Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polární pás.
Advertisements

Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Zajímavá místa na Zemi Téma: rostlinstvo.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_14_SAVANY TEMA:Přírodní obraz Země a.
Pouště a polopouště.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Tropický les TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Z_3E_KOV_07_PODNEBI.
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_09.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Lesy mírného pásu.
Podnebné pásy – tropický pás
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Savci biomů světa 8. ročník.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
Tundra a polární pustina
HYDROSFÉRA pevninská voda
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
Základní společenstva - lesy
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
VY_32_INOVACE_Fi_II_10 Název Rusko – státní zřízení a přírodní poměry
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola, Hradec Králové
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Biomy.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
TÉMA: Přírodní společenstva
Přírodní krajiny - test
Základní škola a mateřská škola J. A
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Základní společenstva – skály a hory
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Rozšíření zvířat Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zeměpis – Africká krajina
Základní škola a mateřská škola J. A
Smíšené a listnaté lesy
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
5. b Podnebí a vegetace Evropy.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Subtropický pás TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VEGETACE
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, 271 01 Nové Strašecí tel. 311 240 401, 311 240 400, email: zsnovstra@email.cz Název projektu: 1.4 OPVK Autor: Mgr. Jana Neugebauerová Název: VY_32_INOVACE_02_BIOsféra Ročník: 6. ročník ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Krajinná sféra Téma: Biosféra– oblasti světa Klíčová slova: deštné lesy,savany, pouště, subtropy, stepi,lesy, tundra , polární oblasti Vytvořeno: 14.6.2012 Anotace: Prezentace je určená pro interaktivní tabuli. Žáci získávají nové poznatky o biosféře. Získávají povědomí o jednotlivých biosférických oblastech světa v závislosti na podnebí. Učivo je upevňováno i za pomocí obrazového materiálu. Prezentace může být použita jako zápis do sešitu, je vhodná pro interaktivní tabuli.

Oblasti světa výklad Biosféra

Tropické deštné lesy horké a vlhké podnebí po celý rok typická jsou patra ( korunové, stromové, keřové, bylinné) nejvyšší stromy až 70m vysoké stromy, liány, orchideje, bromélie ptáci, opice, jaguár, krokodýl, lenochod, hmyz

Tropické deštné lesy problém kácení a vypalování kvůli půdě hlavní oblasti: Amazonie- Jižní Amerika (největší) Guinejský záliv- Afrika Jihovýchodní Asie

Tropické deštné lesy

Savany horko po celý rok, střídání období sucha a dešťů migrace živočichů za vodou traviny, stromy, keře ( zelené v období dešťů, suché v období sucha) lvi, gepardi, sloni, žirafy, surikaty, nosorožci, hyeny, zebry, antilopy, sarančata

Savany hlavní oblasti: Afrika (V, JV), Jižní Amerika, Indie, Austrálie (V) problém přeměny savan na zemědělskou půdu

Savany

Pouště velké teplotní rozdíly mezi dnem a nocí, sucho díky klimatu chudá vegetace fenek, tarbík, velbloud, štír, plazi vádí- vyschlá koryta řek oáza- místo s podzemní vodou

Pouště nejznámější pouště: Sahara ( největší), Namib, Kalahari, Rub al- Chálí, Gobi, Velká Viktoriina, Velká písečná, Atacama problém rozšiřování pouští

Pouště

Subtropy 2 roční období ( horká, suchá léta, mírné a deštivé zimy) ideální podmínky pro rozvoj cestovního ruchu ptáci, plazi, vodní živočichové citrusy, kiwi, vinná réva, fíky, olivovníky, pistácie, dub korkový hlavní oblast: Středomoří

Subtropy

Stepi mírné klima, sucho převažují úrodné černozemě traviny, stromy, keře bizon, kůň, bobr, liška, sup přeměna na zemědělskou půdu

Stepi hlavní oblasti: Severní Amerika ( prérie), Jižní Amerika ( pampy), Východní Evropa, Střední Asie

Stepi

Lesy mírného pásu listnaté smíšené jehličnaté

Lesy mírného pásu Listnaté lesy: v teplejších oblastech buk, dub, bříza, javor ptáci, jelen, srnec, prase divoké Jehličnaté lesy: v chladnějších oblastech (tajga) smrk, borovice, modřín vlk, rys, medvěd, ptáci, los S. Amerika, Skandinávie, Rusko

Listnaté lesy

Jehličnaté lesy

tundra subpolární pás dlouhé, chladné zimy, krátká mírná léta permafrost- trvale zmrzlá půda, rozmrzá pouze svrchní část----- bažiny zakrslé stromy- vrby, břízy, lišejníky, mechy sob, vlk, pižmoň hlavní oblasti: Laponsko, S. Amerika, S. Asie

Tundra

Polární oblasti Arktida: severní polokoule : střídání polárního dne a noci : lední medvěd, tuleň, mrož, kosatka : pevninský ledovec : žije zde asi 10 mil. obyvatel : skládá se z částí 8 států

Polární oblasti Antarktida: jižní polokoule : střídání polárního dne a noci : tučňák, tuleň, ptáci : není trvale osídlena, pouze výzkumné stanice : kontinent

arktida

Antarktida

Zdroje Obrázky: www: http://office.microsoft.com Literatura: HÜBELOVÁ, D., NOVÁK, S., WEINHÖFER, M. Zeměpis : Přírodní obraz Země, učebnice, 2. díl. první vydání. Brno, Bratislavská 23d : NOVÁ ŠKOLA, s. r. o., 2007. 84 s. ISBN 80-7289-081-6.