Hydropneumatické pérování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceRámy.
Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceZkrutné.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 AnotaceGeometrie.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceTlumiče,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotacePneumatické.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceListová.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 AnotaceŘízení.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Účel a přehled přestaveb budov
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Rámy automobilů VY_32_INOVACE_13_254
Stabilizátory a jejich funkce v systému
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Druhy topidel VY_32_INOVACE_18_354
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Brzdy bubnové VY_32_INOVACE_14_276
Odpružení vozidel VY_32_INOVACE_13_257
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Tlumiče kapalinové VY_32_INOVACE_14_265
Hlavní části CNC strojů 2
Vnitřní struktura technických materiálů
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Moderní typy tlumičů VY_32_INOVACE_14_266
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Strojní obrábění – základní způsoby frézování
Regulované soustavy statické
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Kolíkové spoje a čepy VY_32_INOVACE_31_626
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Regulované soustavy astatické
Pracovní a dilatační spára
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vlastnosti kapalin VY_32_INOVACE_11_223
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Výrazy-algebraické vzorce
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Hydropneumatické pérování STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hydropneumatické pérování VY_32_INOVACE_13_260 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 13 Anotace Hydropneumatické pérování Klíčová slova Pružnost, plyn, hydraulický olej, progresivita, rozvod oleje Předmět Automobily Autor, spoluautor Bc. Ladislav Hajný Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 1. ročník - Mechanik opravář motorových vozidel Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední strana

Hydropneumatické pérování Hydropneumatické pérování, bylo vyvinuto firmou Citroen, která je používala pouze u svých modelů, až do modelu Xantia mechanicky, od ostatních již elektronicky. Výhody: překvapivé až mimořádné jízdní vlastnosti různé nastavení světlé výšky vozidla a její trvalé udržení s nákladem nebo bez nákladu hydropneumatická jednotka vykonává jak odpružení tak tlumení pozdější přepracované systémy měly potlačení náklonu vozidla při průjezdu zatáčkou Nevýhody: složitá konstrukce – systém obsahoval mnoho prvků komplikované opravy při poruše systému - nepojízdné

Hydropneumatické pérování Sdružená pružící a tlumící jednotka pro přenos pohybu kola využívá kapalinu vlastní pružení zabezpečuje plyn „N“ 1. ocelová uzavřená koule oddělená pryžovou membránou hydraulický olej, který přenáší kmity (síly) od kol přes hydraulické ventily 3. hydraulický válec ( tlumič) 4. píst, který přenáší rázy od kol, stlačuje kapalinu 5. pružící plynová náplň 6. pryžová membrána

Hydropneumatické pérování Princip činnosti při najetí kola na překážku se píst pohybuje směrem nahoru, tím tlačí olej přes výtlačný ventil do kulového prostoru. Membrána se prohýbá nahoru proti normálnímu tlaku media a plyn se stlačuje. 2) Při pohybu pístu dolů vzniká nad pístem podtlak a membrána se tlakem plynu vrací zpět do výchozí polohy, olej se přes sací ventil vrací do prostoru nad píst. 3) Rozdíl v zatížení se vyrovnává tím, že se do válce přivádí kapalina z centrální nádoby pomocí čerpadla, přes vyrovnávací ventil a tím se udržuje stálá světlá výška. Podle potřeby lze měnit i světlou výšku vozu popř. různý režim jízdy sportovní / ekonomický

Hydropneumatické pérování

Hydropneumatické pérování Různé polohy nastavení podvozku Světlou výšku zajišťují dva regulátory nezávisle umístěné na přední a zadní nápravě, které jsou ovládány soutyčím. Udržují výšku náprav nad zemí na stanovené hodnotě bez ohledu na zatížení. Díky tomuto systému mimo jiné, nepotřebuje vozidlo regulaci sklonu světel. Regulátory mohou být ovládány automaticky nebo i ručně.

Hydropneumatické pérování Schéma rozvodu hydrauliky – mechanický Citroen BX, CX

Hydropneumatické pérování Modernizace systému S modelem Citroen XM vstoupila do řízení podvozku elektronika, která je dnes plně rozvinutá v poslední generaci Hydractive 3+ u automobilů Citroën C5. U automobilů Citroen XM a Xantia se podvozek obohatil o řídící jednotku, snímače a akční členy. Řídící jednotka spolu se snímači sledovala povahu vozovky a jízdní styl řidiče. Podle těchto parametrů a nastaveného programu aut./mech. řidičem se řídila tuhost pérování zdvih pérování naklánění vozidla v průjezdu zatáčkou, ve zlomcích sekundy podobně jako dnes u vozidel značky Citroen C5 / C6.

Hydropneumatické pérování

Hydropneumatické pérování

Tato prezentace, ukazuje a seznamuje žáky s hydropneumatickým pérováním, které je základem odpružení některých současných vozidel značky Citroen a s jejich použitím v konstrukci stavby vozidel Citroen. Cvičení: Vyjmenujte výhody / nevýhody hydropneumatického pérování? Na jakém principu pracuje hydropneumatické pérování? Jakým způsobem je provedeno progresivní pérování v tomto systému? Děkuji za pozornost

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje Publikace: M. Pilárik, J. Pabst - Automobily I. – nakl. Informatorium Rolf Gscheidle a kolektiv – Příručka pro automechanika – nakl. Sabotáles Výukové sešity BOSCH pro pedagogické pracovníky V prezentaci použity vlastní citace a fotografie, vyjma fotografií z volně dostupných zdrojů: http://auta5p.eu/informace/podvozek/podvoz_18.gif http://citroeny.cz/wp/wp-content/uploads/2013/05/Pru%C5%BE%C3%ADc%C3%AD_jednotka.jpg http://citroeny.cz/wp/wp-content/gallery/hydropneumatika/korektor.jpg http://citroeny.cz/wp/wp-content/gallery/hydropneumatika/schema_hydrauliky.jpg http://citroeny.cz/wp/wp-content/gallery/hydractiv-3-prvni-generace/hydropneumatika_c5_3_plus.jpg http://citroeny.cz/wp/wp-content/gallery/hydractiv-3-prvni-generace/schema_hydractive_3_plus.jpg