastruktura základních škol Specifický cíl 2.4: Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení – výzva č. 68 Aktivita - Infrastruktura základních škol Aktivita - Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání

Infrastruktura základních škol (podporované projekty) rekonstrukce a pořízení vybavení pro zajištění rozvoje žáků v oblastech komunikace v cizích jazycích, technických a řemeslných oborů, přírodních věd a ve schopnosti práce s digitálními technologiemi (klíčové kompetence) podpora sociální inkluze prostřednictvím stavebních úprav budov a učeben, školních poradenských pracovišť, pořízení vybavení a kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání soc. vyloučeným osobám zajištění vnitřní konektivity škol a připojení k internetu zvýšení kapacit škol ve vazbě na území se sociálně vyloučenou lokalitou, kde je prokazatelný nedostatek těchto kapacit

Infrastruktura základních škol (podporované projekty) projektové záměry musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání v daném ORP (www.uzemnidimenze.cz) klíčové kompetence musí mít škola zapracované ve svém Školním vzdělávacím programu (ŠVP) rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.) Jako vedlejší aktivity je podporováno zahrnutí zeleně v okolí budov a na budovách např. zelené zdi a střechy a zahrady

Infrastruktura základních škol Klíčové kompetence s vazbou na ( Infrastruktura základních škol Klíčové kompetence s vazbou na (*RVP ZV) Klíčové kompetence: Komunikace v cizích jazycích Přírodní vědy Technické a řemeslné obory Práce s technologiemi Jazyk a jazyková komunikace (Cizí jazyk, Další cizí jazyk), Člověk a jeho svět, Matematika a její aplikace, Člověk a příroda (Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis), Člověk a svět práce, a průřezová témata RVP ZV, Environmentální výchova. Tyto oblasti a obory musí mít škola zapracované ve svém Vzdělávací Školním Plánu. *RVP ZV – rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání

Podmínka bezbariérovosti Učebny, výukové prostory, kabinety a další školní pracoviště podpořené z IROP musí být vždy bezbariérově dostupné. Základní požadavek - zajištění bezbariérové toalety a umožnění volného pohybu osob na vozíku od vstupu do budovy po vstup do učebny (prostor) podpořené z IROP. Pokud je vzdělávací zařízení již bezbariérové a dostupnost výukových prostor bude zajištěna, žadatel popíše tento stav rovněž ve Studii proveditelnosti.

Infrastruktura základních škol Způsobilé výdaje Hlavní aktivita – min. 85 % z celkových způsobilých výdajů Stavba Pořízení vybavení a zázemí budov Vnitřní konektivita a připojení k internetu Vedlejší aktivita – max do 15 % z celkových způsobilých výdajů

Infrastruktura základních škol Způsobilé výdaje - Hlavní Stavba: stavby, přístavby, nástavby, stavební úpravy a modernizace budov sloužící základnímu vzdělávání: laboratoře, dílny, odborné a specializované učebny a výukové prostory ve vazbě na klíčové kompetence IROP, nezbytné zázemí těchto učeben (např. šatny k dílnám, sociální zázemí, přípravny, sklady pomůcek, úklidové komory), odborné kabinety ve vazbě na klíčové kompetence IROP, školní poradenské pracoviště v budově školy, chodby, vstupní a spojovací prostory nezbytné pro propojení nově vybudovaných prostor, stavby a stavební úpravy objektu dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. související s podporou sociální inkluze v celé budově (např. zajištění bezbariérového přístupu) budování a modernizace související inženýrské sítě (vodovod, kanalizace, plyn, elektrické vedení) v rámci stavby, která je součástí projektu a projektové dokumentace stavby (způsobilým výdajem je přípojka realizovaná i mimo pozemek hlavní stavby, pokud je tato přípojka součástí projektové dokumentace a souvisí s realizovaným projektem)

Infrastruktura základních škol Způsobilé výdaje - Hlavní Pořízení vybavení budov a zázemí: pořízení nábytku a vybavení laboratoří, dílen, odborných a specializovaných učeben, výukových prostor, kabinetů ve vazbě na klíčové kompetence IROP včetně nezbytného zázemí těchto učeben nákup výukových pomůcek a technického vybavení laboratoří, dílen, odborných a specializovaných učeben, výukových prostor a kabinetů (přípraven) ve vazbě na klíčové kompetence IROP (např. laboratorní soustavy, měřící zařízení, nářadí, SW a HW vybavení) pořízení nábytku a vybavení poradenských pracovišť v budově školy pořízení nábytku do nově vybudovaných chodeb, vstupních a spojovacích prostor vybavení venkovních výukových prostor s vazbou na klíčové kompetence IROP pořízení kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání dětem se speciálními vzdělávacími potřebami pouze ve správním obvodu ORP se SVL navíc : pořízení nábytku a vybavení nových kmenových učeben, šaten, toalet a kabinetů ve vazbě na zvýšenou kapacitu

Infrastruktura základních škol Způsobilé výdaje - Hlavní Vnitřní konektivita a připojení k internetu: Konektivita školy k veřejnému internetu (WAN) – příloha 7A Spec. pravidel síťové zařízení WAN - LAN, bezpečnostní zařízení nezbytné vybavení a vedení poslední míle k přípojnému bodu poskytovatele internetu popř. propojení budov školy (rádiový přijímač, anténní zařízení, metalické nebo optické vedení na pozemku a v budovách školy), nezbytné licence SW a nákup HW související s funkcionalitou síťového nebo bezpečnostního zařízení, nezbytné vybavení pro umístění, instalaci a provoz technologie Vnitřní konektivita školy (LAN) aktivní prvky, servery, síťové sondy a analyzátory, wifi vysílače, systém centrálního řízení wifi (centrální řadiče), úložiště pro kolektory; SW nezbytný pro provoz infrastruktury (licence OS, přístupové licence), standardní záruka.

Infrastruktura základních škol Způsobilé výdaje - Hlavní Vnitřní konektivita a připojení k internetu: Další bezpečnostní prvky - SW, HW, licence, náklady na implementaci a integraci přímo související s pořizovaným SW a HW (Implementace, zaškolení obsluhy, testovací provoz a provozní dokumentace pořízeného HW/SW)

Infrastruktura základních škol Způsobilé výdaje - Vedlejší demolice související s realizací projektu pořízení bezpečnostních prvků a zařízení u vstupu do budovy úpravy zeleně a venkovního prostranství projektová dokumentace, EIA zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor) pořízení služeb bezprostředně související s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti) povinná publicita

Infrastruktura základních škol DPH DPH je způsobilým výdajem, jen je-li způsobilým výdajem plnění, ke kterému se vztahuje, pokud nemá žadatel jakožto plátce DPH k podporovaným hlavním aktivitám nárok na odpočet vstupu, pokud je žadatel neplátce DPH, způsobilým výdajem je celková pořizovací cena

Infrastruktura základních škol Nezpůsobilé výdaje nákup vstupních karet na vstup do budovy víceúčelová sportoviště, tělocvičny výdaje na kuchyně či jídelny určené pro účely stravování nájemné za pronájem budovy výdaje na audit projektu parkoviště, parkovací místa běžné provozní a režijní náklady výdaje na bankovní záruky, pojištění, bankovní poplatky mobilní učebny bez vazby na odborné učebny klíčových kompetencích IROP,...

Infrastruktura základních škol Povinné přílohy Povinné přílohy žadatel nahrává na příslušné záložky žádosti o podporu v MS2014+. Více informací je uvedeno v příloze č. 1 Spec. Pravidel. Pokud je některá povinná příloha pro žadatele nerelevantní, žadatel nahraje jako přílohu dokument, ve kterém uvede zdůvodnění nedoložení povinné přílohy.

Infrastruktura základních škol Povinné přílohy IROP Plná moc – dokládá se v případě přenesení pravomocí na jinou osobu Zadávací a výběrová řízení – dokládá se uzavřená smlouva na plnění zakázky Doklady o právní subjektivitě žadatele – zakladatelské smlouvy, zřizovací listiny atp. (viz Spec. pravidla) Studie proveditelnosti – slouží k posouzení potřebnosti a realizovatelnosti projektu (přílohač.4C Spec. Pravidel) Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu - výpis katastru nemovitostí u majetku, který bude předmětem projektu. Nesmí být starší než 3 měsíce. Případně se dokládají listiny, které osvědčují právo k uvedenému majetku, např. nájemní smlouva atp.

Infrastruktura základních škol Povinné přílohy IROP Územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení s nabytím právní moci nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Žadatel popisuje územní a stavební řízení v daném projektu v kapitole 10 Studie proveditelnosti Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby Položkový rozpočet stavby Výpočet čistých peněžních příjmů Čestné prohlášení o skutečném majiteli Pro Infrastrukturu základních škol - Výpis z Rejstříku škol a školských zařízení

Infrastruktura základních škol Povinné přílohy MAS Přílohy MAS (č. 15, 16, 17) dokládá žadatel v relevantvích případech pouze z hlediska věcného hodnocení. Čestné prohlášení žadatele - Základní školy a Celoživotní vzdělávání - že není vyžadováno stavební povolení Projednání projektového záměru se zástupci cílových skupin v návaznosti na klíčové kompetence - Základní školy Projednání projektového záměru se zástupci cílových skupin v návaznosti na klíčové kompetence - Celoživotní vzdělávání

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání (podpprované projekty) stavební úpravy, pořízení vybavení pro zajištění rozvoje klíčových kompetencí v oblastech komunikace v cizích jazycích a v oblasti technických a řemeslných oborů, přírodních věd a schopnosti práce s digitálními technologiemi stavební úpravy, pořízení vybavení pro vybudování a zkvalitnění kapacity pro účely dalšího vzdělávání ve vazbě na potřeby sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce Soulad s KAP ( Krajský akční plán – www.uzemnidimenze.cz)

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání (klíčové kompetence) Klíčové kompetence IROP pro celoživotní vzdělávání jsou vázány na Národní soustavu kvalifikací a vybrané kvalifikace dle přílohy č. 8B Specifických pravidel. přírodní vědy řemeslné obory technické obory práce s digitálními technologiemi – pouze ve vazbě na výše uvedené obory

Podmínka bezbariérovosti Učebny, výukové prostory a zázemí pracoviště podpořené z IROP musí být vždy bezbariérově dostupné Základní požadavek - zajištění bezbariérové toalety a umožnění volného pohybu osob na vozíku od vstupu do budovy po vstup do učebny (prostor) podpořené z IROP. Pokud je vzdělávací zařízení již bezbariérové a dostupnost výukových prostor bude zajištěna, žadatel popíše tento stav rovněž ve Studii proveditelnosti.

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání Způsobilé výdaje Hlavní aktivita – min. 85 % z celkových způsobilých výdajů Stavba Pořízení vybavení a zázemí budov Vedlejší aktivita – max do 15 % z celkových způsobilých výdajů

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání Způsobilé výdaje - Hlavní Stavba: stavby, přístavby, přístavby, nástavby, stavební úpravy a modernizace budov sloužící základnímu vzdělávání: laboratoře, dílny, odborné a specializované učebny a výukové prostory ve vazbě na klíčové kompetence IROP, nezbytné zázemí těchto učeben (např. šatny k dílnám, sociální zázemí, přípravny, sklady pomůcek, úklidové komory), odborné kabinety ve vazbě na klíčové kompetence IROP, školní poradenské pracoviště v budově školy, chodby, vstupní a spojovací prostory nezbytné pro propojení nově vybudovaných prostor, stavby a stavební úpravy objektu dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. související s podporou sociální inkluze v celé budově (např. zajištění bezbariérového přístupu)

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání Způsobilé výdaje – Hlavní aktivita Pořízení vybavení budov a zázemí: pořízení nábytku a vybavení laboratoří, dílen, odborných a specializovaných učeben, výukových prostor, kabinetů ve vazbě na klíčové kompetence IROP včetně nezbytného zázemí těchto učeben nákup výukových pomůcek a technického vybavení laboratoří, dílen, odborných a specializovaných učeben, výukových prostor a kabinetů (přípraven) ve vazbě na klíčové kompetence IROP (např. laboratorní soustavy, měřící zařízení, nářadí, SW a HW vybavení) pořízení nábytku a vybavení poradenských pracovišť v budově školy pořízení nábytku do nově vybudovaných chodeb, vstupních a spojovacích prostor vybavení venkovních výukových prostor s vazbou na klíčové kompetence IROP pořízení kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání dětem se speciálními vzdělávacími potřebami

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání Způsobilé výdaje – Vedlejší aktivita demolice související s realizací projektu pořízení bezpečnostních prvků a zařízení u vstupu do budovy úpravy zeleně a venkovního prostranství projektová dokumentace, EIA zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor) pořízení služeb bezprostředně související s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, zpracování studie proveditelnosti) povinná publicita

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání DPH DPH je způsobilým výdajem, jen je-li způsobilým výdajem plnění, ke kterému se vztahuje, pokud nemá žadatel jakožto plátce DPH k podporovaným hlavním aktivitám nárok na odpočet vstupu, pokud je žadatel neplátce DPH, způsobilým výdajem je celková pořizovací cena

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání Nezpůsobilé výdaje Viz specifická pravidla nákup vstupních karet na vstup do budovy víceúčelová sportoviště, tělocvičny výdaje na kuchyně či jídelny určené pro účely stravování nájemné za pronájem budovy výdaje na audit projektu parkoviště, parkovací místa běžné provozní a režijní náklady výdaje na bankovní záruky, pojištění, bankovní poplatky mobilní učebny bez vazby na odborné učebny klíčových kompetencích IROP,...

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání Povinné přílohy Povinné přílohy žadatel nahrává na příslušné záložky žádosti o podporu v MS2014+. Více informací je uvedeno v příloze č. 1 Spec. Pravidel. Pokud je některá povinná příloha pro žadatele nerelevantní, žadatel nahraje jako přílohu dokument, ve kterém uvede zdůvodnění nedoložení povinné přílohy.

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání Povinné přílohy IROP – stejné jako ZŠ Plná moc – dokládá se v případě přenesení pravomocí na jinou osobu Zadávací a výběrová řízení – dokládá se uzavřená smlouva na plnění zakázky Doklady o právní subjektivitě žadatele – zakladatelské smlouvy, zřizovací listiny atp. (viz Spec. pravidla) Studie proveditelnosti – slouží k posouzení potřebnosti a realizovatelnosti projektu (přílohač.4C Spec. Pravidel) Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu - výpis katastru nemovitostí u majetku, který bude předmětem projektu. Nesmí být starší než 3 měsíce. Případně se dokládají listiny, které osvědčují právo k uvedenému majetku, např. nájemní smlouva atp.

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání Povinné přílohy IROP Územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení s nabytím právní moci nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Žadatel popisuje územní a stavební řízení v daném projektu v kapitole 10 Studie proveditelnosti Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby Položkový rozpočet stavby Výpočet čistých peněžních příjmů Čestné prohlášení o skutečném majiteli Pro Infrastrukturu základních škol - Výpis z Rejstříku škol a školských zařízení

Infrastruktura pro celoživotní vzdělávání Povinné přílohy MAS Přílohy MAS (č. 15, 16, 17) dokládá žadatel v relevantvích případech pouze z hlediska věcného hodnocení. Čestné prohlášení žadatele - Základní školy a Celoživotní vzdělávání - že není vyžadováno stavební povolení Projednání projektového záměru se zástupci cílových skupin v návaznosti na klíčové kompetence - Základní školy Projednání projektového záměru se zástupci cílových skupin v návaznosti na klíčové kompetence - Celoživotní vzdělávání

Indikátory Žadatel je povinen vybrat indikátory, které odpovídají zvolené aktivitě a náplni projektu. Plánovaná hodnota indikátoru je závazná. Podrobné informace k jednotlivým indikátorům a závazná pravidla jejich vykazování a výpočtu obsahují metodické listy indikátorů v příloze č. 3 Specifických Pravidel. Povinný k výběru a k naplnění pro všechny projekty výzvy. Žadatel v žádosti o podporu vyplňuje cílovou hodnotu a datum, ke kterému se zavazuje ji naplnit. K naplnění cílové hodnoty indikátoru musí dojít nejpozději k datu ukončení realizace projektu. Indikátory výstupu • 5 00 01 – Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení • 5 00 00 – Počet podpořených vzdělávacích zařízení Projekty nevykazují žádný indikátor výsledku, a proto je nutné, aby žadatel plánované výsledky projektu stručně slovně popsal na záložce „Popis projektu“ v MS2014+ při vyplňování žádosti. Do textového pole s názvem „Co je cílem projektu“ žadatel stručně popíše cíle projektu, očekávané výsledky a změny, které mají být prostřednictvím projektu dosaženy

Hodnocení projektů MAS - Hodnotící kritéria – přílohy č. 1 a 2 textu Výzvy Kritéria formálních náležitostí Kritéria hodnocení přijatelnosti Kritéria pro věcné hodnocení CRR – Závěrečné ověření způsobilosti projektů Závěrečné ověření způsobilosti projektů provede CRR v souladu s postupem uvedeným v kapitole 3.4 Obecných pravidel a ve specifických pravidlech u jednotlivých aktivit v kapitole Hodnocení a výběr projektů - Hodnocení žádosti o podporu na CRR

Upozornění pro žadatele Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu. Etapy projektu mohou být minimálně tříměsíční. Pozorně pročíst Podmínky rozhodnutí o poskytnutí dotace. Postupovat nejen v souladu se specifickými pravidly, ale také s Obecnými pravidly pro žadatele a příjemce. Žádosti o podporu finalizovat v IS KP14+ dříve než v posledních hodinách před ukončením příjmu žádostí ve výzvě. Projekt musí být obsahovat aktivity dle správního obvodu ORP.

Upozornění pro žadatele Nutné doložit všechny relevantní povinné přílohy k žádosti. Nutnost souladu údajů uváděných v žádosti o podporu v ISKP14+ a v povinných přílohách k žádosti. Jednoznačně vymezovat způsobilé výdaje projektu, a to jak jednotlivě, tak ve skupině výdajů na hlavní aktivity (min. 85 %) a vedlejší aktivity projektu (max. 15%). Hodnoty indikátorů musí odpovídat postupům stanoveným v metodických listech indikátorů, které jsou přílohou specifických pravidel. Respektovat stanovená pravidla veřejné podpory. Úspěšný projekt musí nezbytně splňovat všechna obecná a specifická kritéria přijatelnosti.

Děkujeme za pozornost