Webinář A1: Vytváření organizačních struktur

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora meziobecní spolupráce
Advertisements

Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
KOMUNITNÍ PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB. KOMUNITNÍ PLÁNOVÁNÍ metoda Komunitní plánování je metoda metoda – jak zpracovávat rozvojové materiály pro různé.
Jana Žáčková.  Bílá kniha v sociálních službách definuje komunitní plánování jako „plánování komunitou pro komunitu a lidi v ní žijící“  sociální.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
1. Jednání řídícího výboru MAP ORP Prachatice , MěÚ Prachatice.
Strana 1 První zasedání Řídícího výboru k projektu ZPRACOVNÍNÍ MÍSTNÍHO AKČNÍHO PLÁNU PRO ORP ODRY 27. dubna 2016 Datum:
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Principy KPSS Zlín Co KPSS přineslo do procesu plánování důraz na aktivní roli uživatelů sociálních služeb a zastoupení jejich zájmů v procesu.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Podpora krajského akčního plánování
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
2. jednání řídícího výboru
Krajské akční plánování
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Aktuální informace o projektu
Registrační číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_047/
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Klíčové aktivity projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Tým MAS Vladař, o. p. s. Řídící výbor MAP 2.
PS Vzdělávání NS MAS ČR – Pardubický kraj 2017
Transkript prezentace:

Webinář A1: Vytváření organizačních struktur Tvorba MAP Webinář A1: Vytváření organizačních struktur Podklad pro webinář Lektor Dana Diváková CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Komunitní plán Umožňuje zpracovávat rozvojové materiály pro různé oblasti veřejného života na úrovni obce, regionu, kraje. Plánování se širokým zapojením veřejnosti. Princip je využíván také např.: Při zpracování rozvojových strategií obcí, měst a mikroregionů Při zpracování a realizaci strategií MA 21 Při plánování a realizaci projektů Zdravé město Při plánování a realizaci dalších komunitních projektů Při přípravě MAP CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Cyklus komunitního plánování Vytvoření organizační struktury Aktualizace organizační struktury Zpracování analytické části Zpracování návrhové části Monitoring, evaluace, vyhodnocení Aktualizace plánu Veřejnost CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Principy Princip triády – spolupráce tří stran (zadavatel, poskytovatel, uživatel). Princip rovnosti – každý má právo vyjádřit svůj názor. Princip skutečných potřeb – analýza potřeb stojí před normativy a domnělými potřebami. Princip dohody – přednost má souhlasné rozhodnutí před hlasováním. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Principy Princip „vše je veřejné“ – plánování sociálních služeb se zabývá věcmi veřejnými, informace o dění v něm jsou veřejně dostupné. Princip dosažitelnosti řešení – řešení, v něž komunitní plán vyústí, jsou kompromisem přání a možností místních zdrojů. Princip cyklického opakování – komunitní plánování není uzavřený proces. Fáze, témata, problémy se cyklicky opakují. Je nutné se jimi opakovaně zabývat na nové úrovni. Princip kompetence účastníků – v procesu plánování musí být zapojeni kompetentní lidé s jasnými zodpovědnostmi a danými pozicemi. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Aktéři Podstatou komunitního plánování je partnerství mezi třemi subjekty: Zadavatel, Poskytovatel, Uživatel Triáda Poskytovatel Uživatel Zadavatel CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Smysl Zadavatel (obec) Poskytovatel (školy) Uživatel (rodiče, žáci) Cíl CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Organizační struktura Realizační tým Řídící výbor Pracovní skupiny CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Realizační tým zajišťovat potřebné podkladové materiály a tyto pak předkládat řídícímu výboru MAP pro jeho návrhy a diskuzi s partnery v území, monitorovat průběh realizace MAP, spolupracovat při relevantních aktivitách procesu MAP s odborným garantem MAP, zajišťovat organizaci společných vzdělávacích a informačních aktivit v rámci MAP, zajišťovat v oblastech MAP přenos výstupů mezi dílčími týmy, které mohou být v rámci organizační struktury MAP zřízeny, pravidelně vyhodnocovat realizované aktivity a dosahování cílů MAP. Postupy MAP, str. 25 CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Realizační tým ve spolupráci s odborným garantem rozvíjet u zástupců zřizovatelů a v zapojených školách odbornou znalost k odborným tématům MAP, účastnit se (na doporučení odborného garanta) aktivit souvisejících s přímou podporou škol a dalších vzdělávacích zařízení v oblasti řízení kvality vzdělávání, Postupy MAP, str. 25 CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Řídící výbor Povinní zástupci zástupce realizátora projektu MAP zástupce kraje, zástupci zřizovatelů škol - školy bez rozdílu zřizovatele, tj. včetně soukromých a církevních vedení škol, výborní učitelé (učitelé – leadry tak, jak je chápe kariérní systém), zástupci ze školních družin (platí pro ZŠ) – školy mateřské a základní bez rozdílu zřizovatele, tj. včetně soukromých a církevních Postupy MAP, str. 25 CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Řídící výbor zástupci organizací neformálního a zájmového vzdělávání (mimo družin) zástupci základních uměleckých škol zástupce KAP, zástupce rodičů, kteří jsou doporučení školskými radami nebo organizacemi (NNO) sdružujícími rodiče zástupce mikroregionů na území MAP další zástupci dle návrhu dalších členů Řídícího výboru Postupy MAP, str. 25 CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Řídící výbor Postupy MAP, str. 25 lokální konzultant ASZ – povinný partner pro územní obvody obcí ORP, na kterých se nachází sociálně vyloučená lokalita zařazená do Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám, zástupce ITI nebo IPRÚ – pouze v relevantních případech, tj. území MAP, které se překrývá s územím, pro které je zpracováno ITI nebo IPRÚ, zástupce MAS působících na území MAP (výjimkou je stav, kdy MAS v území není, anebo pokud je MAS žadatelem a realizátorem projektu). CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Pracovní skupiny Tvořeny zástupci všech aktérů Sestaveny dle principu Triády Součástí jsou členové Řídícího výboru Počet pracovních skupin není dán, záleží na vašich stanovených prioritách Počet členů PS by neměl být vyšší než 15, minimálně 7 Vždy lichý počet v případě shody hlasů PS vede facilitátor (více v samostatném webináři Vedení a řízení týmu) CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Organizační schéma Řídící výbor Realizační tým Pracovní skupina CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Tvorba MAP Partnerství, komunikace a zapojení partnerů a veřejnosti v rámci místního akčního plánování CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Partnerstvím se rozumí široká platforma spolupracujících subjektů. Partnerství zde není ve smyslu projektového finančního nebo nefinančního partnerství. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Postupy MAP, str. 26 Struktura a konkrétní složení partnerství je předmětem dohody relevantních aktérů v příslušném území MAP. Organizace partnerství a spolupráce by měla odrážet členění podle těchto tří základních skupin: zřizovatelé škol a dalších vzdělávacích zařízení (včetně soukromých a církevních zřizovatelů), školy (v první řadě ty, které projevily zájem o spolupráci) a poskytovatelé vzdělávání (mateřské školy, základní školy, speciální školy, základní umělecké školy, školská zařízení, neziskové vzdělávací organizace), uživatelé vzdělávání (žáci, rodiče). Spolupráce v partnerství musí probíhat podle principu zapojení veřejnosti. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Postupy MAP, str. 26 Realizátor projektu zapojí partnery do vytváření plánu tak, že bude realizovat jednu nebo více z uvedených aktivit, po oboustranné dohodě s partnery: pravidelné informování, např. zasíláním informačního materiálu aktivním informováním na společných nebo individuálních jednáních konzultováním – tj. sběrem a vypořádáním jejich připomínek, zjišťováním jejich postojů a stanovisek k jednotlivým částem vznikajícího MAP a k finálnímu plánu zapojí jejich zástupce přímo do pracovních skupin nebo řídícího výboru, aby se mohly přímo podílet na vytváření návrhů v MAP. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství – jak na to a) Přímé oslovování Vzhledem k potřebě zachovat komunikaci mezi jednotlivými aktéry dlouhodobě, musíme zdůvodnit potřebnost nejen samotného zpracování, ale právě onoho dlouhodobého zapojení. b) Přímého oslovení prostřednictvím dotazníků v rámci analytické části Při přípravě dotazníků doplňte informaci o možnosti přímé spolupráce v partnerství a vyhledejte zájemce. c) Komunikace v průběhu realizace a monitoringu Informování o postupu realizace, naplnění nebo nenaplnění cílů, zdůvodnění proč cíle nebyly naplněny, případně jak byly upraveny. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Zapojení zřizovatelů Realizátor osloví zřizovatele škol v území ke spolupráci písemně a na následném osobním jednání. Realizátor projektu má povinnost oslovit všechny školy v území. Mezi školy, které realizátor projektu osloví pro zjištění zájmu o zapojení do projektu, patří: základní školy, mateřské školy. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Realizátor je povinen zapojit min. osm škol (dle RED IZO). „Postupy MAP, str. 10“ dále upřesňují způsoby pravidla a dokladování zapojení škol. Zapojené školy nemusí být finančními nebo nefinančními partnery projektu. Spolupráce se zapojenými školami musí probíhat podle principu zapojení veřejnosti (viz výše), do realizace MAP budou školy zapojeny: minimálně tím, že je bude pravidelně informovat zasíláním informačního materiálu; aktivně informovat na společných nebo individuálních jednáních; konzultovat s nimi, tj. sbírat od nich připomínky, zjišťovat jejich postoje a stanoviska ke vznikajícímu a finálními plánu; zapojí jejich zástupce přímo do pracovních skupin nebo řídícího výboru, aby se mohly přímo podílet na vytváření návrhů v MAP. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Zapojení uživatelů – rodičů, žáků a dětí Rodiče jsou zodpovědní za celkový vývoj dítěte Rodiče jsou často sami vzdělavatelé, Pracují v klíčových firmách v daném území Rodiče mohou být těmi, kdož motivují děti/žáky k přijímání změn, vzdělávacích postupů a mají zájem o rozvoj kompetencí ve školách. Rodiče jsou informováni, předcházení rizika nedůvěry k „novým pořádkům“. NEZAPOMEŇME NA ŽÁKY. VYUŽIJTE ŽÁKOVSKÉ PARLAMENTY, FÓRA MLADÝCH (VE ZDRAVÝCH MĚSTECH), NEZISKOVÉ ORGANIZACE, VĚNUJÍCÍ SE DĚTEM A MLÁDEŽI. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Koho zapojit Školská rada (viz §167 zákona č. 561/2004, školský zákona) Požádejte členy rady školy, kteří už tím, že jsou členy, vyjádřili zájem o dění ve škole. Sdružení rodičů a přátel školy, nebo obdobné formální spolky rodičů ve školách Využít členy těchto sdružení, viz výše. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Neformální skupiny, působící na školách Na některých školách existují neformální skupiny, které realizují různé akce, aktivity společně se zástupci škol. Sdružení rodičů dětí s postižením, nebo nadaných dětí (spolky nebo neformální skupiny, které se nacházejí v území) Rodiče v těchto sdruženích mají vhled do speciálních vzdělávacích potřeb svých dětí a zmapované možnosti v území. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Sdružení rodičů, která usilují o zřízení, nebo zřídila soukromé školy, nebo vedou děti formou domácího vzdělávání (spolky nebo neformální skupiny, které se nacházejí v území) Rodiče v těchto sdruženích mají inovativní pohledy na vzdělávání, hledají nové způsoby vzdělávání. Učitelky/učitelé, kteří jsou na rodičovské dovolené CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Jednotliví rodiče žáků, kteří jsou aktivní v rámci komunikace s pedagogickým sborem Jednotliví rodiče, kteří mají zájem o spolupráci v MAP na základě výzvy k zapojení se do partnerství nebo jednotlivých akcí (seminářů, workshopů, jednání pracovních skupin). Žáci – členové žákovských parlamentů a dalších i neformálních sdružení CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Vytvoření pracovních skupin v rámci platformy partnerství „Postupy MAP“: Organizační struktura partnerství může obsahovat pracovní skupiny, sekce či jiná pracovní a poradní tělesa. Obsah jednání pracovní skupin je definován v „Postupech MAP“, str. 31, Podaktivita a). Struktura partnerství MAP by měla odrážet územní charakteristiky, včetně již existujících funkčních partnerství (MAS, dobrovolný svazek obcí apod.) a reflektovat strategii MAP, aby mohla být efektivně naplňována. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Jak komunikovat Internetové stránky Sociální sítě Regionální noviny Místní zpravodaje Placená inzerce Prostory členů partnerství Propagační materiály, letáky CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Příprava na zpracování MAP Dotazníky Písemná forma Internet Přímé oslovení Navrhujeme účast v partnerství již prostřednictvím dotazníků CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Zpracování MAP Všechny nástroje komunikace + Komunitní veřejné projednání (více v rámci samostatného webináře Komunitní práce, leden 2017) CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Realizace MAP a výsledky monitorování a vyhodnocení Informování o jednoletém akčním plánu a realizaci konkrétních projektů, které budou (a postupně jsou) realizovány. Všechny nástroje komunikace + Tisková zpráva Tisková beseda Snídaně s novináři Konference Komunitní veřejné projednání     CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Realizace MAP a výsledky monitorování a vyhodnocení Informování o jednoletém akčním plánu a realizaci konkrétních projektů, které budou (a postupně jsou) realizovány. Všechny nástroje komunikace + Tisková zpráva Tisková beseda Snídaně s novináři Konference Komunitní veřejné projednání     CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Proces komunikace s veřejností, tipy, triky, metody, příklady dobré praxe jsou součástí samostatného modulu KOMUNITNÍ PRÁCE CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283