Uzbekistán logistické aspekty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Advertisements

Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Seznam doporučené literatury
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Nigérie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 21.srpna 2013.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
VODA & ENERGIE VODNÍ DOPRAVA.
Doprava.
Vliv dopravy na životní prostředí
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Austrálie a Oceánie – doprava a cestovní ruch, zahraniční obchod
Název Doprava – druhy dopravy 3 Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
ASIE Kazachstán III2-Z7-II-02.
Doprava 25. listopadu 2005.
 nejhustší v “ Modrém banánu“  silniční  ½ přepravy zboží a lidí  1924 – první dálnice mezi Milánem a Benátkami  letecká  Airbus - Francie  železniční.
Registrační číslo projektu
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Společenské a hospodářské prostředí
Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
Středoasijské republiky
STŘEDNÍ ASIE.
Úloha dopravy v hospodářství
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Počítačová prezentace
Arménie Dopravní zeměpis
Asie Josef Hanzl 6.B.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Arménie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 28.dubna 2016.
Doprava. Dělení dopravy 1.Pozemní – silniční, železniční, potrubní 2.Vodní - říční, námořní 3.Letecká 4.Speciální – přenos dat, zpráv, energie.
Brazílie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 8.června 2016.
Ghana logistické aspekty Kulatý stůl ICC ČR 30.března 2016.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Severní Amerika – doprava Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-7 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Zahraniční obchod výměna zboží a služeb mezi státy.
Irák logistické aspekty
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
osobní doprava patří do sféry služeb
Nový zákon o ochraně ovzduší
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_ZEMĚPIS
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
Železniční nákladní doprava v 21. století
Obecná charakteristika kontinentu
Systém vodních staveb v Evropě
Autor: Mgr. Helena Nováková
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
Transkript prezentace:

Uzbekistán logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 7.březen 2017

Logistické aspekty při obchodech s Uzbekistánem Vzhledem ke geografickým podmínkám lze Uzbekistán označit za modelový případ tzv. Land-locked country (v podobné situaci se nakonec nachází i Česko). Země nemá vlastní přístup k moři, a i ostatní dopravní módy mají situaci ztíženou profilem země. Většina hranic prochází obtížně přístupnými horskými pásmy či je hranicí poušť. Přesto byla oblast Uzbekistánu již od nepaměti jednou z živých tras mezinárodního obchodu na tzv. Hedvábné stezce, kam se pomalu země spolu se svými sousedy vrací.

Logistické aspekty při obchodech s Uzbekistánem Námořní spojení: Vstupními branami do země po vodě jsou: Přístav Aqtau na kazašském břehu Kaspického moře, dosažitelný pravidelnou lodní linkou z Ázerbajdžánského Baku (kavkazská větev Černé moře-Poti) Kanálové spojení z Černého moře (přístav Novorossijsk) a dále pak příbřežní plavba do Aqtau, případně přes Machačkalu Přístav Krasnovodsk na turkmenské (jihovýchodní) části Kaspického moře. Pro říční dopravu má jistý význam přístav Termez na Amu Darje v jižní části země, avšak pro nízké stavy vody na dolním toku a v Aralském jezeře není využitelný pro větší mezinárodní přepravy

Logistické aspekty při obchodech s Uzbekistánem Letecké spojení: V zemi je z pochopitelných důvodů věnována velká pozornost rozvoji letecké dopravy (osob i nákladů). Ze 33 letišť se zpevněným povrchem má 6 přistávací dráhy delší než 3000 metrů a jsou proto využitelná i pro dálkovou dopravu. Prvním letištěm v zemi je však samozřejmě báze u hlavního města, Tashkent International Airport (TAS). Toto letiště má velmi dobré spojení jak z Moskvy, tak i z Istanbulu a Frankfurtu). Aktuální ceny: Kč 32,- s SU (3-4 dny) , Kč 80,- s TK (2 dny), Kč 72,- s LH (3-4 dny). Další variantou může být i Qatarská linka za Kč 41,- (vše +100)

Logistické aspekty při obchodech s Uzbekistánem Železniční doprava v Uzbekistánu Struktura i kvalita železniční sítě v zemi odpovídá historickým poměrům v této části světa = nejdříve rozvoj za sovětské éry, po rozpadu bloku úpadek jak na straně stávající infrastruktury tak i plánů do budoucna, a nyní návrat ke strategickým rozvojovým projektům, tzn. především napojení na hlavní linku Nové Hedvábné stezky (přes Kazachstán).Délka sítě (samozřejmě vždy v širokém rozchodu) cca 4400 km, z toho sedmina elektrifikovaná. Dopravní osou je dráha mezi Taškentem a oblastí kolem řeky Amu Darja (město Amu Darja v Turkmenistánu), s vysokorychlostní částí do Samarkandu. Přeshraniční spojení dále existuje do Tadžikistánu a východní větev (přes Kaz.) do Kyrgyzstánu, a na Dálný Východ (Urumqi).

Logistické aspekty při obchodech s Uzbekistánem Silniční doprava v Uzbekistánu Podobně jako v sousedních zemích, silniční doprava zatím z pohledu mezinárodní výměny zboží nedosahuje výkonů jako doprava po železnici (6% objemu přeshraničních, 85% vnitro-státní, z toho takřka celý objem privátními dopravními firmami). Celková délka komunikací v zemi činí údajně 180.000 km (sic !), ale jen 4.600 km představují cesty s mezinárodním významem. Renovací prochází úseky propojující region Fergana s Čínou přes Andijan, Osh, Irkeshtam a Kashgar, a Kungrad-Beyneu jako prodloužení evropské magistrály E40. Centrem budoucího rozvoje byl určen Dry Port-logistický hub v centrální části země – NAVOIY, viz mapa

Logistické aspekty při obchodech s Uzbekistánem

Logistické aspekty při obchodech s Uzbekistánem Celní náležitosti: Přeshraniční obchodní operace jsou v Uzbekistánu řízeny individuálními licencemi. Vybrané komodity pak musí být v importu doprovozeny zvláštním povolením (zdravotnické zařízení a přístroje, rádiové zařízení ultravysokých frekvencí, farmaceutické výrobky a vybrané potraviny, zboží s nebezpečným vlivem na životní prostředí a alkohol) V exportu platí omezení vývozu pro obiloviny, sušené mléko, čaj, cukr, rostlinné oleje, etanol; surové kůže a kožešiny, zárodky bource morušového a surové hedvábí včetně odpadu ze zpracování hedvábí, drahé kameny surové i opracované; se zvláštním povolením pak umělecké výtvory a starožitnosti. Více viz Celní zákon na http://www.wipo.int/edocs/lexdocs/laws/en/uz/uz125en.pdf Země není signatářem úmluvy ISPM15 – Ochrana proti zavlečení škůdců.

Logistické aspekty při obchodech s Uzbekistánem Děkuji Vám za pozornost ! Petr Rožek Lektor ICC Praha