2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ.02.3.68/0.0./0.0/15_005/00000146 27. června 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Dotazníkové šetření MŠMT – výstupy pro ORP Olomouc Ing. Iva Hubálková, doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Workshop , Pedagogická fakulta UP MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci obvodu Prahy 21.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
Základní údaje p-kap, KAP
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Platformy projektu KAP LK
Komplexní systém hodnocení
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Úřad práce České republiky
Členská schůze MAS Nepomuk,
Aktuální informace o KAP a MAP
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území MČ Praha 10, CZ
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
kam vlastně směřujeme ??? 
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Hroznatova akademie 11. října 2018
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
5. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Transkript prezentace:

2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ.02.3.68/0.0./0.0/15_005/00000146 27. června 2016

Program Úvodní slovo zástupce realizátora projektu Shrnutí dosavadního průběhu projektu Kontrola usnášeníschopnosti řídícího výboru Volba zapisovatele a ověřovatele zápisu Interpretace výsledků analytických šetření v území, diskuse Volba opatření k řešení v rámci MAP Ustanovení struktury pracovních skupin ve vazbě na zvolená opatření Sumarizace investičních záměrů škol v území Budování znalostních kapacit Aktuální dotační možnosti Plánované výstupy projektu a jejich časový harmonogram na další období Schválení dílčích úkolů pro následující 3 měsíce Termín následujícího setkání

1. Úvodní slovo zástupce realizátora projektu Ing 1. Úvodní slovo zástupce realizátora projektu Ing. Vít Slováček, starosta

2. Shrnutí dosavadního průběhu projektu Fyzické zahájení projektu v lednu 2016. Obsazeny pracovní pozice projektového manažera, finančního manažera, administrátora, specialisty na tvorbu strategií a plánování. Osloveni relevantní aktéři působící ve vzdělávání s nabídkou partnerství na projektu – širší platforma organizací. Sestaven řídící výbor ve složení zástupců zřizovatelů, MŠ, ZŠ, rodičů, organizací neformálního a zájmového vzdělávání, zástupci kraje, ITI Schválen statut a jednací řád. Zvolen předseda, místopředseda. Navázána spolupráce v území, proveden sběr dat pro analytickou část dokumentu MAP. Zpracování výsledků šetření, provedena syntéza stávajících dokumentů. Zmapovány investiční záměry škol a organizací neformálního vzdělávání. Návrh struktury pracovních skupin. Realizován informační seminář k dotačním možnostem škol. Semináře pro příjemce. Jednání se zástupci KAP. Příprava webových stránek projektu.

S čím se potýkáme Potíže se systémem ISKP 2014 Doposud nevydaná rozhodnutí o poskytnutí dotace a především zálohové platby na projekty Neujasněné metodiky, např. nutnost schválení projektových záměrů škol ze strany zřizovatelů, aktualizace strategického rámce… Nedostatečné metodické vedení ze strany řídícího orgánu, pozdní zveřejňování vzorových formulářů Absence odborných garantů na úrovní krajů, resp. jejich nečinnost vůči nám Obtížná komunikace s poskytovatelem dotace Nesoulady mezi MŠMT a MMR Absence nadšení pro projekty ze strany škol

Kontrola usnášeníschopnosti řídícího výboru Přítomnost nadpoloviční většiny. Přítomnost zapisovatele a ověřovatele zápisu Administrátor projektu, manažer projektu. Pozn.: V souladu s jednacím řádem.

5. Interpretace výsledků analytických šetření v území, diskuse Situační analýza území za posledních 10 let Výsledky agregovaného MAP (celostátní šetření MŠMT) Další

A. Situační analýza území za posledních 10 let DEMOGRAFIE – vybrané postřehy: Počty obyvatel: Pokles počtu obyv. v městě ČT o 3,9% Nárůst počtu obyv. v obci Chotěbuz o 19,6% Celkem za ORP ČT pokles o 2,9%, tj. 780 osob Věková struktura: V roce 2013 generační zlom, tj. převážil počet starších nad 65 let nad mladými do 15 let. Index stáří z 83,4 v roce 2006 na 106,4 v roce 2015. Do 20130 bude stárnutí populace určitě pokračovat. Ve srovnání s MSK a ČR je ORP ČT na nižších hodnotách. Vzdělanostní struktura: Ve srovnání s hodnotami okresu Karviná a MSK má ORP ČT kvalitnější vzdělanostní strukturu.

A. Situační analýza území za posledních 10 let Vývoj počtu dětí a žáků v MŠ: Nárůst počtu z 680 (v roce 2006) na 880 (v roce 2015) Obsazenost MŠ v území ORP ČT v roce 2015 94,6% Vývoj počtu dětí a žáků v ZŠ: Nárůst počtu z 2081 (v roce 2006) na 2290 (v roce 2015) z toho s postižením ze 156 na 176 z toho ve speciálních třídách pokles ze 64 na 31 Obsazenost ZŠ v území ORP ČT v roce 2015 75,6%

A. Situační analýza území za posledních 10 let Ekonomická aktivita obyvatelstva – vybrané postřehy (rok 2011): lehce menší podíl OSVČ v ORP ČT vůči MSK i ČR lehce větší podíl zaměstnaných v ORP ČT vůči okr. KA, MSK i ČR ve zpracovatelském průmyslu 23 % velkoobchod/maloobchod 11,5 % zdravotní a sociální péče 7,2 % vzdělávání 5,9 % stavebnictví 5,8 % těžba 5,6 % - roční pokles nezaměstnanosti v městě ČT z 8,18 % (31.5.2015) na 7,98 % (31.5.2016) (Chotěbuz 5,49 %)

B. Výsledky agregovaného MAP (celostátní šetření MŠMT) TABULKA Č. 1: Hlavní oblasti podporované z OP pro MŠ Pořadí podle potřeb škol 1) v rámci ORP A.       Podpora inkluzivního / společného vzdělávání 2 B.       Podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti 4 C.       Podpora rozvoje matematické pregramotnosti 5 D.       Podpora kompetencí k iniciativě a kreativitě dětí E.        Podpora polytechnického vzdělávání 3 F.       Rozvoj infrastruktury školy, vč. rekonstrukcí a vybavení 1

B. Výsledky agregovaného MAP (celostátní šetření MŠMT) Postřehy ze srovnání potřeb MŠ v ORP ČT s MSK a ČR: Větší potřeba podpory inkluzivního vzdělávání v ORP ČT Polytechnické vzdělávání na 3. místě (v kraji a ČR na 2.) Infrastruktura vždy na 1. místě

B. Výsledky agregovaného MAP (celostátní šetření MŠMT) TABULKA Č. 2: Hlavní oblasti podporované z OP pro ZŠ Pořadí podle potřeb škol 1) v rámci ORP A.       Podpora inkluzivního / společného vzdělávání 4 B.       Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti 2 C.       Podpora rozvoje matematické gramotnosti 5 D.       Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě žáků 6 E.        Podpora polytechnického vzdělávání 3 F.       Rozvoj infrastruktury školy, vč. rekonstrukcí a vybavení 1

B. Výsledky agregovaného MAP (celostátní šetření MŠMT) Postřehy ze srovnání potřeb ZŠ v ORP ČT s MSK a ČR: Menší potřeba podpory matematické gramotnosti ORP ČT Polytechnické vzdělávání na 3. místě (v kraji 4. a ČR na 5.) Infrastruktura vždy na 1. místě

C. Další podněty Proběhla vlastní šetření Proběhly rozhovory a osobní setkání ke zjištění potřeb na školách za účasti vedení škol a zainteresovaných pedagogů z představiteli úřadů práce se zástupci neformálního vzdělávání představiteli firem v rámci Regionální Rady s rodiči

6. Volba priorit a opatření k řešení v rámci MAP Priorita 1: Zabezpečit společné a kvalitní vzdělávání Cíl 1.1. - Úspěšná Implementace inkluzivního vzdělávání Cíl 1.2. – Dostupné a kvalitní předškolní vzdělávání Cíl 1.3. – Rozvoj alternativních metod výuky a neformálních vzdělávacích zařízení Cíl 1.4 – Zajištění kvalitního materiálně technického zázemí pro vzdělávání na MŠ a ZŠ Priorita 2: Zvyšovat kompetence pro trh práce Cíl 2.1. - Jazyková vybavenost pro život i práci Cíl 2.2. - Rozvíjení žáků v praktických dovednostech Cíl 2.3. - Zvýšení informovanosti o potřebách zaměstnavatelů Cíl 2:4. – Rozvoj dětí a žáků v dalších kompetencích, které zvýší jejich uplatnitelnost v soudobé společnosti Priorita 3: Podporovat všestranný rozvoj žáka Cíl. 3.1. – Podpoření zájmu dětí v jednotlivých dovednostech Cíl 3.2 – Modernizace konektivity škol

7. Ustanovení struktury pracovních skupin ve vazbě na zvolená opatření Pracovní skupina je tým pracovníků složený z 1 vedoucího odborné skupiny, 1 specialisty a 3 členů, jenž se věnují určenému tématu vzdělávání. Např. pracovní skupina „Inkluze“ navrhuje cíle a konkrétní opatření, jak těchto cílů dosáhnout v daném tématu a území. PS 1: Inkluze, dostupnost a kvalita PS 2: Čtenářská gramotnost a informační gramotnost, cizí jazyky PS 3: Matematická a finanční gramotnost PS 4: Polytechnické vzdělávání a digitalizace PS 5: Podnikavost a kariérové poradenství PS 6: Občanské kompetence (vč. kulturní povědomí a vyjádření dětí a žáků) Průřezově v každé skupině řešíme: - investice (tj. investiční aktivity rozvíjející daná opatření v pracovní skupině) - pohled MŠ i ZŠ - formální i neformální vzdělávání (tj. aktivity rozvíjející daná opatření v pracovní skupině mohou být plánované jako aktivity v rámci formálního i neformálního vzdělávání)  

8. Prezentace investičních záměrů škol v území Soulad Strategického rámce MAP a potvrzení potřebnosti a využitelnosti investic do infrastruktury ve vzdělávání v daném území. Organizace, kterých se investice tyká, uzavírají dohody o investicích nebo dokládají souhlas zřizovatele. MAP je živy dokument a návrh investiční akce může vzniknout kdykoli v jeho přípravě a po jeho vzniku. Sběr podnětů a vytváření dohod k investičním potřebám může probíhat průběžně. Aktualizace přílohy investičních záměrů max. co 6 měsíců. Při podávání žádosti o podporu do výzvy vyhlašované IROP přikládá žadatel jako povinnou přílohu žádosti o podporu kopii Strategického rámce MAP do roku 2023, popř. dohodu, nebo souhlas zřizovatele. Výstavba nového nebo navýšení kapacity stávajícího vzdělávacího zařízení: Zřizovatelé škol sousedních obcí v přirozené spádové oblasti, popř. další aktéři v neformálním vzdělávání v přirozené spádové oblasti.

8. Prezentace investičních záměrů škol v území Seznam projektových záměrů pro investiční intervence v SC 2.4 IROP Identifikace školy, školského zařízení či dalšího subjektu Název: IČO: RED IZO: IZO:   Název projektu: Očekávané celkové náklady na projekt v Kč Očekávaný termín realizace projektu (od – do) Soulad s cílem MAP* Typ projektu: s vazbou na klíčové kompetence IROP Bezbarié-rovost školy, školského zařízení **** Rozšiřování kapacit kmenových učeben mateřských nebo základních škol ***** Cizí jazyk Přírodní vědy ** Technické a řemeslné obory ** Práce s digitál. technologie-mi *** ☐

8. Prezentace investičních záměrů škol v území TABULKA Č. 3: Dotazníkové šetření – volba investičních priorit za partnery Pořadí dle četnosti volby A.      Stavební úpravy a vybavení na podporu podnětného venkovního prostředí školy např. hřiště, zahrady apod. 1 B.      Vybavení kmenových tříd/Ostatní rekonstrukce, udržovací práce a modernizace pláště budovy, zateplení budov, (projekty energeticky udržitelné školy) 2 C.      Jiná infrastruktura školy 3 D.      Vybavení prostorů školy pro rozvoj polytechnických dovedností/Nové didaktické pomůcky 4 E.       Vybavení školní jídelny 5 F.      Bezbariérové stavební úpravy a rekonstrukce 6

9. Budování znalostních kapacit společné vzdělávání – společné kurzy pro více škol, zřizovatele a další subjekty za účelem lepšího porozumění vybrané problematice, sdílení zkušeností – formou workshopů, konferencí, peer-to-peer aktivity, vzájemné informování – prostřednictvím internetových stránek, zpravodaje, oběžníku, apod., stáže a hospitace – mezi různými institucemi formálního i neformálního vzdělávání, kolegiální formy podpory – individuální i skupinové formy setkávání s prvky mentoringu, poradenství – využívání expertů, koučování, sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení poskytovaného externími experty mezi školami navzájem i uvnitř škol. Vítány konkrétní návrhy. Zajistíme, zaplatíme . Nelze podpořit individuální vzdělávání, jazykové vzdělávání, prezentační dovednosti, účetnictví, IT kurzy. Hodnotící zprávy ze vzdělávání.

10. Aktuální dotační možnosti Šablony pro MŠ a ZŠ OP VVV IROP OP ŽP Národní programy

11. Plánované výstupy projektu a jejich časový harmonogram na další období Budování znalostních kapacit aneb společné vzdělávání – průběžně do 6/2017 Sestavení akčního ročního plánu – k 31. 12. 2016 Evaluace / sebehodnocení v rámci partnerství – k 31. 12. 2016 Zajištění činnosti pracovních skupin – 9/2016 – 6/2017 Tematická setkávání – průběžně do 6/2017 Průběžná aktualizace strategického rámce MAP a investičních priorit – 12/2016 Formování konečného výstupu Místního akčního plánu – průběžně do 6/2017 12. Schválení dílčích úkolů pro následující 3 měsíce

13. Termín následujícího setkání 21. 9. 2016

Děkujeme za pozornost a těšíme se na další setkání Děkujeme za pozornost a těšíme se na další setkání. Realizační tým projektu.