Slovní úlohy pro „autaře“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Advertisements

KÓDOVANIE INFORMÁCIÍ Maroš Malý, 4.C.
Percentá Percentá každý deň a na každom kroku.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_05_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Delavnica za konfiguriranje dostopovnih točk RAČUNALNIŠKA OMREŽJA
ALGORITMIZACE.
Jan Coufal, Julie Šmejkalová, Jiří Tobíšek
Obvod a obsah kruhu Prezentaci Mgr. Jan Kašpara (ZŠ Hejnice) upravila a doplnila Mgr. Eva Kaucká e.
Určitý integrál. Příklad.
Shodné zobrazení, osová souměrnost, středová souměrnost
Opakování na 4. písemnou práci
rtinzartos Napište slova, která obsahují uvedená písmena.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a]
Data Science aneb BigData v praxi
Emise a absorpce světla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Problematika spotřebitelských úvěrů
Elektrikcé pole.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dynamická pevnost a životnost Přednášky
Perspektivy budoucnosti lidstva
6. PŘEDNÁŠKA Diagnostické (screeningové) testy v epidemiologii
Základy elektrotechniky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Změny skupenství Ing. Jan Havel.
Seminář JČMF Matematika a fyzika ve škole
Test: Mechanické vlastnosti kapalin (1. část)
4.2 Deformace pevného kontinua 4.3 Hydrostatika
A ZÁROVEŇ HNED DOKONALÉ
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
8.1.1 Lineární kombinace aritmetických vektorů
Fyzikální veličiny - čas
Číselné soustavy a kódy
Čas a souřadnice Lekce 3 Miroslav Jagelka.
Agregátní trh práce.
Jasnosti hvězd Lekce 10 Miroslav Jagelka.
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení – řešené příklady
Konstrukce překladačů
DYNAMICKÉ VLASTOSTI ZEMIN A HORNIN
E-projekt: Jak změřit výšku budovy GJŠ
Parametry vedení a stejnosměrná vedení
Martina Litschmannová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Logistika zemního plynu v České republice Autor diplomové práce:
Martina Litschmannová, Adéla Vrtková
ROZDĚLENÍ ÚHLŮ PODLE VELIKOSTI
Rovinný úhel a jeho orientace
Měření optické aktivity 4.1 Úvod (ukázky spekter)
Ohmův zákon Praktické ověření.
T - testy Párový t - test Existuje podezření, že u daného typu auta se přední pneumatiky nesjíždějí stejně. H0: střední hodnota sjetí vpravo (m1) = střední.
Proudy a obvody Náboje v pohybu.
Číselné soustavy a kódy
Práce s nepájivým (kontaktním) polem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Máme data – a co dál? (1. část)
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11_M7_Hanak
Statistická indukce v praxi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_01_M9_Hanak TÉMA: Soustavy lineárních rovnic
Studená válka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ing. Marcela Strakošová
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU - VLAST
Je obtížnější „dělat“ marketing služby nebo hmotného produktu?
MAPA SVĚTA AFRIKA.
Dvacáté století – vznik Československa
Zakavkazsko.
Osvobození československa (1.)
Protektorát Čechy a Morava
Transkript prezentace:

Slovní úlohy pro „autaře“ Matematika pro automobilní obory 10. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha

P R O C E N T A

a Anotace Metodický pokyn Materiál je určen pro druhý nebo třetí ročník učebních automobilních oborů předmětu MATEMATIKA ke zvýšení zájmu žáků o daný předmět. Lze jej využít i v maturitních oborech. Použitím multimediálních pomůcek – prezentace s příklady inovuje výuku a snaží se tak povzbudit zájem učňů o matematiku. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výuce – pro větší atraktivnost formou prezentace „s obrázkem“. Úlohy mohou žáci řešit samostatně ve svých sešitech nebo na interaktivní tabuli s možností následné kontroly. Zároveň jej mohou využívat žáci pro pozdější domácí přípravu na výuku.

Slovní úlohy pro „autaře“ V koloně osobních aut značky Škoda jede několik Velorexů (pro neznalce – jedná se o tříkolová vozítka). Kolona obsahuje celkem 9 volantů a 33 kol. Kolik jede v koloně aut a kolik Velorexů?

Slovní úlohy pro „autaře“ V koloně osobních aut značky Škoda jede několik Velorexů (pro neznalce – jedná se o tříkolová vozítka). Kolona obsahuje celkem 9 volantů a 33 kol. Kolik jede v koloně aut a kolik Velorexů? x …… počet aut , y …….. počet Velorexů x + y = 9 /.(-3) 4 x + 3 y = 33 -3 x - 3 y = - 27 4 x + 3 y = 33 x = 6 = > y = 3 V koloně jede 6 aut a 3 Velorexy.

Slovní úlohy pro „autaře“ Denní úkol výroby autosoučástek byl o jednu pětinu překročen a bylo tak vyrobeno 114 kusů. Kolik autosoučástek bylo v plánu vyrobit?

Slovní úlohy pro „autaře“ Denní úkol výroby autosoučástek byl o jednu pětinu překročen a bylo tak vyrobeno 114 kusů. Kolik autosoučástek bylo v plánu vyrobit? x ….. plánovaný počet součástek x + 1/5 x = 114 / .5 5x + x = 570 6x = 570 x = 95 Denní úkol výroby byl 95 autosoučástek.

Slovní úlohy pro „autaře“ Na koupi daru kolegovi v autoprovozu měl zaplatit každý spolupracovník 150 Kč. Protože v den, kdy se peníze vybíraly, byli 4 pracovníci nemocní, musel každý z přítomných (samozřejmě kromě oslavence) připlatit 10 Kč. Kolik pracovníků měla dílna celkem a kolik stál dar?

Slovní úlohy pro „autaře“ Na koupi daru kolegovi v autoprovozu měl zaplatit každý spolupracovník 150 Kč. Protože v den, kdy se peníze vybíraly, byli 4 pracovníci nemocní, musel každý z přítomných (samozřejmě kromě oslavence) připlatit 10 Kč. Kolik pracovníků měla dílna celkem a kolik stál dar? x ….. počet pracovníků (bez oslavence) x . 150 = (x – 4 ) . 160 150x = 160 x – 640 640 = 10x x = 64 V autoprovozu bylo celkem 65 pracovníků.

Slovní úlohy pro „autaře“ Cyklista ujel vzdálenost mezi 2 městy za 20 hodin. Za kolik hodin ujede motocykl 2x větší vzdálenost, když pojede 4 x rychleji?

Slovní úlohy pro „autaře“ Cyklista ujel vzdálenost mezi 2 městy za 20 hodin. Za kolik hodin ujede motocykl 2x větší vzdálenost, když pojede 4 x rychleji? 2 x větší vzdálenost : 20 hod. x 2 = 40 hod. 4 x vyšší rychlost : 40 hod. : 4 = 10 hod  

Slovní úlohy pro „autaře“ 6 dělníků autoprovozu dostane za 5 hodin práce 7 500 Kč. Kolik Kč dostane 7 dělníků za 10 hodin?

Slovní úlohy pro „autaře“ 6 dělníků autoprovozu dostane za 5 hodin práce 7 500 Kč. Kolik Kč dostane 7 dělníků za 10 hodin? 6 dělníků za 5 hodin 7 500 Kč => => 1 dělník za hodinu: 7 500 : 6 : 5 = 250 Kč 7 dělníků za 10 hodin: 250 . 7 . 10 = 17 500 Kč Dostanou 17 500 Kč.

Slovní úlohy pro „autaře“ Kolik Kč měsíčně bude platit zákazník, který si koupil auto za 240 000 Kč na leasing (leasingový koeficient je 1,2 , tedy 120%), když ihned zaplatil 30% částky (bez navýšení) a zbytek bude splácet 3 roky? O kolik Kč zaplatí víc, než kdyby auto zaplatil celé ihned?

Slovní úlohy pro „autaře“ Kolik Kč měsíčně bude platit zákazník, který si koupil auto za 240 000 Kč na leasing (leasingový koeficient je 1,2 , tedy 120%), když ihned zaplatil 30% částky (bez navýšení) a zbytek bude splácet 3 roky? O kolik Kč zaplatí víc, než kdyby auto zaplatil celé ihned? Zaplatil 30 % z 240 000 Kč = 72 000 Kč, zbývá 168 000 Kč 168 000 x 1,2 = 201 600 Kč musí doplatit 201 600 : 36 měsíců = 5 600 Kč Celkem zaplatí 72 000 + 201 600 = 273 600 Kč Měsíční splátka bude 5 600 Kč a zaplatí o 33 600 Kč více.

Slovní úlohy pro „autaře“ Jakou spotřebu má auto, které na 30 l benzínu ujelo 700 km?

Slovní úlohy pro „autaře“ Jakou spotřebu má auto, které na 30 l benzínu ujelo 700 km? 30 l ………… 700 km x l …………..100 km 𝒙 𝟑𝟎 = 𝟏𝟎𝟎 𝟕𝟎𝟎 x = 𝟏𝟎𝟎 𝟕𝟎𝟎 . 30 = 4,29 l Auto má spotřebu asi 4,3 l / 100 km

Slovní úlohy pro „autaře“ Příště se těším opět na shledanou ! Děkuji za pozornost !

Slovní úlohy pro „autaře“ Použitá literatura: 0 Úlohy z vlastní praxe autora a kolegyně Mgr. Radky Nováčkové Použité obrázky a znázornění: Kliparty MS Office, autor