Orsoft Open – stav modulů Ing. Zuzana Opršalová
Úvodem Jaký je současný stav nové generace našeho ERP systému? Připraveno 8 z 11 podsystémů, nový systém je již postupně nasazován u mnoha zákazníků Orsoft Open: založen na moderním vývojovém prostředí zachovává možnost provozu na více platformách má vytvořené kvalitní technologické jádro systému ORCore umožňující standardizaci – zajišťuje jednotné vlastnosti, vzhled, ovládání a principy fungování IS opakované využití komponent pro tvorbu nových agend
Finanční účetnictví Podsystém s největšími změnami Zcela nový datový model i funkcionalita Připraveno: vlastní základ finančního účetnictví skupiny úloh řešící došlé a vydané faktury saldo ABO pokladny včetně napojení na platební terminály a EET faktoringové operace platební kalendáře, avíza, upomínky atd. 5 pilotních zákazníků – jednoduchost, logičnost, kvalita výstupů a celkovou uživatelskou přívětivost
Finanční účetnictví
Finanční účetnictví Převody dat: Čísla výpisů – nedodržení správného pořadí (zápočty a opravy) Neplatné účty
Finanční účetnictví Aktivní a pasivní účet Tisk hlavní knihy
Finanční účetnictví Ztrácejí se data
Finanční účetnictví Záznamy nejde ukládat
Finanční účetnictví Účetnictví dává jiné výsledky
Majetek Řešení nad zcela novými propojenými tabulkami, nezávislými na původním datovém modelu Ovládání a rozsah funkcionality ale zůstaly obdobné Připraveno: Evidence dlouhodobého majetku Operativní evidence drobného majetku Plánování odpisů Účtovací maska majetku Evidence majetkových daní 4 pilotní zákazníci - přístup k datům a všem akcím s inventárními kartami dlouhodobého majetku z jednoho okna, nový a přehlednější systém inventur i zjednodušení práce s archivy
Majetek
Personalistika První hromadně nasazovaný podsystém – zhruba 40 zákazníků Koncept jediného místa – karty nebo přehledu zaměstnance – ze kterého má personalista rychlý přístup ke všem souvisejícím informacím Připraveno: Modelování pracovní smlouvy Uchazeči o zaměstnání Lékařská péče Školení Charakteristika pracovních funkcí Oblíbené funkce: vazba na Excel, rychlé filtry, tisky v Jasper Reports a mzdové přehledy v Řízení lidských zdrojů
Cestovní příkazy Úloha respektuje platnou legislativu a pokrývá veškerou problematiku spojenou se služebními cestami Lepší přehlednost a intuitivnost zpracování. Lze využít Registr územní identifikace, adres a nemovitostí (RÚIAN) i mapové podklady Přehledné schvalování pracovních cest a jejich vyúčtování Pilotní zákazník = ORTEX
Cestovní příkazy
Prodej Komplexní oborově nezávislé řešení prodeje vlastních výrobků, zboží a služeb Pokrývá celý obchodní cyklus „poptávka -> objednávka -> smlouva -> fakturace -> expedice zboží“ Připraveno: ceníky a vlastní fakturace prodej ze skladu i režijní fakturace automatizované přidělení vzorů faktur expedice automatická tvorbu cen a rabatů úloha pro evidenci poptávek, nabídek, objednávek a smluv 2 pilotní zákazníci - lepší a rychlejší filtrování dat, možnosti customizace obrazovek
Logistika - Skladování Řízení a optimalizaci skladových zásob Lepší přehled o pohybu a umístění zboží nebo surovin Všechny běžné typy skladů i varianty ocenění skladových zásob Připraveno: detailní práce se skladovou kartou (sledování skladových pohybů) přecenění a inventury skladů příjem nákupem na sklad podle objednávek automatické příjmy na sklad hotových výrobků z výrobního deníku 4 pilotní zákazníci - jednodušší přístup k datům ze skladové karty, snadnější práce při výběru konkrétních skladových karet
Výroba Sledování a vyhodnocování výroby vlastních výrobků Pro použití u výrobních firem s kontinuální výrobou, např. potravinářskou Připraveno: Technicko-hospodářské normy (kusovník, kalkulace) Technologické postupy Plánování výroby Sledování výroby (výrobní deníky) Srovnání plánovaných a skutečných nákladů na výrobu jednotlivých výrobků - zpětná vazba na proces řízení výroby 2 pilotní zákazníci - customizace obrazovek a nové filtrovací možnosti
CRM Evidence, plánování, kontrola a řízení různých fází obchodních vztahů Funkce: Subjekty a obchodní vztahy, úplná klasifikace obchodních vztahů Kontakty a kontaktní informace Kalendář 360° pohled na zákazníka Plánování a řízení aktivit: Telefony, Schůzky, Služební cesty, E-maily, Úkoly, Reklamace 6 pilotních zákazníků - využití tzv. přístupového stromu pro filtrování dat podle zařazení uživatele do týmu
Vize na nejbližší období - vývoj Dokončení a stabilizace všech uvedených modulů Řízení lidských zdrojů - napojení na Personalistiku Open Analýza a vývoj podsystému Investice Open V oblasti Nákup/Prodej/Logistika/Výroba Open - kompletní vertikální řešení oboru pekárenská výroba Mzdy a Controlling – analýza pro zpracování v nové technologii Open
Vize na nejbližší období - služby Nasazování Personalistiky tam, kde ještě není Hromadné nasazování Majetku Nasazování Finančního účetnictví u vybraných domluvených zákazníků Nákup/Prodej/Logistika/Výroba – nasazování u zákazníků mimo pekárny Implementace u pilotních zákazníků – společní zákazníci s OR-CZ