Asociace ředitelů gymnázií ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Advertisements

Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
Příprava učitelů na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Přírodovědecká fakulta UJEP
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Hodnocení UJEP AK ČR Závěry a doporučení. Personální zajištění posilovat kvalifikační strukturu pracovišť - vytvořit realistické a kontrolovatelné plány.
ZEMĚPIS KRAJE ČR - ADMINISTRATIVNÍ ROZDĚLENÍ 9. roč.
Členění území naší vlasti
dotazníkové šetření na vysokých školách
Národní srovnávací zkoušky v přijímacím řízení na VŠ S sebou - test OSP NSZ = Národní srovnávací zkoušky OSP = Test obecných studijních předpokladů.
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 24. ledna Co u nás můžete studovat? Studijní obory na KBO 1.Bakalářské (bc.) 1.1. Učitelské1.2. Neučitelské 2. Magisterské.
Česká republika: poloha, historický vývoj a obyvatelstvo a sídla
Kraje a sídla ČR Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
Hledisko kvality v přípravě učitelů Závěry z konference 21. – 22. dubna 2009 v Srní pořadatel: Pedagogická fakulta ZČU v Plzni ve spolupráci s Radou vysokých.
Jindřichův Hradec Spolupráce mezi knihovnami v koncepcích a v realitě.
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Vybrané statistické údaje, zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Vybrané statistické údaje zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Vybrané statistické údaje zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Členění území naší vlasti
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Nová dotace pro jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí v roce MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY Brig. gen. Ing. Drahoslav Ryba Generální ředitel.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_523_ČESKÁ REPUBLIKA Téma: OPAKOVÁNÍ – KRAJE.
Představení Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné Slezské university v Opavě Michal Tvrdoň – proděkan pro vědu a výzkum Zasedání Vědecké rady SU OPF.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Kraje ČR VY_32_INOVACE_C03 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
Produkce odpadů obce ORP Šumperk
Volby do poslanecké sněmovny v ČR
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Srovnej kraje podle velikosti rozlohy VY_32_INOVACE_03
Tisková konference zahájení školního roku 2009/2010
VY_52_INOVACE_40_Členění území ČR
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: Dětské domovy pro děti do 3 let věku a dětská centra 2007–2016 NZIS REPORT č. K/33 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: logopedie 2007–2016
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: Krizové centrum, komunitní psychiatrická sestra, dětský stacionář, další dětská zařízení, stacionář pro.
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: dermatovenerologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/12 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: oftalmologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/11 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: pracovní lékařství 2007–2016 NZIS REPORT č. K/27 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: tělovýchovné lékařství 2007–2016 NZIS REPORT č. K/14 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: infekční 2012–2016
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: lékařská genetika 2007–2016 NZIS REPORT č. K/15 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: rehabilitační a fyzikální medicíny (FBLR) 2007–2016 NZIS REPORT č. K/22 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: lékárenská péče 2007–2016 NZIS REPORT č. K/30 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: zdravotnická dopravní služba 2007–2016 NZIS REPORT č. K/32 (08/2017)
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: radiologie a zobrazovací metody 2007–2016 NZIS REPORT č. K/19 (08/2017)
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: gastroenterologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/2 (08/2017)
Vyjmenujte kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Přírodovědecká fakulta UJEP
Katedra české literatury a literární vědy Katedra českého jazyka
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Česká republika územní členění.
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Členění území naší vlasti
Nedostatek studentů na VŠ u technických oborů
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
ODBOR AZYLOVÉ A MIGRAČNÍ POLITIKY
Transkript prezentace:

Asociace ředitelů gymnázií ČR Absolventi středních škol jako zájemci o učitelskou praxi Pavel Doulík UJEP

Obsah příspěvku Statistický přehled uchazečů a zapsaných dle krajů. Statistický přehled uchazečů a zapsaných dle typu střední školy. Akreditace učitelských studií po novele zákona o vysokých školách.

Statistická analýza Na UJEP v Ústí nad Labem je příprava budoucích učitelů realizována na třech fakultách: PF – MŠ, 1. stupeň ZŠ, Aj, Čj, Hv, Vv, Tv pro 2. st. ŽS a SŠ (x Aj jen pro ZŠ) FF – Hi, ZSV, Nj pro 2. st. ZŠ a SŠ PřF – Ma, F, Bi, Ch, Geo pro 2. st. ZŠ a SŠ (?Inf) V roce 2005 transformace PF, 2007 poprvé strukturovaná studia, 2019 - ? Zahrnuty obory zaměřené na přípravu učitelů a dalších pedagogických pracovníků (socped, specped apod.) – PF + FF + (PřF)

Všichni přihlášení/zapsaní do studia, mezi lety 2012 – 2016

Všichni přihlášení/zapsaní do studia po jednotlivých letech

Všichni přihlášení/zapsaní do studia podle krajů pro roky 2012-2016

Všichni přihlášení/zapsaní do studia pro rok 2012

Všichni přihlášení/zapsaní do studia pro rok 2013

Všichni přihlášení/zapsaní do studia pro rok 2014

Všichni přihlášení/zapsaní do studia pro rok 2015

Všichni přihlášení/zapsaní do studia pro rok 2016

Přihlášení ke studiu

Zapsaní ke studiu

Kraj Přihlášení Zapsaní Rozdíl Hl. m. Praha 528 178 350 Jihočeský 102 19 83 Jihomoravský 56 18 38 Karlovarský 895 279 616 Královéhradecký 232 42 190 Liberecký (3.) 1041 379 662 Moravskoslezský 12 30 Olomoucký 37 13 24 Pardubický 117 75 Plzeňský 139 33 106 Středočeský (2.) 1734 537 1197 Ústecký (1.) 8980 3234 5746 Vysočina 137 36 101 Zlínský 27 7 20 Zahraničí 136 103

Hl. m. Praha Rok Přihlášení Zapsaní 2012 96 40 2013 74 25 2014 100 42 2015 141 32 2016 117 39

Jihočeský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 19 5 2013 15 3 2014 2 2015 28 6 2016 25

Jihomoravský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 9 1 2013 10 5 2014 6 3 2015 2016 16 4

Karlovarský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 225 71 2013 165 49 2014 137 50 2015 212 63 2016 156 46

Královéhradecký Rok Přihlášení Zapsaní 2012 42 9 2013 14 2014 43 6 2015 67 7 2016 38

Liberecký Rok Přihlášení Zapsaní 2012 206 81 2013 197 72 2014 190 77 2015 252 83 2016 196 66

Moravskoslezský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 10 3 2013 5 1 2014 7 2015 11 2016 9 2

Olomoucký Rok Přihlášení Zapsaní 2012 7 2 2013 8 1 2014 6 3 2015 2016

Pardubický Rok Přihlášení Zapsaní 2012 32 14 2013 20 10 2014 13 6 2015 28 8 2016 24 4

Plzeňský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 20 5 2013 18 4 2014 25 6 2015 44 10 2016 32 8

Středočeský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 335 112 2013 316 101 2014 266 89 2015 439 117 2016 378 118

Ústecký Rok Přihlášení Zapsaní 2012 1942 727 2013 1791 644 2014 1554 647 2015 2076 660 2016 1617 556

Vysočina Rok Přihlášení Zapsaní 2012 24 8 2013 21 7 2014 23 2015 35 2016 34 6

Zlínský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 9 4 2013 6 2 2014 3 2015 2016 7 1

Zahraničí Rok Přihlášení Zapsaní 2012 34 14 2013 29 8 2014 27 2 2015 28 7 2016 18

Uchazeči z gymnázií a ostatních škol Z celkového počtu uchazečů 14302 v průběhu let 2012 až 2016 je 5120 uchazečů (36,05 %) z gymnázií a 9083 uchazečů (63,95 %) z ostatních středních škol V roce 2012 se do studia přihlásilo 3010 uchazečů, z toho celku bylo 1100 gymnazistů a 1910 uchazečů z ostatních středních škol. Přijato bylo v tomto roce 1096 studentů, z tohoto celku bylo přijato 367 gymnazistů a 729 studentů z ostatních středních škol V roce 2013 se do studia přihlásilo 2717 uchazečů, z toho celku bylo 904 gymnazistů a 1813 uchazečů z ostatních středních škol. Přijato bylo v tomto roce 946 studentů , z tohoto celku bylo přijato 320 gymnazistů a 626 studentů z ostatních středních škol

Poměr uchazečů z gymnázií a ostatních škol V roce 2014 se do studia přihlásilo 2415 uchazečů, z toho celku bylo 935 gymnazistů a 1480 uchazečů z ostatních středních škol. Přijato bylo v tomto roce 944 studentů , z tohoto celku bylo přijato 357 gymnazistů a 587 studentů z ostatních středních škol V roce 2015 se do studia přihlásilo 3386 uchazečů, z toho celku bylo 1175 gymnazistů a 2211 uchazečů z ostatních středních škol. Přijato bylo v tomto roce 1011 studentů , z tohoto celku bylo přijato 372 gymnazistů a 639 studentů z ostatních středních škol

Poměr uchazečů z gymnázií a ostatních škol V roce 2016 se do studia přihlásilo 2675 uchazečů, z toho celku bylo 1006 gymnazistů a 1869 uchazečů z ostatních středních škol. Přijato bylo v tomto roce 865 studentů , z tohoto celku bylo přijato 320 gymnazistů a 545 studentů z ostatních středních škol

Všichni přihlášení do studia mezi lety 2012 – 2016

Uchazeči z gymnázií a ostatních škol 2012 2013 2014 2015 2016 Gymnázia (Přihlášení) 1100 904 935 1175 1006 Gymnázia (Zapsaní) 367 (33,3 %) 320 (35,4 %) 357 (38,2 %) 372 (31,6 %) (31,8 %) Ostatní SŠ (Přihlášení) 1910 1813 1480 2211 1669 Ostatní SŠ (Zapsaní) 729 626 (34,5 %) 587 (39,7 %) 639 (28,9 %) 545 (32,6 %)

Uchazeči v průběhu let – gymnázia proti ostatním

Zapsaní v průběhu let – gymnázia proti ostatním

Uchazeči a Zapsaní, gymnazisti/ostatní sš mezi roky 2012 – 2016

Uchazeči v průběhu let – gymnázia proti ostatním sš

Zapsaní v průběhu let – gymnázia proti ostatním sš

Uchazeči a Zapsaní z gymnázií

Uchazeči a Zapsaní z ostatních sš

Novela zákona č. 111/1998 Sb. Platná od 1. 9. 2016 Akreditační komise byla nahrazena Národním akreditačním úřadem pro vysoké školství – nezávislý na MŠMT. Zrušení dělení studijních programů na studijní obory – akreditace studijních programů, nebo akreditace institucionální dle oblastí vzdělávání (37). Učitelství se nově stává regulovanou profesí – nutný souhlas uznávacího orgánu (MŠMT). Učitelství pro MŠ a 1. st. ZŠ beze změny x učitelství pro 2. st. ZŠ a SŠ (zejména „dvouoborové“) – nový model.

Bakalářský stupeň – 2 modely Příklad: bakalářský studijní program Fyzika pro vzdělávání (na středních školách) náležející do oblasti Učitelství – studijní program pro sdružené studium se studijními plány maior a minor. Možné je i to, že by tento studijní program byl kombinovaným studijním programem náležejícím do oblastí Fyzika a Učitelství. Příklad: bakalářský studijní program Specializace v pedagogice (pro střední školy) náležející do oblasti Učitelství, se třemi specializacemi: dějepis-anglický jazyk, dějepis-český jazyk, anglický jazyk-český jazyk. (V žádosti o akreditaci postačí místo studijních plánů všech specializací uvést „studijní plány“ jednotlivých aprobací.).

Navazující mgr. stupeň – 3 modely Příklad: navazující magisterský studijní program Učitelství pro střední školy náležející do oblasti Učitelství, se třemi specializacemi: dějepis-anglický jazyk, dějepis- český jazyk, anglický jazyk-český jazyk. Příklad: navazující magisterský studijní program Učitelství fyziky pro střední školy náležející do oblasti Učitelství – studijní program pro sdružené studium se studijními plány maior a minor. Možné je i to, že by tento studijní program byl kombinovaným studijním programem náležejícími do oblastí vzdělávání Učitelství a Fyzika. Příklad: navazující magisterský studijní program Učitelství pro střední školy chemie-biologie náležející do oblasti Učitelství.

Děkuji za pozornost…