Transformátor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Advertisements

MĚŘENÍ NA INTEGROVANÝCH OBVODECH ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Otáčivý účinek magnetického pole na cívku s proudem.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Stykače.
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Stejnosměrné motory.
ELEKTROMAGNET Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Indukční cívka zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M-2-012
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Vznik střídavého proudu
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Transformátory.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Elektrické stroje – transformátory Ing. Milan Krasl, Ph.D.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Elektrické stroje točivé
Elektronické součástky a obvody
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Elektrické měřící přístroje
Elektrické měřící přístroje
Vznik střídavého proudu
Elektromotor a jeho využití
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
(definice emn) výkon potřebný pro vytahování smyčky výkon zdroje emn.
Elektromotor.
38.1 elektromagnetická indukce
Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Jističe
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Střídavý proud.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
HRAZENO Z EU -OP VK.
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Měření výkonu el. proudu
AZ kvíz - opakování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Normály elektrických veličin
Číslicové měřící přístroje
Jak postupovat při měření?
Analogové násobičky.
Měření vlastností zdrojů elektrické energie
Strojírenství – 2 ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Spínače
Napětí a proud v obvodech
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Digitální učební materiál
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Nejistota měření Chyba měření - odchylka naměřené hodnoty od správné hodnoty → Nejistota měření Kombinovaná standartní nejistota: statistické (typ A) -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Interaktivní elektrický obvod
Kolik vagónků veze mašinka
Nejistota měření Chyba měření - odchylka naměřené hodnoty od správné hodnoty → Nejistota měření Kombinovaná standartní nejistota: statistické (typ A) -
Elektrické napětí. Měření napětí
Elektromagnetické jevy - 9. ročník
Transkript prezentace:

Transformátor

Jak sestavit školní transformátor Matice Cívky Železné jádro Šroub

Schematická značka transformátoru Primární vinutí Sekundární vinutí Transformátor je elektrický netočivý stroj, který umožňuje přenášet elektrickou energii z jednoho obvodu do jiného pomocí vzájemné elektromagnetické indukce. Transformátor pracuje pouze na střídavý proud. Poměr počtu závitů primární a sekundární cívky udává poměr vstupního napětí k výstupnímu. p = U 1 2 N =

Na sekundární cívce digitální voltmetr naměří 4 V. Primární cívka N = 300 z Sekundární cívka N = 50 z 2 1 S V V U 24 V U = 1 2 1 2 24 V U = 1 ? V N = 50 z 2 N = 300 z p = U 1 2 N = p = 24 V U = 300 z U = 4 V 50 z 2 2 Na sekundární cívce digitální voltmetr naměří 4 V.

Schéma zapojení transformátoru V 1 Primární cívka 300 z Sekundární cívka 50 z 2 24 V U = U

Primární (vstupní) napětí Sekundární (výstupní) napětí 300 z 50 z Primární cívka Sekundární Zapni obvod kliknutím na páčku vypínače! Zdroj 24 V Vyp Zap Rozsah 0–500 V Rozsah 0–500 V Primární (vstupní) napětí Sekundární (výstupní) napětí

U U U Příklady na prohlubování vědomostí : netočivý a) ze železného jádra a cívky. Transformátor je stroj. Skládá se: b) ze železného jádra, primární a sekundární cívky. točivý Vzorec pro výpočet převodu transformátoru je: P = = U 1 2 N P = = U 1 2 N P = = U 1 2 N Doplň chybějící údaje: Správné výsledky jsou ukryty pod barevnými obdélníčky. Klikneš-li na ně, dozvíš se správné výsledky! N 1 (závity) N 2 (závity) U 1 (V) U 2 (V) 10 40 80 400 200 50 600 300 220 110 22 Sem klikni! 20 100 Sem klikni! Sem klikni! Sem klikni!