SPECIFIKA RODINNÉHO PODNIKÁNÍ Květen 2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Advertisements

Nabídka personálních služeb
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec Králové 2 1www.centrumandragogiky.cz Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec.
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
1 BOJ NA TRHU PRÁCE aneb bojujeme se ctí Kateřina Cempírková HR manager 21. května 2008, Praha.
TAČR 11. února 2015 Gabriela Jirátová. Co brání ženám ve výzkumné a řídící činnosti? Co je transfer technologií?
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
o hospodářské soběstačnosti a o samofinancování církve“
Implementace systému flexibilních benefitů
Podpora částečných úvazků?
1 Aktuální vývoj nabídky na trhu práce Smilovice, František Cvengroš.
Implementace flexicurity v ČR Porovnání výsledků šetření implementace přístupů k flexicurity v Polsku a ČR – CAPA a.s., český partner projektu. Mgr. Aneta.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Komunitní a otevřená škola
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Pozitivní lobbying pro růst průmyslu Bc. Vladimír Šiška tajemník Hospodářské komory ČR.
KONFERENCE „Konkurenceschopnost okresu Hodonín“ , PRUŠÁNKY
Profesní etika JUDr. Maxim Tomoszek.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Přístupnost v praxi aneb jaký smysl mají testy, provedené handicapovanými uživateli Mgr. Radek Pavlíček, RNDr. Hana Bubeníčková, duben 2007.
Výzkum firemní filantropie Fórum dárců, o.s. Agnes, o.s
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Zkušenosti získané při realizaci projektu Brandýský Matýsek o.s.
SPECIFIKA RODINNÉHO PODNIKÁNÍ Květen IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_ Metodika Telefonické dotazování Majitelé rodinných firem od 6 do 249 zaměstnanců.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
(c) RPIC-ViP s.r.o. 1 Průzkum mezi podniky v v Moravskoslezském kraji 2006 Hlavní výstupy RPIC-ViP, s.r.o. Výstavní 8, Ostrava,
Projekt VIP Kariéra II - KP Bez bariér až na trh práce Ing. Jana Trhlíková Konference , Praha.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd.
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro další osoby ohrožené sociálním vyloučením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu.
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Marketingový plán podniku
Bariéry podnikání Malých restaurací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Státní správa – zaměstnavatel znevýhodněných skupin
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
„Jsme rovnocenní partneři“
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Informace o průběhu informačních seminářů a výsledcích strukturovaných rozhovorů za stranu zaměstnavatelů BP Stavebnictví I.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Malé a střední podnikání
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
„Cesta k městu“ STRATEGIE PRO MLÁDEŽ PO KARVINSKU
Cesta k uplatnění na trhu práce
Co říká česká veřejnost?
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Transkript prezentace:

SPECIFIKA RODINNÉHO PODNIKÁNÍ Květen 2017

MAJITELÉ RODINNÝCH FIREM OD 6 DO 249 ZAMĚSTNANCŮ METODOLOGIE CÍLOVÁ SKUPINA A VELIKOST VZORKU MAJITELÉ RODINNÝCH FIREM OD 6 DO 249 ZAMĚSTNANCŮ N=400 firem METODA SBĚRU TERMÍN SBĚRU DAT VÝZKUMNÝ NÁSTROJ TELEFONICKÉ DOTAZOVÁNÍ KVĚTEN 2017 STANDARDIZOVANÝ DOTAZNÍK O DÉLCE CCA 15 MINUT 2 IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

Komunikování CSR navenek RODINNÁ FIRMA – VNÍMÁNÍ PODPORA SPOLEČENSKY PROSPĚŠNÝCH AKTIVIT Komunikování CSR navenek ANO 81 % SPORT CHARITA SPOLKY firem věří, že být rodinným podnikem představuje výhodu pro fungování firmy věří, že má tak u obchodních partnerů větší důvěru 69 % 44 % 13 % PŘEDÁNÍ FIRMY CO BY RODINNÉ FIRMY UVÍTALY plánuje předat firmu v rámci rodiny výměnu informací a zkušeností v kruhu dalších rodinných firem 70 % 56 % 78 % větší podporu rodinného podnikání ze strany státu 42 % firem v případě prodeje preferuje jako kupce jinou rodinnou firmu ZAMĚSTNANCI NAD 50 LET Bez ohledu na pracovní pozici je přijímá zaměstnanců ve firmách je ve věku nad 50 let 20 % 59 % firem 3

RODINNÝM FIRMÁM SE DAŘÍ DOBŘE, JEN 9 % OČEKÁVÁ POKLES TRŽEB. ODHAD TRŽEB PRO NÁSLEDUJÍCÍ 3 ROKY D2. Jak odhadujete vývoj Vašich tržeb v následujících 3 letech? n=400 IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

JE RODINNÉHO PODNIKÁNÍ VNÍMÁNO JAKO VÝHODA? VÍCE NEŽ 2/3 MAJITELŮ VNÍMAJÍ RODINNÉ PODNIKÁNÍ JAKO FUNKČNÍ A VÝHODNÉ. JE RODINNÉHO PODNIKÁNÍ VNÍMÁNO JAKO VÝHODA? Q1. Domníváte se, že fakt, že se jedná o rodinný podnik, představuje výhodu pro fungování Vaší firmy? Total 2016 (n=400) Total 2017 (n=400) IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

DŮVĚRA OBCHODNÍCH PARTNERŮ V RODINNÉ FIRMY STATUS RODINNÉ FIRMY ROVNĚŽ PODLE 44 % MAJITELŮ TAKOVÝCH PODNIKŮ BUDÍ DŮVĚRU U OBCHODNÍCH PARTNERŮ. DŮVĚRA OBCHODNÍCH PARTNERŮ V RODINNÉ FIRMY Q4. Jak přistupují podle Vás obchodní partneři k rodinné firmě z hlediska důvěry? 45 44 T2B – součet dvou nejvyšších hodnot Zajímavost: Rodinné firmy, pro které není důležité předání podnikání dále v rodině, častěji (65 %) uvádí, že koncept rodinné firmy nemá vliv na důvěru obchodních partnerů. IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

PRIORITY PRO DALŠÍ ČINNOST RODINNÝCH FIREM PRIORITOU PRO VĚTŠINU RODINNÝCH FIREM JE STÁLE UDRŽENÍ DOBRÝCH ZAMĚSTNANCŮ A ZVÝŠENÍ EFEKTIVITY FUNGOVÁNÍ SPOLEČNOSTI. PRIORITY PRO DALŠÍ ČINNOST RODINNÝCH FIREM Q5. Řekněte mi prosím, které z následujících oblastí vidíte jako priority pro Vaši další činnost? IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

O NĚCO VÍCE NEŽ LONI SE RODINNÉ FIRMY POTÝKAJÍ S PROBLÉMY PŘI NÁBORU NOVÝCH ZAMĚSTNANCŮ, KTEŘÍ NEJSOU Z RODINY. MOTIVACE RODINNÝCH PŘÍSLUŠNÍKŮ NENÍ PRO TYTO FIRMY PROBLÉM. RODINNÉHO PODNIKÁNÍ JAKO VÝHODA Q6. Do jaké míry se hodí na Vaší firmu následující výroky? n=400 Problém se získáváním zaměstnanců, kteří nejsou členy rodiny Problém s motivací zaměstnanců, kteří nejsou členy rodiny Problém s motivací zaměstnanců, kteří jsou členy rodiny IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

NEJČASTĚJI FIRMY PROJEVILY ZÁJEM O SNÍŽENÍ ODVODŮ ZA ZAMĚSTNANCE V MÉNĚ ROZVINUTÝCH REGIONECH. JAK TYP POMOCI BY RODINNÉ FIRMY OD STÁTU A MUNICIPALIT UVÍTALI? n=400 Q9. Uveďte, prosím, zda byste uvítal/a následující druhy pomoci od státu a municipalit: Snížení odvodů za zaměstnance u firem v méně rozvinutých regionech Investiční pobídky pro rodinné firmy Mediální podpora příkladů dobré praxe z řad rodinných firem Cílené dotační podpory pro rodinné firmy Finanční příspěvek na vzdělávání Vašich nástupníků na vysokých školách v ČR i v zahraničí Zodpovědné rozhodování o umisťování velkých zahraničních montoven, distribučních a logistických center v regionech 84 (T2B) 78 74 73 68 57 IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

VÍCE JAK POLOVINA FIREM HODNOTÍ SPOLUPRÁCI S KOMUNÁLNÍ SFÉROU POZITIVNĚ. ZVÝŠENÝ ZÁJEM O RODINNÉ FIRMY BYL OBECNĚ ZAZNAMENÁN POUZE U 1/5 FIREM. SPOLUPRÁCE S KOMUNÁLNÍ SFÉROU ZVÝŠENÝ ZÁJEM O RODINNÉ FIRMY? Q10. Jak hodnotíte spolupráci s komunální sférou ve Vašem okolí? Q11. Cítíte Vy osobně zvýšený zájem o rodinné firmy (např. ze strany médií, poradenských firem, zákazníků apod.)? n=400 n=400 IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

ZHRUBA 2/5 FIREM BY PREFEROVALY PRO PRODEJ SVÉHO PODNIKU JAKO KUPCE JINOU RODINNOU FIRMU. KUPCEM BY MĚLA BÝT IDEÁLNĚ ČESKÁ FIRMA. PŘEDÁNÍ RODINNÉ FIRMY n=400 Q13. Pokud byste zvažoval/a prodej rodinné firmy, preferoval/a byste jako případného kupce jinou rodinnou firmu? Q13a. Preferoval/a byste jako případného kupce spíše českou nebo zahraniční rodinnou firmu? Prodej jiné rodinné firmě Kupec rodinné firmy by měl být… ČESKÁ RODINNÁ FIRMA 2 % ZAHRANIČNÍ RODINNÁ FIRMA 45 % NEPREFERUJI ANI JEDEN TYP, ZÁLEŽÍ NA PODMÍNKÁCH 43 % NEZVAŽOVALA BYCH PRODEJ RODINNÉ FIRMY 8 % Neví 2 % IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

Cílíte na předání firmy v rámci rodiny? Plánujete zůstat ve firmě? 70 % MAJITELŮ FIREM BY SI ALE PŘÁLO SVÉ PODNIKÁNÍ PŘEDAT V RODINĚ S TÍM, ŽE BY MOHLI FUNGOVAT NAPŘ. JAKO NEZÁVISLÍ KONZULTANTI. PŘEDÁNÍ RODINNÉ FIRMY n=400 Q12. Je cílem Vaší firmy, aby vedení převzal některý z rodinných příslušníků (např. děti)? Q14. Plánujete po předání firmy zůstat ve firmě? Q15. Co plánujete dělat po předání firmy? Cílíte na předání firmy v rámci rodiny? Plánujete zůstat ve firmě? Pokud ne, co plánujete? 79 % 14 % ANO 70 % Ano, plánuji zůstat v dozorčí nebo správní radě Plánuji se věnovat koníčkům / rodině Není to důležité 21 % 30 % 11 % Ano, plánuji zůstat jako nezávislý konzultant NE 9 % Plánuji si založit vlastní malou firmu 10 % Ano, plánuji zůstat na jiné funkci Plánuji být nezávislý konzultant či poradce pro jiné firmy a podnikatele 12 % Ne, plánuji z firmy zcela odejít Firmu neplánuji předávat 31 % 2 % Neví 3 % Neví 9 %, Jiné 13 % IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

MIMOŠKOLNÍ AKTIVITY MLÁDEŽE UDRŽOVÁNÍ ČISTOTY A PŘÍRODY V OKOLÍ 4/5 FIREM PODPORUJÍ SPOLEČENSKY PROSPĚŠNÉ AKTIVITY VE SVÉM OKOLÍ. NEJČASTĚJI SE JEDNÁ O SPORT, CHARITU A RŮZNÉ SPOLKY. PODPORUJÍ RODINNÉ FIRMY SPOLEČENSKY PROSPĚŠNÉ AKTIVITY? Q20. Podporujete jako firma (finančně či jinak) některé společensky prospěšné aktivity ve Vašem okolí? Q21. O jaké aktivity se jedná? Čím větší obrat, tím častěji firmy přispívají. 46 % NE 19 % 56 % 46 % ANO 81 % CHARITA SPORT SPOLKY MIMOŠKOLNÍ AKTIVITY MLÁDEŽE 41 % ŠKOLY 34 % HANDICA-POVANÍ NEMOCNÉ DĚTI 37 % 33 % KULTURA n=400 31 % SENIOŘI 13 % UDRŽOVÁNÍ ČISTOTY A PŘÍRODY V OKOLÍ 11 % 7 % OPRAVA PAMÁTEK n=326 IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

ROČNÍ PŘÍSPĚVEK ZA FIRMU SE POHYBUJE OKOLO 25 TISÍC KČ ROČNÍ PŘÍSPĚVEK ZA FIRMU SE POHYBUJE OKOLO 25 TISÍC KČ. ZÁLEŽÍ OVŠEM NA OBRATU FIRMY. VĚTŠINA FIREM O TĚCHTO AKTIVITÁCH NEDÁVÁ VĚDĚT. KOLIK FIRMY PŘISPÍVAJÍ? KOMUNIKUJÍ TYTO AKTIVITY NA SVÉM WEBU? n=400 Q21a. Pokud podporujete prospěšné aktivity ve Vašem okolí finančně, jakou přibližně přispíváte roční částkou? Q21b. Komunikujete podporu těchto aktivit na webových stránkách Vaší firmy? Podnikatelé ročně přispívají nejčastěji částkou NE 87 % Komunikace prospěšných aktivit na webových stránkách 25 000 Kč (medián) ANO 13 % Firmy s obratem: do 9,9 mil. Kč – 20 tis. Kč 10-99,9 mil. Kč – 30 tis. Kč 100-499 tis. Kč – 70 tis. Kč IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

CO V RÁMCI PODNIKÁNÍ RODINNÉ FIRMY POSTRÁDAJÍ? FIRMY BY NEJČASTĚJI UVÍTALY VÝMĚNU INFORMACÍ A ZKUŠENOSTÍ S JINÝMI RODINNÝMI FIRMAMI. ZÁJEM MAJÍ I O KVALITNÍ PROVĚŘENÉ PORADENSKÉ SLUŽBY K NÁSTUPNICTVÍ. CO V RÁMCI PODNIKÁNÍ RODINNÉ FIRMY POSTRÁDAJÍ? n=400 Q22. Do jaké míry Vám ve Vašem podnikání chybí následující položky? Výměna informací a zkušeností v kruhu dalších rodinných firem „za zavřenými dveřmi“ (tj. bez poradenských firem, právníků atd.) Kvalitní prověřené poradenské služby k nástupnictví (ne k prodeji firmy) Praktické rady pro proces předávání firmy Informace o zkušenostech ze zahraničí od podobných firem (z oboru) Kvalifikovaní zaměstnanci Cílená státní podpora segmentu rodinných firem Více času na podnikání (hodně času zabere administrativa) IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

Přijetí služeb poradenských firem ZA POSLEDNÍ ROK BYLY NABÍDKY PORADENSKÝCH SLUŽEB OHLEDNĚ NÁSTUPNICTVÍ MÉNĚ ČASTÉ. POUZE 9 % FIREM TĚCHTO SLUŽEB VYUŽILO. MAJÍ RODINNÉ FIRMY ZKUŠENOST S NABÍDKOU PORADENSKÝCH SLUŽEB Q23. Setkáváte se ve Vaší firmě s nabídkami poradenských služeb ohledně nástupnictví ve Vaší firmě? Q23a. Přijal/a jste nabídku těchto poradenských služeb pro Vaši firmu? Q24. Jak jste byl/a spokojen/a s radami ohledně nástupnictví ve Vaší firmě? Q25. Od koho jste rady ohledně nástupnictví dostal/a?  Firmy s obratem: 100-499 tis. Kč - 36 % S radami ohledně nástupnictví jsem byl/a rozhodně spokojen/a – 14 % spíše spokojen/a – 86 % Přijetí služeb poradenských firem ANO 9 % NE 91 % Rady byly získány od: 57 % PORADENSKÉ FIRMY 43 % JINÉ RODINNÉ FIRMY n=7 ZAHRANIČÍ 14 % n=74 16 IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

VĚTŠINA SI MYSLÍ, ŽE BY STÁT MĚL CÍLENĚ PODPOROVAT RODINNÉ FIRMY. MĚL BY STÁT PODPOROVAT RODINNÉ FIRMY? n=400 Q26. Měl by podle Vás stát více cíleně podporovat segment rodinných firem?   URČITĚ ANO 45 % 56 % těch, kteří věří, že rodinná firma je pro obchodní partnery více důvěryhodná, říká, že by je stát měl podporovat. SPÍŠE ANO 34 % Čím nižší obrat firmy mají, tím více si myslí, že by stát měl rodinné firmy podporovat. 85 % firem s obratem 1- 9,9 mil. Kč. SPÍŠE NE 14 % URČITĚ NE 6 % 28 % těch, kteří v rodinné firmě spatřují výhodu pro fungování, říká, že by stát určitě neměl podporovat rodinné firmy. Neví 2 % 17 IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

VĚTŠINA FIREM PŘIJÍMÁ ZAMĚSTNANCE NAD 50 LET VĚTŠINA FIREM PŘIJÍMÁ ZAMĚSTNANCE NAD 50 LET. NĚKTERÉ FIRMY JE NAJÍMAJÍ PŘEDEVŠÍM NA ADMINISTRATIVU A DĚLNICKÉ PROFESE. BARIÉROU PRO PŘIJETÍ JE NEJČASTĚJI ZHORŠENÁ FYZICKÁ ZDATNOST. PŘIJÍMAJÍ RODINNÉ FIRMY ZAMĚSTNANCE NAD 50 LET? n=400 Q16. Jaký máte ve Vaší firmě postoj k přijímání zaměstnanců nad 50 let? Q17a. Na jaké pozice přijímáte zaměstnance nad 50 let? Q17b. Co jsou pro Vás bariéry přijímání zaměstnanců nad 50 let? 71 % firem s 21-99 zaměstnanci přijímají lidi nad 50 let. Bariéry pro přijímání zaměstnanců nad 50 let Zaměstnance nad 50 let přijímáme bez ohledu na pracovní pozici 59 % Administrativa 19 % Dělnické profese 17 % Fyzicky méně namáhavé profese 12 % Do výroby 11 % Fyzická zdatnost – 26 % Zdravotní stav – 19 % Schopnost držet krok – 17 % Chybí odborné znalosti – 12 % Práce s PC – 7 % Ochota pracovat/zodpovědnost – 5 % Cizí jazyk – 4 % Psychická zdatnost – 4 % Máme mladý kolektiv – 3 % Zaměstnance nad 50 let přijímáme pouze na některé pozice 23 % Zaměstnance nad 50 let hledáme a nemůžeme je nalézt (např. nemají dostatečnou zkušenost) 10 % Zaměstnance nad 50 let nepřijímáme/nemůžeme přijímat 6 % n=117 n=93 n=400, nevím 2 % 18 IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

ZATÍM JSME TUTO SITUACI VE FIRMĚ NEŘEŠILI RODINNÉ FIRMY ZAMĚSTNÁVAJÍ ZHRUBA 1/5 ZAMĚSTNANCŮ NAD 50 LET. ZKRÁCENÝ ÚVAZEK PRO ŽENY S DĚTMI NENÍ PRO TYTO FIRMY PROBLÉM. VĚKOVÁ STRUKTURA ZAMĚSTNANCŮ ZKRÁCENÝ ÚVAZEK PRO MATKY Q18. Kolik odhadem máte ve firmě zaměstnanců v následující věkové struktuře? Q19. Umožňujete maminkám na mateřské či rodičům na rodičovské dovolené návrat do zaměstnání na zkrácený pracovní úvazek? Zaměstnanci do 35 let 30 % ZATÍM JSME TUTO SITUACI VE FIRMĚ NEŘEŠILI 53 % ANO 44 % Zaměstnanci ve věku 36 - 50 let 40 % Zaměstnanci nad 50 let NE 70 % 20 % NE 3 % n=322 (ti, co přijímají zaměstnance nad 50 let), medián n=400 19 IPSOS pro AMSP_Rodinné firmy_2017

PŘÍLOHY

D3. Jaký je hlavní obor činnosti Vaší firmy?

R2. Kolik zaměstnanců má Vaše společnost \ firma? D4. Jaký obrat měla Vaše společnost / firma v loňském roce (za poslední roční účetní období)? R2. Kolik zaměstnanců má Vaše společnost \ firma?