Sluch Fyzika??? Zvuk vzniká kmitáním pevných těles.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Advertisements

Kyselost, zásaditost, pH
Podmínky života na Zemi
Vývoj státního území autor: Mgr. Jana Mikešová
NEKOVY SÍRA.
Česko – země v srdci Evropy autor: Mgr. Jana Mikešová
Tropický pás savana a poušť
Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_01_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Lebka ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
1 Lidské smysly Smysly jsou prostředkem, pomocí kterého vnímáme své okolí. Pět samostatných smyslových systémů reaguje na různé podněty: ooči umožňují.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
Sluch.
POHLAVNÍ SOUSTAVA ŽENY ZŠ Hejnice - M. Hradil. Funkce: 1. 1.Zrání vajíček a jejich uvolňování z kůry vaječníků Produkce pohlavních hormonů – který?
POHLAVNÍ SOUSTAVA MUŽE ZŠ Hejnice - M. Hradil. Rozmnožování  Je jedním ze základních znaků živé hmoty.  Schopnost reprodukce je podmínkou udržení existence.
DÝCHACÍ SOUSTAVA U/41 ZŠ Hejnice - M. Hradil. Obr. 1.
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
Metabolismus (přeměna látek a energií) Výživa U/49
Pohybová soustava ZŠ Hejnice - M. Hradil.
Resuscitace = oživování, kříšení
Rasismus Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
LITOSFÉRA vznik a vývoj kontinentů
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_46_Český kras
HYDROSFÉRA vodstvo na zemi, oceány
Poznáte, které místo je schováno v puzzle?
Výstup na Matterhorn ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar.
BUŇKA U/10 - základní stavební jednotka živé hmoty
Tlak plynu v uzavřené nádobě
PARDUBICE - PRAVOPIS VELKÝCH PÍSMEN
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
3. OBECNÝ FYZICKÝ ZEMĚPIS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
Ústrojí sluchu a ústrojí pro vnímání polohy a pohybu těla opakování
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Poznáte, které místo je schováno v puzzle?
Prvouka pro 2. tř. Léto v lese III/2 12.
Prvouka pro 2. tř. Rybník III/2 17.
Prvouka pro 2. tř. Houby III/2 6.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_26
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Prvouka pro 2. tř. Vánoce III/2 19.
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
9. OCEÁNY A MOŘE VY_32_INOVACE_11_Z4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Spojené nádoby. Spojené nádoby ? Umíš odpovědět Co jsou to spojené nádoby Najdeš příklady spojených nádob Kde se dají využít.
Jehličnaté stromy Borovice obecná Smrk ztepilý Jedle bělokorá
ZOOLOGIE SAVCI MAMMALIA Obr.1.
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_25
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 2_67
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
Státní symboly státní znak velký a malý státní vlajka státní hymna
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
Rozmnožování rostlin Obr.1.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Zelenina – Co je co
Jazyk a jazyková komunikace Roční doby – angličtina 5. ročník Mgr
ZELENINA TEST POZNÁŠ VŠECHNY DRUHY ZELENINY ?
8. HYDROSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Poznáte, které místo je schováno v puzzle?
Transkript prezentace:

Sluch Fyzika??? Zvuk vzniká kmitáním pevných těles. Sluch vnímá zvukové vlny. ZŠ Hejnice M. Hradil

Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil

Popis sluchového ústrojí: ZŠ Hejnice M. Hradil

Části sluchového ústrojí: Zevní ucho boltec zvukovodu bubínkem. Obr.2 ZŠ Hejnice M. Hradil

Střední ucho: 3 sluchové kůstky: kladívko kovadlinka třmínek – přenos kmitů bubínku do vnitřního ucha. 3 sluchové kůstky: kladívko kovadlinka třmínek ZŠ Hejnice M. Hradil

Vnitřní ucho blanitý hlemýžď Cortiho orgán – uzavřený prostor ve spánkové kosti. blanitý hlemýžď Cortiho orgán – přenos vzruchů do mozkové kůry ZŠ Hejnice M. Hradil

Zdroje: Obr.1 Soubor:HumanEar.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-05]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:HumanEar.jpg>. Obr.2 Soubor:Ear.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-05]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ear.jpg>. ZŠ Hejnice M. Hradil