Individuálně, ale společně a jinak

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Oddělení prevence a speciálního vzdělávání §16 školského zákona Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Advertisements

Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Program – – → výchovný poradce a platné právní předpisy – → přestávka – → základní informace o studiu
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
Jsou venkovské školy horší než městské?
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Informační a poradenské centrum ZČU
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Plánování ve školní tělesné výchově
Institucionální cesta podpory
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpůrná opatření prvního stupně
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Dětský klub Malý drak.
Průběh čerpání - Šablony pro SŠ/VOŠ I..
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Školní poradenství Mgr. Alice Vašáková.
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Školní poradenské pracoviště
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Autoevaluace z pohledu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Centra kolegiální podpory
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Výchovné a kariérové poradenství v ZŠ a MŠ Vinařice, okres Kladno
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Individuálně, ale společně a jinak Projekt Vzdělávacího centra Turnov Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Inkluzivní vzdělávání Úmluva o právech dítěte ze dne 20. 11. 1989, New York Prohlášení ze Salamanky, 1994 Úmluva o právech osob se zdravotním postižením, 2006, New York Národní program rozvoje vzdělávání v ČR, 2001, Praha (Bílá kniha) Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 Doporučení OECD – Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj

Změny v právních normách Zákon č. 561/2004 Sb., (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Novela vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních Novela vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání www.zakonyprolidi.cz

Informace o projektu Zapojeno 18 škol Ukončení projektu 30. 6. 2019 Cílem projektu podpora inkluzivního vzdělávání na základních školách Analýza podmínek inkluze na škole Strategický plán pro vytváření inkluzivního prostředí školy: stanovení priorit společného vzdělávání Zpráva o výsledném stavu inkluze na škole Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání ČŠI

1. Podpora školních poradenských pracovišť Školní speciální pedagog Školní psycholog + výchovný poradce, školní metodik prevence + Program poradenských služeb ve škole + Preventivní program školy Koordinátor inkluze Metodické vedení

2. Rozvoj spolupráce pedagogických pracovníků, sociálních služeb a rodiny ve vzdělávání Pozice „putujícího“ sociálního pracovníka Pomoc žákům, rodinám školám, komunitě Zjišťování příčin a původu vzniku sociálních problémů ve škole, předcházení jejich vzniku a pomoc při jejich řešení

3. Rozvoj pedagogických pracovníků Seminář pro ředitele (vedení) škol o podstatě inkluzivního vzdělávání Rozvoj školy - společná tvorba vize školy Kurz pro koordinátory inkluze Efektivní vyučovací techniky v inkluzivní třídě Slovní hodnocení a sebehodnocení v ZŠ Hospitace a předávání dobré praxe ve škole v německu Aktivní metody učení Školní třída, její vedení a diagnostika Emoční inteligence u dětí

4. Metodická podpora pedagogů při práci s heterogenní skupinou Vnitřní diferenciace žáků Kooperativní učení Realizace vyučovací hodiny - plánování a příprava, formy a metody práce, vystupování učitele, využití pomůcek Řízení vyučování - začátek, přechody, ukončení, Klima třídy - vytváření pozitivního klimatu třídy Kázeň - autorita učitele, předcházení nežádoucího chování žáků Hodnocení žáků Autoevaluace učitele Komunikace s rodiči

5. Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy Využití podpůrných opatření dle vyhlášky č. 27/2016 Sb. Katalog podpůrných opatření Stupně podpory a oblasti podpory Metodiky práce se žáky s postižením či znevýhodněním Standard práce asistenta pedagoga Metodiky práce asistenta pedagoga Metodická podpora přímo ve škole