Aplikovaná herní studia jaro 2016

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kulturální studia: program kursu
Advertisements

Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Žádoucí těla, Leni Riefenstahlová a vizuální sociologie
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Optimalizace online prezentací v závislosti na vlastnostech produktů David Novák.
Mediální produkt.
Využití programu Learning Space při přípravě výukové jednotky pro distanční vzdělávání Kateřina Kostolányová.
Auditoriální přístup: etnografie publik
Jak efektivně využít BIG DATA pro práci v HR?
Vybrané techniky a metody sociální práce
Sociologie zpravodajství. Frekventovaná témata zkoumání produkce zpráv výběr událostí do zpráv vztah novinářů s informačními zdroji profesní normy a jejich.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
Skyrim: The Elder Scrolls V Tetyana Izay. Obsah Herní systém RPG Základní informace Úvod do příběhu Příběh hry Hlavní hrdina Vlastní pohled na hru.
VYBRANÉ ASPEKTY ZDVOŘILOSTI V MEDIÁLNÍM DIALOGU Ondřej Dufek, 3. roč. ČJL FF UK.
Přehledové články Struktura - příklady Duchowski, A breadth-first survey of eye-tracking applications, Behavior Research Mehotds, Instruments&Computers,
FANTASTICKÁ LITERATURA
Média a role čtenáře: kulturální studia
ÚKOL č. 3: Proveďte elementární sémiotickou analýzu libovolného masmediálního komunikátu. Soustřeďte se především na mechanismus dvoustupňového označování.
1 TEORIE HER Nejmenovaná studentka, písemka, 2003: „Teorii her neznám, ale kdo si hraje, nezlobí“ „Teorii her neznám, ale kdo si hraje, nezlobí“
Počítačové hry 1 Martin Klíma, Michal Hapala.
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 16. PŘEDNÁŠKA.
On-line Hry Hana Smolanová.
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
Historie počítačových her a jejich studia
Obrat k softwaru / Softwarová studia. Softwarová studia Významné mezníky vývoje softwarových studií Metody SWS Software jako kultura: „softwarologie“
Teoretická informatika Základní informace k předmětu Literatura Závěrečná práce Zkouška.
Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
Elektroakustická hudba EAH v USA, počítačová hudba
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Hlediska, podle nichž učitelé vybírají učebnice češtiny pro cizince
4. téma: Společenská organizace Počátky studia formální organizace Problém: Najít univerzálně platné principy ’vědeckého’ řízení výrobních.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Evoluce počítačových her
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Andrew Higson – English Heritage, English Cinema. Costume Drama Since (Oxford University Press, 2003) škála metod: empirické výzkumy – vývoj průmyslu,
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Co je hra? Jaroslav Švelch,
Umění nových médií: umění a technika I PS_2012 Jana Horáková.
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
CHRONOPHOBIA Autor: Bc. Michal Jirouš Vedoucí práce: Ing. Petr Felkel Ph.D. (3D akční hra)
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Specifika dětské literatury. Žánrová a tematická struktura LPDM
Teoretická informatika II
Percepce novomediálního díla (nejen) v galerijním prostoru
UM_NM_I_PS14.
Mediálně-archeologické přístupy
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Jiří Chmelík Semestr: podzim 2015
Obrat k softwaru / Softwarová studia
Ideologie v digitálních hrách
Aplikovaná herní studia jaro 2016
Úvod do NARATOLOGIE Vybrané literární teorie a metody interpretace textu, 7. října 2013 Mgr. Markéta Jelínková.
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
JOINME (Journal of Interactive Media)
Virtuální výtvarné světy a materiálovost ve výtvarném projevu mládeže.
Hry pro nevidomé.
Umění nových médií: umění a technika I PS_2016
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
JOINME (Journal of Interactive Media)
Imerze, interface, avatary
UM_NM_I_PS14.
Mediální konvergence, digitalizace a přesuny symbolického kapitálu: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli Katka Kirkosová Katedra mediálních.
VIZUÁLNÍ STUDIA pomezní disciplína zabývající se vizuální kulturou a
Psychologie a sociologie hráčů
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Publikum, hráči, participativní kultura a motivace
Jazyk filmu jako jazyk nových médií
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Aplikovaná herní studia jaro 2016 narativ, analýza diskurzu

Sylabus 01 UVOD 02 ANALYZA HRY (MDA? PROSTOR, HM vs UZITI MEDII - CLOBRDO DEMONSTRACE) 03 SEMIOTIKA, KYBERTEXT 04 HOST: METODOLOGIE, VEDECKA PARADIGMATA – Jakub Macek 05 NARATIV, DISKURZIVNI ANALYZA 06 ČTECÍ TYDEN - VELIKONOCE 07 REFLEXE CETBY + HERNI ZANRY 08 HRACI JAKO PUBLIKUM, VIRTUALNI SVETY JAKO ETNOGRAFICKE POLE 09 PLAYBOUR a VAZBA na HM 10 CROWDRESEARCH + HERNI TELEMETRIE 11 HERNI PRUMYSL (CR) a HERNI ZURNALISTIKA 12 PRIPRAVNY TYDEN - ZAVERECNY PROJEKT 13 ZAPOCTOVY TYDEN PREZENTACE (+ Zhodnoceni predmetu a profilu absolventa)

Témata 02 struktura hry herní elementy cíle herní smyčky core gameplay pravidla model MDA možnosti herní analýzy intermedialita her

INTERMEDIALITA

Intermedialita hry

Kategorizace herních elementů (1) nemají funkční vazbu na jiná média vyhození figurky v Člověče nezlob se – pravidla různé rychlosti animace v Dark Souls (2011) – sice se jedná o pohyblivý obraz, ale funguje spíše pro soubojový systém a detekci kolizí číslice vlastností postav – sice text, ale funguje pouze jako nosič informace o stavu hry, nevypráví (2) zaplétají vlastnosti jiných médií do core gameplay hrací plán – obraz – pravidla kýžený obraz v puzzle – obraz – vizuální validace skládání (3) u kterých dominuje vliv jiného média figurka rytíře – skulptura – vizuál filmové příběhové sekvence – film – příběh

VYPRÁVĚNÍ

příběh, povídka video klip film text písně příběh obrazem kniha komiks hudba jako nosič zvuky, efekty

Toward a unified theory of digital games (RALPH, MONU; 2015)

NARTIV

Herní narativ Co je narativ? Co je naratologie? Seymour Chatman (2000) a převoditelnost narativu v jiná média? rok 2000: The Sims, Deus Ex, Diablo II, Chrono Cross, Baldurs Gate II, Tony Hawk Pro Skater 2, Giants: Citizen Kabuto, Vagrant Story… založeno studio PopCap Games

Seymour Chatman

Herní narativ Jesper Juul (2001) a narativ? přenos sdělení x čas, role čtenáře Lev Manovich (2001) a databázový film? algoritmus x databáze Matteo Bittabti (2001) a technoludický film? komentář, citace x adaptace, remediace Chris Crawfod (2004) a interaktivní vyprávění? příběh ve hře x příběh jako reakce na vstupy Janet Murray (2004) a cyberdrama? literární teorie (nad) x teatrologie (uvnitř)

Dikce příběhu vs využití obrazu lineární / nelineární / procedurální / emergentní / fan-made příběh Příklady: media purist – Brothers metastory – The Walking Dead generované – UFO simulace, sandbox – Dwarf Fortress hra jako zdroj motivů k příběhové improvizaci – Let’s Play (lparchive.org)

Vyprávění skrze pohyblivé obrazy Vyprávění skrze pohyblivé obrazy? Hra jako topologická narativní struktura. = level design?

Vyprávění skrze herní mechaniky?

herní narativ VÝZKUM TVORBA narativní metody, ergodická literatura, netextové vyprávění, příběh jako série voleb vyprávění, práce s rolí hráče, přenos sdělení, kombinace s rozhodnutími

Remediace Bolter, Grusin (1999) a koncept remediace rok 1999: EverQuest, Final Fantasy VIII, Team Fortress Classic, Dungeon Keeper 2, System Shock 2, Homeworld, Unreal Tournament, Planescape Torment… založeno studio Bohemia Interactive Rozpracování vztahu nových médií ke starým. Imediace Hypermediace

Remediace médií Vyprávění + Hra = ? Kniha + Hra = ? Obraz + Hra = ? Komix + Hra = ? Hudba + Hra = ? Divadlo + Hra = ? Happening + Hra = ? Film + Hra = ?

Remediace médií Vyprávění + Hra = adventury Kniha + Hra = gamebook vs využití knih ve hrách Obraz + Hra = Waldo Komix + Hra = Comix Zone, XIII Hudba + Hra = Audiosurf Divadlo + Hra = LARP vs Sims Happening + Hra = MMORPG Film + Hra = AAA hry, FMV

remediace VÝZKUM TVORBA vlivy jiných médií ve hrách, změna vzorců vizuální kultury… žánrové hry, pro diváky jiných médií, smysluplnější design

workshop: popis remediace herního narativu do neherního média či naopak vyberte příběh / sdělení z jakéhokoli média převeďte do herní podoby za využití herních mechanik a principů Zkuste popřemýšlet o remediovaném hře (hra na motivy filmu, knihy, hra na motivy deskovky) a popište, jaké obsahy změnily svou pozici a význam ze sémantického hlediska, z hlediska fikce a narace.

SHRNUTÍ

Témata intermedialita vyprávění herní narativ typologie herního příběhu remediace

CHATMAN, Seymour: Příběh a diskurs: Narativní struktura v literatuře a filmu. Ithaca: Host. Brno, 2008 BOLTER, J. David – GRUSIN, Richard: Remediation: Understanding New Media. The MIT Press. Cambridge, 1999 BITTANTI, Matteo: The Technoludic Film: Images of Video Games in Movies. The Faculty of the School of Journalism and Mass Communications, San Jose State University, 2001, str. 16 JUUL, Jasper: Games telling stories – A brief note on games and narratives. In: Game Studies, roč. 1, č. 1, 2001 (web); http://www.gamestudies.org/0101/juul-gts/ MURRAY, Janet: Hamlet on the Holodeck. The MIT Press, 1998 MURRAY, Janet: From game-story to cyberdrama. In: WARDRIP FRUIN, Noah – HARRIGAN, Pat (eds.): First Person: New media as story, performance, and game. The MIT Press, Camebridge, Massachusetts. 2004 CRAWFORD, Chris: Chris Crawford on Interactive Storytelling. New Riders Games. Michigan 2004 MANOVICH, Lev: The Language of New Media. The MIT Press, 2001

Četba na čtecí týden – na AHS za 14 dní Zubeck a spol. MDA 2004 (design) J. Juul Space, Rules 2005 (design) E. Aarseth Cybertext M. Consalvo Paratext, Cheating 2007 (game in context) H. Jenkins Transmedia Storytelling, Participatory Culture 1988 (gamers) Ryan Game Narative El Nasr Game Analytics, Telemetry Susi Serious Games

děkuji