ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Advertisements

Poznámky pro výuku Předmět:Zeměpis Autor: Mgr. Martina Hašpicová
ASIE – OBYVATELSTVO A HOSPODÁŘSTVÍ
Asie.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.24 Téma: Zeměpis světadílů -
Východní Asie -Čína, Japonsko, Jižní Korea (Korejská republika), Severní Korea (Korejská LDR), Mongolsko, Taiwan -zahrnuje území centrální Asie (západní.
Jižní Asie Se rozkládá na poloostrově Přední Indie a v přilehlých regionech a ostrůvkách v Indickém oc. Tvoří ji Indická tabule, která se připojila v III.horách.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Obsah Asie Mapa Asie Rozdělení Asie Hranice Členitost Povrch Pohoří
ČÍNA – ŘÍŠE STŘEDU rozloha Číny je asi 9,5 mil. km² (4.největší stát)
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 2
Vyplňuje střed Asijského kontinentu východně od Kaspického moře.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
VY_52_INOVACE_03/2/15_ZEMĚPIS
Východní Asie Autor: Mgr. Marian Solčanský
Východní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková.
Asie – socioekonomická sféra
Čína
Státy V Asie - Čína Autor: Mgr. Marian Solčanský
Přírodní podmínky Asie
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
Nejvyšší trvale obydlený světadíl – 960 m
Obyvatelstvo a sídla.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Čína Gobi Peking.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie- Východní Asie Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
Klepněte pro vložení textu ASIE. Eurasie Jedna velká pevnina = Eurasie Proč se dělí na Evropu a Asii? Hranice mezi Evropou a Asií: Ural – Kaspické moře.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_20 NUTS 2 – Moravskoslezsko TEMA:Česká.
ANOTACE Materiál je určen k získání znalostí o jižní Asii a následně k procvičení a upevnění získaných poznatků. V úvodní výkladové části se žáci seznámí.
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02B_09 Amerika – Jižní (Andské státy) TEMA:Mimoevropské.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_18 Název materiáluVýchodní.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_9.ročník 14_Východní Asie Autor: Mgr. Jana Štruncová Anotace: Prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_12 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace Alena Carbolová Světadíly Východní Asie Poloha,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Povrch Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_15_NUTS 2 - Praha TEMA:Česká republika.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_03_ Vodstvo České republiky TEMA:Česká republika.
ASIE - ÚVOD. Východní část světadílu Eurasie název z akkadského “asu” = země východu Hraniční pevninské body: S Čeljuskinův mys VDěžněvův mys Jmys Buru.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02B_10 Amerika – Jižní (Brazílie, Argentina)
VY_32_INOVACE_Fi_II_05 Název Čína Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
16. POVRCH ASIE VY_32_INOVACE_12_Z5
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Mongolsko.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Srbsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_19_Z7_Skála TÉMA: Test Asie
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
ASIE – VÝCHODNÍ ASIE - ČÍNA
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ASIE - HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-25 Ročník: VII. r.
Autor: Mgr. Jana Sýkorová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný
Čína - Peking 1,4 mld. oby. (1. na světě), 9,5 mil. km2 (4. na světě),
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. David Rohusch NÁZEV: VY_32_INOVACE_02B_01 Asie - Východní TEMA: Mimoevropské regiony ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 1/6/2013

ANOTACE Materiál je určen k interaktivní výuce. Škola: Gymnázium Chomutov, Mostecká 3000, 430 01 Třída: 4. ročník 4. letého gymnázia Výstup: Powerpointová prezentace Obor: Zeměpis/Geografie Využití: Výuka zeměpisu / geografie Pomůcky: PC učitele, tabule, atlas Inovace: Materiál je určen jako doplnění slovního seznámení se s učivem. V některých částech je formou animací vizualizována probíraná látka, studenti také musejí hledat v atlase a společně s pedagogem. Do prezentace můžou studenti odpovědi vpisovat a kliknutím se správné odpovědi odkryjí. Do výkladu jsou vloženy kontrolní otázky k tématu pro zpětnou vazbu učitele. Žáci pracují podle pokynů v prezentaci. Digitálním perem / fixem zapisují odpovědi na interaktivní tabuli a poté si je kontrolují se správným řešením. Žáci se tak aktivně podílejí na tvorbě zápisu do sešitu. Materiál je určen k interaktivní výuce.

Východní a centrální Asie Spojte čarou Čína (Taiwan) KLDR Mongolsko Jižní Korea Japonsko 12 mil km2 1,6 mld

Přírodní podmínky Povrch Himalaje, Kchun-lun, Ťan-Šan, Pamír, Tibetská náhorní plošina, Korejská pohoří (Diamantové hory), Mongolský Altaj – najděte v atlase nejvyšší vrcholy Pouště – Gobi, Taklamakan Velká čínská nížina, Turfanská proláklina -154m Vodstvo Pramenná oblast himalájských řek hlavní – Chuang che, Chang Jiang Klima Mírný až tropický pás na jihu Číny Kontinentalita vnitřní o., pobřeží - monzun, vnitrozemí – aridní a bezodtoké o.

Obyvatelstvo Nerovnoměrné rozmístění – Mongolsko – 1,5 obyv/km2 x 700/km2 - Taiwan Jazyková strukt. – japon., korejšt., altajské j., čínsko-austrasijská, čínština – mandar., kanton. Náboženská s. – Budhismus, Konfucianismus, Taoismus, Šintoismus, Čchondogjó, Křesťanství, Islám Národnostní s. – Chanové (90% v ČLR), Ujgurové, Tibeťané, Mongolci, Korejci, Japonci a několik desítek menšin Homogenní s. – Japonsko, Korejský poloostrov Mongolci – pastevci, nomádi, jurta Vysoký pp – korejský pol., Čína – antipopul. opatření zrušena

Šangrila, Čína Tibeťanky, Čína Dali, Čína JZ Čína

Hospodářství - Zemědělství Rýžoviště Dračí páteře RV- hlavní prod.oblast – rýže, pšenice, kukuřice, soja, čaj, bavlna, bourec morušový, tabák ŽV – Mongolsko – stepi – kůň – národní bohatství, skot, velbloudi, prasata, rybolov Guilin

Hospodářství - průmysl Nejvyspělejší – Jap, A. tygři (Taiwan, J Korea) Energetický - J Korea – 40% jádro, KLDR – 60% hydro ČLR – specifické postavení, silná ale centr. řízená ekonomika Mongolsko, KLDR – nejchudší Celý region má nedostatek ropy, značné zásoby ostatních paliv (Japonsko – nic, stavební mat.) Čína – těžební, energetický (Tři soutěsky), dopravní strojírenství, hutnictví, spotřební p.- levné výrobky, potravin.p. Japonsko – kvarter, robotizace, pracovní nasazení, strojír., elektro., biotechnologie…

u tibetských hranic, Čína Cesta do Šangrila Dali Guilin, lovci ryb

Test 1. Pomocí atlasu charakterizuj povrch oblasti. 2. Charakterizuj řeky oblasti 3. Které státy jsou národnostně homogenní 4. Charakterizuj hospodářství Japonska 5. Jaký je vývoj počtu obyv. ve V Asii

Test 1. Pomocí atlasu charakterizuj povrch oblasti. Himalaje, Kchun-lun, Ťan-Šan, Pamír, Tibetská náhorní plošina, Korejská pohoří (Diamantové hory), Mongolský Altaj – najděte v atlase nejvyšší vrcholy Pouště – Gobi, Taklamakan Velká čínská nížina, Turfanská proláklina -154m 2. Charakterizuj řeky oblasti Pramenná oblast himalájských řek, 2 rozsáhlé – Chuang-che, Jang-c-tiang, bezodtoké oblasti , Tarimská pánev 3. Které státy jsou národnostně homogenní JKorea, KLDR, Japonsko, Čína – 90% 4. Charakterizuj hospodářství Japonska kvarter, robotizace, pracovní nasazení, strojír., elektro., biotechnologie… 5. Jaký je vývoj počtu obyv. ve V Asii Vysoká porodnost na Korej.pol., Čína – antipopul. Opatření rušeno x stárnutí populace

CITACE Slide 3: Mapa východní Asie. NEUVEDEN. wikipedie [online]. [cit. 1.6.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:East_Asia_(Geog).PNG Slide 6, 7, 9: archiv autora.