Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Věty vedlejší.
Digitální učební materiál
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
VY_32_INOVACE_03-37 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
SLOVNÍ DRUHY.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
holé, rozvité, několikanásobné
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Druhy vedlejších vět 2 Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_06_VÝZNAM.
Řešíme logický problém (všeobecný jazykový rozbor) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_20_RISKUJ.
Skladba - opakování VY_32_INOVACE_52_Opakovani skladby II Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_16_SKLOŇOVÁNÍ.
Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_15_MLUVNICKÉ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Návo d Znáš dobře mluvnici? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_12_SKLOŇOVÁNÍ.
Riskuj Riskuj! soutěž – slovní druhy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příprava na závěrečnou prověrku
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_ČESKÝ JAZYK
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Opakování a procvičování
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Spojky.
Zájmena.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_18_RISKUJ 9. ROČNÍK Sada: ČESKÝ JAZYK 9. ročník Téma: RISKUJ 9. ROČNÍK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1437

Anotace Ročník 9. Druh materiálu Prezentace na inter. tabuli Pomůcky Inter. tabule Cíl materiálu /Inovace Formou soutěže procvičit učivo mluvnice českého jazyka. Otázky jsou rozděleny do 5 kategorií – pravopis velkých písmen, druhy ved. vět, poměry mezi větami hlavními, skloňování cizích slov a ohebné slovní druhy. Hra může být zařazena i na začátku 9. ročníku jako opakování učiva z předešlých ročníků. Metodické pokyny Viz další snímek Prezentace obsahuje animace

RISKUJ 9.ROČNÍK

Pravidla hry: Hru hrají dva týmy (možno i více) proti sobě. Týmy se střídají ve vybírání otázek podle oblastí a podle hodnoty bodů. Kliknutím na políčko s číslem se zobrazí otázka. Správná odpověď se skrývá pod ikonou . Pokud tým odpoví dobře, vrací se pomocí ikony zpět na titulní stránku a přičte si daný počet bodů. Pokud tým neví odpověď nebo odpoví špatně, daný počet bodů se odečítá. Týmy si body počítají samy, během hry má každý tým 2x možnost vsadit na nějakou otázku, a tím zdvojnásobit daný počet bodů. Tým si sám určí, kdy chce možnosti navýšení využít, musí však sázku ohlásit ještě před odkrytím otázky. Vyhrává tým s vyšším počtem bodů.

VELKÁ PÍSMENA DRUHY VV CIZÍ SLOVA SKLOŇOVÁNÍ POMĚRY OHEBNÉ SLOV. DRUHY 100 100 100 100 100 200 200 200 200 200 300 300 300 300 300 400 400 400 400 400 500 500 500 500 500

DOPLŇ SPRÁVNĚ VELKÁ/MALÁ PÍSMENA 100 DOPLŇ SPRÁVNĚ VELKÁ/MALÁ PÍSMENA v/V Veselé __ánoce VELKÁ PÍSMENA veselé Vánoce

DOPLŇ SPRÁVNĚ VELKÁ/MALÁ PÍSMENA z __rantiškových __ázní. 200 DOPLŇ SPRÁVNĚ VELKÁ/MALÁ PÍSMENA f/F, l/L Právě jsem se vrátili z __rantiškových __ázní. VELKÁ PÍSMENA z Františkových Lázní

DOPLŇ SPRÁVNĚ VELKÁ/MALÁ PÍSMENA 300 DOPLŇ SPRÁVNĚ VELKÁ/MALÁ PÍSMENA n/N, r/R Štastný __ový __ok! VELKÁ PÍSMENA Šťastný nový rok!

DOPLŇ SPRÁVNĚ VELKÁ/MALÁ PÍSMENA 400 DOPLŇ SPRÁVNĚ VELKÁ/MALÁ PÍSMENA n/N, m/M __áměstí __íru VELKÁ PÍSMENA náměstí Míru

KTERÝ ŘÁDEK JE BEZ PRAVOPISNÉ CHYBY? 500 KTERÝ ŘÁDEK JE BEZ PRAVOPISNÉ CHYBY? a) ulice U nádraží, Staré pověsti České, Karlovy vary b) ulice U Nádraží, Staré pověsti České, Karlovy Vary c) ulice U Nádraží, Staré pověsti české, Karlovy Vary VELKÁ PÍSMENA c) Ulice U Nádraží, Staré pověsti české, Karlovy Vary

Když jsem přišel domů, pršelo. 100 KTERÁ VĚTA JE VEDLEJŠÍ, URČI JEJÍ DRUH: Když jsem přišel domů, pršelo. DRUHY VV 1.VV PŘÍSLOVEČNÁ ČASOVÁ

200 KTERÁ VĚTA JE VEDLEJŠÍ, URČI JEJÍ DRUH: Lenka nám vzkázala, že zítra nemůže přijít. DRUHY VV 2.VV PŘEDMĚTNÁ

300 KTERÁ VĚTA JE VEDLEJŠÍ, URČI JEJÍ DRUH: Ztratil tu knihu, kterou jsem mu o prázdninách půjčil. DRUHY VV 2.VV PŘÍVLASTKOVÁ

I když se mi vůbec nechce, půjdu tam s vámi. 400 KTERÁ VĚTA JE VEDLEJŠÍ, URČI JEJÍ DRUH: I když se mi vůbec nechce, půjdu tam s vámi. DRUHY VV 1.VV PŘÍSLOVEČNÁ PŘÍPUSTKOVÁ

500 KTERÁ VĚTA JE VEDLEJŠÍ, URČI JEJÍ DRUH: Viděli jsme Petra, jak utíkal domů. DRUHY VV 2.VV DOPLŇKOVÁ

Tleskali jsme do _________ (rytmus). 100 DOPLŇ SPRÁVNÝ TVAR: Tleskali jsme do _________ (rytmus). CIZÍ SLOVA TLESKALI JSME DO RYTMU.

Neodbočuj od daného ___________ (téma). 200 DOPLŇ SPRÁVNÝ TVAR: Neodbočuj od daného ___________ (téma). CIZÍ SLOVA NEODBOČUJ OD DANÉHO TÉMATU.

Pojedeme do _______ (planetárium). 300 DOPLŇ SPRÁVNÝ TVAR: Pojedeme do _______ (planetárium). CIZÍ SLOVA POJEDEME DO PLANETÁRIA.

O dovolené jsme prošli řadu _________(muzeum). 400 DOPLŇ SPRÁVNÝ TVAR: (napiš ho) O dovolené jsme prošli řadu _________(muzeum). CIZÍ SLOVA O DOVOLENÉ JSME PROŠLI ŘADU MUZEÍ.

Mezi největší ______ (génius) naší hudby patří B. Smetana a A. Dvořák. 500 DOPLŇ SPRÁVNÝ TVAR: (napiš ho) Mezi největší ______ (génius) naší hudby patří B. Smetana a A. Dvořák. CIZÍ SLOVA MEZI NEJVĚTŠÍ GÉNIE …..

100 URČETE POMĚR MEZI VĚTAMI HLAVNÍMI: Přišli jsme domů a hned jsme mu volali. POMĚRY POMĚR SLUČOVACÍ

URČETE POMĚR MEZI VĚTAMI HLAVNÍMI: Směješ se, ale nevíš čemu. 200 URČETE POMĚR MEZI VĚTAMI HLAVNÍMI: Směješ se, ale nevíš čemu. POMĚRY POMĚR ODPOROVACÍ

URČETE POMĚR MEZI VĚTAMI HLAVNÍMI: Ani nefouká vítr, ani neprší. 300 URČETE POMĚR MEZI VĚTAMI HLAVNÍMI: Ani nefouká vítr, ani neprší. POMĚRY POMĚR SLUČOVACÍ

UTVOŘ Z VĚTY SOUVĚTÍ, KDE BUDE MEZI VĚTAMI POMĚR ODPOROVACÍ: 400 UTVOŘ Z VĚTY SOUVĚTÍ, KDE BUDE MEZI VĚTAMI POMĚR ODPOROVACÍ: Šel bych do kina…………. POMĚRY např. Šel bych do kina, ale nemám čas.

UTVOŘ Z VĚTY SOUVĚTÍ, KDE BUDE MEZI VĚTAMI POMĚR DŮSLEDKOVÝ: 500 UTVOŘ Z VĚTY SOUVĚTÍ, KDE BUDE MEZI VĚTAMI POMĚR DŮSLEDKOVÝ: Neučila jsem se………. POMĚRY např. Neučila jsem se, a tak dostanu pětku.

KTERÉ SLOVO NENÍ OHEBNÝM SLOVNÍM DRUHEM? 100 KTERÉ SLOVO NENÍ OHEBNÝM SLOVNÍM DRUHEM? nikdo, jíst, vedle, náš, ty OHEBNÉ SL. DRUHY VEDLE

PODLE JAKÉHO VZORU SE SKLOŇUJE ČÍSLOVKA: 200 PODLE JAKÉHO VZORU SE SKLOŇUJE ČÍSLOVKA: STO OHEBNÉ SL. DRUHY VZOR MĚSTO

URČI VID SLOVESA A UTVOŘ K NĚMU VIDOVOU DVOJICI. 300 URČI VID SLOVESA A UTVOŘ K NĚMU VIDOVOU DVOJICI. HOLIT OHEBNÉ SL. DRUHY HOLIT /vid nedokonavý OHOLIT /vid dokonavý

400 VYBER SPRÁVNÝ TVAR 5. PÁD PODST. JMÉN : a) pane obhájče! b) pane obhájce! OHEBNÉ SL. DRUHY b) PANE OBHÁJCE!

UTVOŘ ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB SLOVESA: 500 UTVOŘ ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB SLOVESA: VIDĚT OHEBNÉ SL. DRUHY VIZ! VIZTE!

ZDROJE A ODKAZY STÝBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 8.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, ISBN 80-85937-92-1. STÝBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 7.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1997, ISBN 80-85937-70-0. STÝBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 9.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, ISBN 80-85937-87-5.