Nakupování FRANCOUZSKÝ JAZYK Gymnázium a Jazyková škola - Zlín Online diskuse k virtuální hospitaci – 31. 5. 2011 Gymnázium a Jazyková škola - Zlín Vyučující: Mgr. Veronika Holíková Expert: Mgr. Irena Eibenová Titulní strana prezentace.
Atmosféra v hodině Hodina nebudí dojem neobvyklosti Žáci reagují bez studu a strachu z jazykových chyb Dobrá sociálně psychologická atmosféra Vysoký stupeň vzájemné důvěry Součinnost žáků navzájem i žáků a učitele Spolupráce ve dvojicích i malých skupinkách Žáci jsou zvyklí v hodině intenzivně pracovat Je patrná snaha vyučující naučit a žáků přijímat
Řazení jazykových kompetencí podle užití Poslech Hovor Psaní Čtení
Nácvik poslechu z hlediska jazykových kompetencí (analytický a syntetický poslech) Řízený vyučujícím - hlediska cíle výuky primární (tj. nácvik poslechu uceleného textu – rozhovoru i dějového textu a nácvik poslechu v dialogu, kterého se žáci sami účastní) Samostatný transfer žáků (pochopení požadavků a jednotlivých zadání)
Analytický poslech - nácvik Motivace První poslech Práce po jednotlivých částech Opětovné vyslechnutí textu Využití prvků textu v novém kontextu
Syntetický poslech – nácvik? Ouvrez, fermez, regardez, levez-vous, ici, internet, continuez, lisez, terminez… Deviner, le sujet, seulement, une fiche de travail, la révision, masculin, colorier, devant …
Mateřský versus cizí jazyk Cíl Průběžná motivace Opakování gramatiky Shrnutí hodiny
Děkuji za pozornost