Svařování plamenem VY_32_INOVACE_16_322

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada22 AnotaceZpětné.
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 24 AnotaceDefinice.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 18 AnotaceSeznámení.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 38 Anotace.
Spoje potrubí-svařované spoje- svařování plamenem1 VY_32_INOVACE_462.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 37 AnotaceRegulátory.
Mechanické vlastnosti technických materiálů
Dřevo VY_32_INOVACE_25_495 Dřevo
Základy automatického řízení 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Elektrické stroje točivé
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Okna VY_32_INOVACE_45_906 Projekt.
Poruchy stropů VY_32_INOVACE_27_537
Vlastnosti stavebních materiálů
Zpětná vazba v zesilovačích 2
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_09_170 Projekt MŠMT.
Zřizování nových příček - opakování
Názvosloví a typy střech
ADJEKTIV DOMINO VY_22_INOVACE_07_133
Technika svařování VY_32_INOVACE_16_323
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
Technické materiály - nekovy - plasty - spojování, skladování
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Současná architektura
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ocel VY_32_INOVACE_25_502 Projekt.
Svařování plamenem 1 VY_32_INOVACE_22_434
Účetnictví – význam informací
Základní zapojení zesilovačů
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Stropy VY_32_INOVACE_02_021 Projekt.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje KOMÍNY VY_32_01_001_INOVACE Projekt.
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Čistírna odpadních vod
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Vlastnosti technických materiálů-rozdělení
Perové spoje 2 VY_32_INOVACE_22_439
Kovové střešní krytiny
Chemické vlastnosti technických materiálů
Obráběcí CNC centra VY_32_INOVACE_39_794
DRUHY ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_613
Strojní obrábění – Praktická úloha 5
Náležitosti výkresu VY_32_INOVACE_26_516
Úvod do fyziky opakování
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Rozdělení komínů VY_32_INOVACE_01_002
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
Proudění kapalin VY_32_INOVACE_11_224
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
Česká architektura 50. – 80. let
PILOVÁNÍ VY_32_INOVACE_15_290
Víra, náboženství, církve, sekty (2) – Seznam
Kladkostroje a visuté kočky
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Symetrie a asymetrie VY_32_INOVACE_45_902
Měření v dílenské praxi
Regulátory integrační
Strojní obrábění – Praktická úloha 3.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Víra, náboženství, církve, sekty (1) – Rozložení ve světě
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Starověký Řím VY_32_INOVACE_46_923
Veřejná kanalizace VY_32_INOVACE_16_315
ZÁKLADY TECHNICKÉ DOKUMENTACE II.
Řezání vnějších závitů
Zřizování nových příček
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Stavba dřeva VY_32_INOVACE_28_555
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Směry v poválečné architektuře
Transkript prezentace:

Svařování plamenem VY_32_INOVACE_16_322 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Svařování plamenem VY_32_INOVACE_16_322 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 16 Anotace Svařování plamenem Klíčová slova Svařování, plamen, lahev, aceton, přetlak Předmět Instalace vody a kanalizace Autor, spoluautor Ludvík Hrtánek Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Výklad Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 1.- 3. ročník, žáci 15 – 18 let Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Svařování plamenem

Svářeči se připravují na zkoušky ve svářečských školách. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Svářeči se připravují na zkoušky ve svářečských školách. Absolvují základní kurz svařování, aby získali kvalifikaci pro povolání svářeč plamenem. Úřední zkoušky mohou vykonat ti, kteří absolvovali základní kurz svařování a prokazatelně svařovali půl roku příslušnou metodou. Zkoušky platí na období dvou let a po uplynutí této doby se jejich platnost prodlužuje periodickým přezkoušením.

Zařízení pro svařování plamenem STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Zařízení pro svařování plamenem Při svařování plamenem se potřebné tavné teplo vytvoří ostrým plamenem hořlavého plynu a kyslíku. Ve svářečské praxi je výhradně používán acetylén a kyslík. Zařízení na svařování plamenem sestává z ocelových lahví na kyslík a acetylén s lahvovými ventily, tlakových hadic a ze svařovacího hořáku. Technické plyny jsou v lahvích stlačeny. Lahve jsou označené barevným pruhem a mají speciální lahvové ventily, aby nedošlo k záměně. Lahvové ventily slouží k uzavírání a otevírání lahví, k jejich plnění a vyprazdňování a k nasazení redukčního ventilu.

Při svařování se používá proto, že podporuje hoření. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kyslík Při svařování se používá proto, že podporuje hoření. Vyrábí se destilací zkapalněného vzduchu nebo elektrolýzou (rozkladem) vody stejnosměrným proudem. Ve výrobě se jímá do plynojemů a následně stlačuje do normalizovaných čtyřicetilitrových lahví s plnicím přetlakem 15 MPa. K lahvovému ventilu se připojuje redukční ventil převlečnou maticí se závitem. Acetylén (C2H2) Uhlovodík, který se vyrábí ve vyvíječích chemickou reakcí karbidu vápníku a vody. Jde o bezbarvý, nejedovatý, hořlavý, zapáchající plyn, který se vzduchem a kyslíkem tvoří výbušnou směs. Nesmí přijít dlouhodobě do styku s mědí, stříbrem a rtutí, protože vznikají výbušné látky. Acetylén se nemůže bezpečně stlačit pod vysokým tlakem, protože by mohl explodovat. Acetylénová láhev je celá naplněná pórovitou hmotou (směs křemeliny, pemzy, azbestu a dřevěného uhlí), která je prosáklá acetonem.

V acetonu je rozpuštěn acetylén (asi 6 000 l v jedné lahvi). STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje V acetonu je rozpuštěn acetylén (asi 6 000 l v jedné lahvi). Plnicí přetlak je 1,5 MPa, redukční ventil se připojuje třmenem bez závitu.

Funkce redukčního ventilu STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Funkce redukčního ventilu Redukční ventily jsou regulátory tlaku, které snižují tlak z lahve na požadovanou pracovní hodnotu a zajišťují stálý pracovní tlak během svěřování, kdy tlak v lahvi důsledkem odběru klesá. Na obsahovém vysokotlakém manometru čteme tlak v lahvi, pracovní tlak si nastavíme regulačním šroubem a kontrolujeme ho na nízkotlakém manometru.

Otázky k opakování Popiš autogenní soupravu. STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Otázky k opakování Popiš autogenní soupravu. Jaká je funkce redukčního ventilu? Jaké máme barevné označení lahví?

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Zdroje Vlastní zdroje Ing. MIROSLAVA TRNKOVÁ, Instalace vody a kanalizace I, nakladatelství INFORMATORIUM, Praha www.informatorium.cz www.instalateri-topenari-brno.cz