Místní Akční Plány rozvoje vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společné vzdělávání – hledání možných cest Motto: Táhneme za jeden provaz Základní škola Poběžovice.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
Sekce pro školy a neziskovky Gabriela Kaločová
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Dětský domov a Základní škola Liptál
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
Podpora krajského akčního plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
kam vlastně směřujeme ??? 
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Hroznatova akademie 11. října 2018
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
MAP SO ORP Stod a SO ORP Nýřany
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Aktuální informace o MAP vzdělávání na Broumovsku II
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
5. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Transkript prezentace:

Místní Akční Plány rozvoje vzdělávání MAP v ORP ŘÍČANY Místní Akční Plány rozvoje vzdělávání

ZÁKLADNÍ INFORMACE O MAP V ORP ŘÍČANY

ORP Říčany Město Říčany realizátor za ORP Obce: 53 (62 tis. obyvatel) Zapojené: 49 Zapojené organizace: 72 Stát. ZŠ: 22 (2 584 dětí) Stát. MŠ: 33 (6 340 žáků) ZUŠ: 2 Soukromé školy: 6 (z 15) Organizace: 9 Nezapojily se obce: Štíhlice, Vlkančice, Sluštice, Pětihosty

VIZE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ORP ŘÍČANY Do roku 2023 Říčansko vybuduje, zařídí a poskytne svým obyvatelům dostupné, kapacitně vyhovující a kvalitní školy i nabídku neformálního vzdělávání a podpůrných aktivit a služeb. Prioritou je individuální rozvoj schopností, znalostí a nadání dětí a žáků, jejich nejlepší zájem a jejich spolupráce i participace ve vzdělávacích a rozhodovacích procesech. Zároveň bude fungovat rovnocenná a partnerská kooperace obcí, zřizovatelů, škol, školských poradenských zařízení, dětí a žáků a jejich zákonných zástupců a dalších lokálních aktérů v území.

JAKÉ NEJPALČIVĚJŠÍ PROBLÉMY VIDÍME V NAŠEM ÚZEMÍ V OBLASTI ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ?

Infrastruktura Jazykové vzdělání Podpora talentů Inkluze Pedagogičtí pracovníci Pedagogicko-psychologické služby ZUŠ a neformální vzdělávání

NEDOSTATEČNÁ INFRASTRUKTURA NEDOSTATEČNĚ MATERIÁLNĚ-TECHNICKÉ A PROSTOROVÉ VYBAVENÍ PRO DĚTI UČITELE NEVHODNÉ SPORTOVNÍ ZÁZEMÍ VYŠŠÍ ÚROVNĚ CHYBÍ ZÁZEMÍ PRO PORADENSKÉ SLUŽBY CHYBÍ PROSTOR PRO ŠKOLNÍ KLUBY – ZÁZEMÍ PRO MIMOŠKOLNÍ ČINNOST ABSENCE ZÁZEMÍ PRO ČTENÁŘSKÉ KLUBY NEVYHOVUJÍCÍ ZÁZEMÍ PRO SPOLEČNÁ SETKÁNÍ MENŠÍCH ČI VĚTŠÍCH KOLEKTIVŮ (TŘÍDY MEZI SEBOU, SETKÁNÍ SE ŽÁKY S JINÝCH ŠKOL, S UČITELI I Z JINÝCH ŠKOL V RÁMCI SPOLEČNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ) – OVÁLY, HALY – DRTIVÁ VĚTŠINA OLYMPIÁD, SOUTĚŽÍ, PŘEBORŮ APO., ZE KTERÝCH SE POSTUPUJE NA KRAJ, SE POŘÁDÁ MIMO ŘÍČANSKÝ REGION

JAZYKOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ PODPOROVAT AKTIVNÍ POUŽÍVÁNÍ CIZÍHO JAZYKA (ŽÁKY I UČITELE) VÝJEZDY DO ZAHRANIČÍ RODILÍ MLUVČÍ MENŠÍ SKUPINY DĚTÍ V RÁMCI VÝUKY CIZÍCH JAZYKŮ SYSTÉMY PRO VÝUKU JAZYKŮ S PODPOROU POČÍTAČE

PODPORA TALENTŮ SNÍŽENÍ POČTU DĚTÍ VE TŘÍDÁCH VÍCE PROJEKTOVÉHO VYUČOVÁNÍ DOSTATEČNÁ SÍŤ ODBORNÝCH CENTER A KLUBŮ SOUSTAVNÁ PRÁCE S NADANÝMI PODPORA PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ V JEJICH PROFESNÍ PŘÍPRAVĚ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ NADANÝCH Péče, rozvoj a uplatnění nadání

BARIÉRY PRO INKLUZIVNÍ PRÁCI NEMOŽNOST ŽÁDAT O DOTACE U ZŠ §16 DLOUHODOBĚ REALIZACE INKLUZE JE FINANČNĚ PODHODNOCENA DĚTI VE TŘÍDÁCH S RŮZNÝMI SPECIFICKÝMI POTŘEBAMI

ZAJIŠTĚNÍ DOSTATKU KVALIFIKOVANÝCH PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ NEDOSTATEK KVALIFIKOVANÝCH PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ NEDOSTATEK ODBORNÝCH PRACOVNÍKŮ – ASISTENTŮ PEDAGOGA, SPECIÁLNÍCH PEDAGOGŮ, ŠKOLNÍCH PSYCHOLOGŮ A PODPŮRNÝCH PROFESÍ

DLOUHÉ ČEKACÍ DOBY NA PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ SLUŽBY NEDOSTATEČNÁ KAPACITA PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÉ PORADNY STŘEDOČESKÉHO KRAJE ORP ŘÍČANY SPADÁ DO PŮSOBNOSTI POSKYTOVÁNÍ PÉČE PRACOVIŠTĚ PRAHA 9- HLOUBĚTÍN, KOLÍN, ČESKÝ BROD A STRANČICE. S OHLEDEM NA VYSOKÝ POČET DĚTÍ JSOU VELMI DLOUHÉ ČEKAJÍ COBY (CCA 3 MĚSÍCE). A SLUŽBY JSOU OMEZENÉ ZEJMÉNA NA DIAGNOSTIKU. PODPOŘENÍ SLUŽEB ŠKOLNÍCH PSYCHOLOGŮ A ŠKOLNÍCH SPECIÁLNÍCH PEDAGOGŮ – VČASNÁ A EFEKTIVNÍ INTERVENCE. VYSOKÝ POČET DĚTÍ V REGIONU A V RÁMCI DLOUHODOBÉHO DEMOGRAFICKÉHO HORIZONTU SE POČET BUDE NADÁLE ZVYŠOVAT. TERÉNNÍ SLUŽBY, PRÁCE S CELOU TŘÍDOU

PODPORA A ROZVOJ ZUŠ DŮLEŽITÝ VÝZNAM ZÁKLADNÍCH UMĚLECKÝCH ŠKOL NA ŘÍČANSKU POUZE DVĚ ZUŠ – ZUŠ ŘÍČANY A ZUŠ VELKÉ POPOVICE POPTÁVKA PŘEVYŠUJE NABÍDKU – ODCHOD TALENTOVANÝCH DĚTÍ Z ŘÍČAN A OKOLÍ DO ZUŠ V PRAZE ČI NA HUDEBNÍ GYMNÁZIA NEDOSTATEČNÁ KAPACITA OBOU ZAŘÍZENÍ NEDOSTATEČNÉ PROSTOROVÉ MOŽNOSTI ZUŠ NEMOHOU ŽÁDAT DOTACE NAPŘ. Z IROP/ŠABLON NA ROZŠÍŘENÍ KAPACIT A ODBORNÝCH UČEBEN (NEMAJÍ NÁVAZNOST NA KLÍČOVÉ KOMPETENCE)

PODPORA ROZVOJE NEFORMÁLNÍHO A ZÁJMOVÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NABÍDKA ZÁJMOVÉHO A NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ NEPOKRÝVÁ POPTÁVKU ORGANIZACE NEMAJÍ FINANČNÍ ANI PERSONÁLNÍ ZDROJE NA NAVÝŠENÍ KAPACIT ZALOŽENÍ STŘEDISKA VOLNÉHO ČASU V ŘÍČANECH

CO SE NÁM POVEDLO SBĚR PLÁNOVANÝCH INVESTIC ZA CELÉ ORP NÁRODNÍ VÝZVA NA NOVÉ ŠKOLY 133 330 SDÍLENÍ VZDĚLÁVÁNÍ A WORKSHOPY DEMOGRAFICKÁ STUDIE - Prognóza vývoje obyvatelstva v území SO ORP Říčany a obce Průhonice na období do roku 2050 NÁSLEDUJE PREZENTACE RNDr. Tomáše Kučery, CSc. z Univerzity Karlovy v Praze

Děkuji za pozornost Ing Děkuji za pozornost Ing. Linda Kůstková manažerka MAP v ORP Říčany linda.kustkova@ricany.cz +420 727 920 480, 323 618 122 kancelář budova C Olivova ul. 1800/2 Městský úřad v Říčanech