Zemědělci a potravináři se ode dna musejí odrážet společně Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Potravinářské komory ČR
Náklady na výrobu 1 litru UHT mléka 1,5 % Vstupní surovina pro mléko 1,5 % 6,50 Kč Cena obalu 1,70 Kč Materiálové náklady celkem 8,20 Kč Ošetření mléka 0,30 Kč Náklady na dopravu, skladování, balení 1,60 Kč Výrobní a správní režie 0,60 Kč Náklady na výrobu 1 litru UHT mléka 1,5 % tuku 10,70 Kč Cena pro dodavatele dle SOCR – 9,01 Kč
Obchodní přirážky řetězců u jednotlivých potravin – chléb
Obchodní přirážky řetězců u jednotlivých potravin – rohlík
Podíl výdajů v % na potraviny a nealkoholické nápoje v EU (Eurostat – duben 2017) Stát 2016 2017 Belgie 15,9 16,4 Bulharsko 20,9 21,3 Česká republika 18,6 19,2 Dánsko 14,2 13,6 Německo 11,8 12,2 Estonsko 20,2 19,9 Irsko 12,1 11,9 Řecko 20,7 19,6 Španělsko 18,9 Francie 16,0 Chorvatsko 21,9 20,8 Itálie 17,6 17,5 Kypr 18,1 18,0 Lotyšsko 22,9 Litva 21,4 20,6 Lucembursko Maďarsko 21,2 Malta 16,7 16,6 Nizozemsko 14,5 14,6 Rakousko 11,3 11,4 Polsko 18,4 Portugalsko 20,0 Rumunsko 30,0 30,2 Slovinsko 17,1 17,2 Slovensko 20,4 Finsko 15,8 15,4 Švédsko 15,6 UK 10,3 10,2 EU – 28 15,5
Podíl výdajů v % na potraviny a nealkoholické nápoje v ČR - 2012 – 2017 (Eurostat)
DPH u potravin v okolních státech (k 1. 1. 2017)
Výčet nejběžnějších nekalých praktik zaváděcí ceny opravné daňové doklady sjednávání nejasných a nekonkrétních smluvních podmínek; stanovení garance doby platnosti kupní ceny delší než 3 měsíce; přijetí povinnosti poskytovat slevy; prohlášení dodavatele, že cena pokrývá ekonomicky oprávněné náklady dodavatele; akceptace nepřiměřeně nízkého úroku z prodlení objednatele apod.
Podpora potravinářského průmyslu z PRV 1. kolo 2015 Inovace - 34 projektů za 1.155.151.214 Kč Zpracování a uvádění na trh - 219 projektů za 822.277.110 Kč, 3. kolo 2017 Inovace - 27 projektů v objemu 2.004.033.349 Kč z nich doporučeno 19 projektů ve výši 854.388.030 Kč Modernizace - podáno 494 projektů v objemu 2.534.633.494 Kč
Dotační titul 13 pro potravinářské podniky v mil. Kč (zdroj Mze)
Podpora a propagace českých potravin Komplexní propagace – média, ochutnávky, apod. Důraz na podporu prodeje Značky kvality a původu - podpora KLASA Regionální potravina Český výrobek – garantováno PK ČR Evropské značky kvality – CHOP, CHZO, ZTS Bio
Děkuji za pozornost