ROSTLINY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
Urči, o kterou rostlinu se jedná
Rostliny 1.třída.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Byliny a dřeviny – rozdělení, stavba
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ROSTLINY.
Živá a neživá příroda 3. ročník
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
HOUBY.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŽIVOČICHOVÉ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Rostliny podle stavby těla
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
PTÁCI.
Pojmenuj domácí zvířata
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Lípa srdčitá Rozmanitost přírody. Lípa srdčitá Rozmanitost přírody.
Jak živočichové rostou a vyvíjejí se- kočka domácí
Poznej volně žijící zvířata
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_168.
Stavba těla živočichů Savci
Krytosemenné rostliny
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Podzemní a nadzemní části rostlin.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Rostliny.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Společné znaky rostlin.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Rostliny.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva v přírodovědě ve 4. ročníku.
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
VY_32_INOVACE_07_PŘV_DÝCHÁNÍ ROSTLIN
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Živé organismy.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

ROSTLINY

Poznáte některé rostliny? Smrk ztepilý Kopretina bílá Lípa srdčitá Jetel luční Leknín bílý Bez černý

Dřeviny Byliny Rostliny dělíme na: Mají dužnatý stonek Dřeviny Mají dřevnaté nadzemní části (kmen, větve) Dále se dělí na Stromy – mají kmen Keře – nemají kmen

DÝCHÁNÍ ROSTLIN Rostliny jako každý živý organismus dýchají kyslík vydechují oxid uhličitý Dýchají svými listy Dýchají stále 24 hodin denně O2 CO2

Zelené rostliny jsou jediným zdrojem kyslíku na Zemi. VÝŽIVA ROSTLIN Fotosyntéza Při fotosyntéze rostliny spotřebovávají CO2 vylučují kyslík O2 Fotosyntéza probíhá v listech. Rostliny k ní potřebují světlo vodu živiny Vodu a živiny přijímají rostliny svými kořeny. Zelené rostliny jako jediné přeměňují látky z neživé přírody na látky, které jsou součástí živé přírody. Zelené rostliny jsou jediným zdrojem kyslíku na Zemi.

Fotosyntéza probíhá v listech Oxid uhličitý Kyslík

ROZMNOŽOVÁNÍ Semeny Odnožemi Podzemními částmi Řízky

VYLUČOVÁNÍ OXID UHLIČITÝ KYSLÍK Při dýchání Při fotosyntéze 24 hodin denně jen za světla

RŮST A VÝVOJ Byliny Dřeviny jednoleté vytrvalé dvouleté vytrvalé Rostliny rostou a vyvíjejí se

Identifikátor materiálu: ICT2-2/42 Anotace   Žák se seznámí s dělením rostlin na byliny a dřeviny; a podrobněji s pěti základními znaky živých organismů, jak se projevují v rostlinné říši. Autor Mgr. Lenka Macháčková Jazyk   Čeština   Očekávaný výstup   Roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků. Orientuje se v systému živé přírody. Popíše znaky a projevy života živých organismů. Speciální vzdělávací potřeby žádné Klíčová slova rostliny, byliny, dřeviny, dýchání, příjem potravy, vylučování, rozmnožování, růst a vývoj rostlin Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity  Výklad Cílová skupina  Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň Typická věková skupina 8 – 9 let / 3. ročník Celková velikost  4,18 MB – PowerPoint

Zdroj použitých obrázků: Učebnice Prvouka pro 3.ročník – 2.díl. Alter 1998 http://www.google.cz/imgres?q=louka&hl=cs&safe=active&biw=1366&bih=587&gbv=2&tbm=isch&tbnid=21S1KYDSlSZ6iM:&imgrefurl=http://www.predskolaci.cz/%3Ftag%3Dlouka&docid=owEewDkrTJXJfM&imgurl=http://www.predskolaci.cz/wp-content/uploads/2009/03/louka-steblo.jpg&w=285&h=285&ei=hJ8uT9faL5SIhQeuk_jrCg&zoom=1&iact=rc&dur=405&sig=117619925654344895926&page=1&tbnh=115&tbnw=115&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=50&ty=60 http://www.google.cz/imgres?q=smrk+ztepil%C3%BD&hl=cs&safe=active&biw=1366&bih=587&gbv=2&tbm=isch&tbnid=TntWII92eD3uEM:&imgrefurl=http://www.zahradni-raj.eu/zahradniraj/eshop/4-1-Jehlicnate-dreviny/13-2-Smrky&docid=92HpPDQDPeEWvM&imgurl=http://www.zahradni-raj.eu/fotky14246/fotos/_vyrn_34520090208142007-Picea_abies.jpg&w=433&h=599&ei=5KAuT8_CFoO6hAeC44HKCg&zoom=1&iact=rc&dur=453&sig=117619925654344895926&page=1&tbnh=119&tbnw=86&start=0&ndsp=26&ved=1t:429,r:22,s:0&tx=58&ty=71 http://botanika.wendys.cz fotobanka.nabla.cz mulouny.cz provaz.cz foto-tapety.cz vseprozdravi.cz enviport.cz http://www.ceska-krajina.cz/ panna.cz openclipart.org salviaparadise.cz Wikipedia.cz rostliny.prirodou.cz cez.cz all-free-download.com arnika.org hardyfernlibrary.com reiki-cz.com zoo-doma.cz skorepa-photo.com