Alena Klapalová albra@seznam.cz MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová albra@seznam.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stručný úvod do UML.
Advertisements

Řízení jakosti, standardy
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
zpracovaný v rámci projektu
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Hodnotový management Teorie rozhodování
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
1.Management? 2.Management jakosti?
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Vybrané metody analýzy
Systém managementu jakosti QMS
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Management systému řízení kvality
MARKETINGOVÝ MIX.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
BSC - Metoda Balanced Scorecard
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Nákupní rozhodování.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Management - Motivování
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Kupní chování a EU.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Faktory ovlivňující způsob poskytování VS - hodnocení veřejných zakázek.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ing. Zdeněk Blažek AGROTECH Firma AGROTECH je komplexním dodavatelem zboží a služeb v oblasti označování zboží. Dodáváme samolepící etikety, termotransferové.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Management - Motivování
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Alena Klapalová albra@seznam.cz MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová albra@seznam.cz

STRUKTURA PŘEDNÁŠEK: 1. Produkt jako předmět směny a management kvality 2. Management kvality – historický vývoj 3. Proces managementu kvality 4. Řízení procesů v podniku a jeho ekonomické souvislosti v managementu kvality 5. Odvětvové systémy a přístupy managementu kvality 6. ISO 9000:2000 jako systém managementu kvality 7. Metody a techniky používané v managementu kvality 8. Metody měření spokojenosti zákazníka 9. Model EFQM Excellence, Malcolm Baldridge a metoda Balanced ScoreCard v managementu kvality 10. Institucionální rámec managementu kvality 11. Legislativa a hodnocení kvality produktu 12. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v EU a ve světě 13. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v ČR

Produkt jako předmět směny a management kvality DEFINICE KVALITY kvalita versus jakost – K= „mající (vysokou) hodnotu, J – určitá úroveň kvality – kategorie, třída Platón – „poiotes“ – stupeň znamenitosti, dokonalosti, výtečnosti, excelence Cicero – řes. „qualis“ – „jakého druhu“ – qualitas, qualitat – lat. ČSN EN ISO 9000:2000 “Jakost je definována jako schopnost souboru znaků výrobku nebo procesu plnit požadavky zákazníků”, resp. ….míra (anebo stupeň), s jakou soubor charakteristik splňuje požadavky…“ Feigenbaum - K … je souhrn vlastností, v důsledku kterých je produkt schopný uspokojit potřebu, pro kterou byl vytvořený http://www.qualitydigest.com/html/qualitydef.html kvalita je pojem spojený s procesem hodnocení, s očekáváním a potřebami a požadavky jedné strany ve vztahu k nabídce druhé strany, resp. k určitému objektu hodnocení + SUBJEKTIVITA

PRODUKT def.: cokoliv, co může být nabízeno na trhu k uspokojení přání nebo potřeb…“

Vrstvy produktu Idealizovaný očekávaný produkt Rozšířený produkt Obecná užitečnost Konkrétně použitelný produkt Potenciální produkt

Druhy a hierarchie potřeb a motivace Maslow Herzberg uspokojovatelé frustrátory Potřeby seberealizace Potřeby ocenění Sociální potřeby Potřeby bezpečnosti Deklarované Nevyslovené Neuvědomělé Fyziologické potřeby

Hodnota pro zákazníka „Hodnota pro zákazníka je zákazníkem vnímaná preference a hodnocení těch atributů produktu, atributů činnosti a důsledků vzniklých v procesu jejich využití, které umožňují (anebo zabraňují) dosahovat cíle a záměry spojené s požadovanou hodnotou.“ (WOODRUFF, R.B., (1997) H = užitky/náklady Kotler: „přidaná hodnota“ = hodnota produktu + hodnota služby + hodnota personálu + hodnota image/ cena v penězích + cena času + cena energie + cena psychiky Čas a hodnota ex-ante“ - před nákupem transakční - v čase nákupu ex-post - ponákupní - při používání dispoziční -po použití (odvozená)

Kvalita a klasifikace produktu Kvalita a positioning Kvalita a klasifikace produktu Kvalita a výrobková řada http://eshop.vodafone.cz/hs.htm?lang=cs Kvalita a znaky kvality http://www.expertshop.cz/Mobilni-telefony

Gutman: „means-end chain model“ Komplex hodnot Atributy produktu/ znaky kvality Komponenty užitků konečné konkrétní abstraktní funkční socio- psychologické instrumentální http://www.skymax-dg.com/mecanalyst/chain.html http://www.hec.unil.ch/yp/Terminodes/papers/02_Heitmann.pdf