Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0245.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Slovní úlohy pro „autaře“
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Protektorát Čechy a Morava
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0245 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_07_B_07 Tematická oblast: Elektrostatické pole a elektromagnetismus Téma: Kondenzátory - příklady Autor: Ing. Lukáš Nepokoj Datum vytvoření: listopad 2012

Anotace Metodický pokyn Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky a schématy doplněných textem podporujícím výklad učitele. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší názornost a atraktivnost výuky a zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.

KONDENZÁTORY - PŘÍKLADY Vypočítejte kapacitu deskového kondenzátoru s rozměrem desek 3 mm x 4 mm, vzdálených od sebe 0,1 mm se slídovým dielektrikem. 𝑎= 3 𝑚𝑚 𝑆= 𝑎∙𝑏= 𝑏= 4 𝑚𝑚 =3 x 4= 12 𝑚𝑚 2 𝑙= 0,1 𝑚𝑚 𝜀= 𝜀 0 ∙ 𝜀 𝑟 = 8,854·10−12 𝐹 𝑚 𝜀 0 = =8,854·10−12∙5,4= 𝜀 𝑟 = 5,4 =47,8116·10−12 𝐹 𝑚

KONDENZÁTORY - PŘÍKLADY 𝜀=47,8116·10−12 𝐹 𝑚 𝑙=0,1 𝑚𝑚=0,1∙ 10 −3 𝑚 10 −3 𝑆=12 𝑚𝑚 2 =12∙12∙ 𝑚 2 10 −6 𝜀∙ 𝑆 𝑙 = 47,8116·10−12∙ 12∙ 10 −6 0,1∙ 10 −3 = 𝐶= =5,74· 10 −12 𝐹= =5,74 𝑝𝐹

KONDENZÁTORY - PŘÍKLADY Vypočítejte celkovou kapacitu zapojení. Při sériovém spojení kondenzátorů se sčítají ... 𝐶 1 =20μ𝐹 𝐶 2 =50μ𝐹 𝐶 3 =25μ𝐹 převrácené hodnoty jejich kapacit

KONDENZÁTORY - PŘÍKLADY Vypočítejte celkovou kapacitu zapojení. Při sériovém spojení kondenzátorů se sčítají 𝐶 1 =20μ𝐹 𝐶 2 =50μ𝐹 𝐶 3 =25μ𝐹 převrácené hodnoty jejich kapacit 𝟏 𝑪 = 𝟏 𝑪 𝟏 + 𝟏 𝑪 𝟐 + 𝟏 𝑪 𝟑 1 𝐶 = 1 20 + 1 50 + 1 25 = 5+2+4 100 = 11 100 100 11 = ⟹𝐶= 9,09μ𝐹

KONDENZÁTORY - PŘÍKLADY Vypočítejte celkovou kapacitu zapojení. Při paralelním spojení kondenzátorů se sčítají ... 𝐶 1 =20μ𝐹 𝐶 2 =50μ𝐹 𝐶 3 =25μ𝐹 jednotlivé hodnoty kapacit

KONDENZÁTORY - PŘÍKLADY Vypočítejte celkovou kapacitu zapojení. Při paralelním spojení kondenzátorů se sčítají 𝐶 1 =20μ𝐹 𝐶 2 =50μ𝐹 𝐶 3 =25μ𝐹 jednotlivé hodnoty kapacit 𝑪= 𝑪 𝟏 + 𝑪 𝟐 + 𝑪 𝟑 𝐶= 20+50+25= 95𝜇𝐹

KONDENZÁTORY - PŘÍKLADY OPAKOVÁNÍ: Vypočítejte kapacitu deskového kondenzátoru s rozměrem desek 5 mm x 10 mm, vzdálených 0,2 mm se vzduchovým dielektrikem. ……………………………………………………………...................... Vypočítejte celkovou kapacitu sériového zapojení tří kondenzátorů, C1=30mF, C2=15mF, C3=45mF. …………………………………………………………… Vypočítejte celkovou kapacitu paralelního zapojení tří kondenzátorů, C1=30mF, C2=15mF, C3=45mF. ...………………………....................................................

Použité zdroje TKOTZ, Klaus a kol. PŘÍRUČKA PRO ELEKTROTECHNIKA. Praha: Europa-Sobotáles cz, s.r.o., 2006, ISBN 80-86706-13-3. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.