ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Protektorát Čechy a Morava
Transkript prezentace:

ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI 6. ročník ÚHLY I. ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI

DĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI: ÚHEL je část roviny ohraničená dvěma polopřímkami se společným počátkem. RAMENA ÚHLU polopřímky se společným počátkem. VRCHOL ÚHLU společný počátek polopřímek.

Úhly označujeme: 1) malými písmeny řecké abecedy 𝛼, 𝛽, 𝛾, 𝛿, 𝜀, …… Úhly označujeme: 1) malými písmeny řecké abecedy 𝛼, 𝛽, 𝛾, 𝛿, 𝜀, ……. 2) pomocí trojice bodů v pořadí: libovolný vnitřní bod jednoho ramene, vrchol úhlu, libovolný bod druhého ramene a pomocí symbolů∢ 𝑛𝑒𝑏𝑜 ∡𝐴𝑉𝐵 𝑛𝑒𝑏𝑜 AVB

Rozdělení úhlů podle velikosti: 1. KONVEXNÍ ÚHEL AVB je ten ze dvou úhlů, uvnitř kterého leží úsečka AB. ∢ 𝐴𝑉𝐵 𝑍á𝑝𝑖𝑠𝑦 ∢ 𝐴𝑉𝐵 𝑎 ∢ 𝐵𝑉𝐴 𝑜𝑧𝑛𝑎č𝑢𝑗í 𝑠𝑡𝑒𝑗𝑛ý úℎ𝑒𝑙. ∢ 𝑨𝑽𝑩= ∢ 𝑩𝑽𝑨

NEKONVEXNÍ ÚHEL AVB je ten ze dvou úhlů, uvnitř kterého úsečka AB neleží.

Konvexní úhly: NULOVÝ ÚHEL je úhel, jehož ramena jsou dvě totožné polopřímky se společným počátkem a který nemá žádný vnitřní bod. 𝜶 = 0°

Konvexní úhly: OSTRÝ ÚHEL 𝟎° < 𝛂 <𝟗𝟎°

Konvexní úhly: PRAVÝ ÚHEL je úhel, jehož ramena jsou kolmé polopřímky se společným počátkem. 𝛂=𝟗𝟎° Pro pravý úhel používáme označení

Konvexní úhly: TUPÝ ÚHEL 𝟗𝟎° <𝛂 <𝟏𝟖𝟎°

PŘÍMÝ ÚHEL je úhel, jehož ramena jsou navzájem opačné polopřímky. Konvexní úhly: PŘÍMÝ ÚHEL je úhel, jehož ramena jsou navzájem opačné polopřímky. 𝛂=𝟏𝟖𝟎°

Konvexní úhly: PLNÝ ÚHEL je úhel, jehož ramena jsou totožné polopřímky, přičemž vnitřní body a body ramen jsou všechny body roviny. 𝛂=𝟑𝟔𝟎°

Nekonvexní úhly: NEKONVEXNÍ ÚHLY jsou všechny úhly, jež jsou větší než úhel přímý a menší než úhel plný. 𝟏𝟖𝟎° <𝛂<𝟑𝟔𝟎°

Použitá literatura: PŮLPÁN, Zdeněk a Michal ČIHÁK. Matematika pro základní školy 6: geometrie. 1. vydání. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2007. ISBN 978-80-7235-365-1. BOUŠKOVÁ, Jitka a Milena BRZOŇOVÁ. Matematika pro základní školy 6, pracovní sešit: geometrie. 1. vydání. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2007. ISBN 978-80-7235-367-5. PALKOVÁ, Martina. Průvodce matematikou 2: aneb co byste měli znát z geometrie ze základní školy. 1. vydání. Brno: DIDAKTIS spol. s r. o., 2007. ISBN 978-80-7238-083-4.