Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NIŽŠÍ ROSTLINY (Thallobionta)
Advertisements

Nižší rostliny (Thallobionta)
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
CHROMOPHYTA. Obecná charakteristika Pigmenty: Chlorofyl a, c :  - karoten : fukoxantin Zásobní látky: chrysolaminaran : laminaran : olej !!! NIKDY ŠKROB.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Energetická hodnota potravin (EH)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SYSTÉM ROSTLIN Rostliny podle složitosti a stupně vývoje dělíme na nižší a vyšší. Tělo nižších rostlin je většinou jednobuněčné, ale může být i vícebuněčné.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Řasy Jsou starobylé nižší rostliny Žijí ve vodě, ve vlhku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MLŽI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210215
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Rhodophyta.
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
„EU peníze středním školám“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Řešení polohových konstrukčních úloh
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
ŘASY 13. března 2013 VY_52_INOVACE_210116
Významné vrcholy České republiky interaktivní slepá mapa
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
čeledi krytosemenných rostlin III
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Zájmena ty,vy-AJ you Zpracovala Mgr. Jitka Polášková.
pink, grey, black, orange, purple
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Rozsivky Třída Bacillariophyceae
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Biologie rostlin (vývoj a systém)
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Systém řas 1. Autor: Mgr. Pavlína Řízková VY_32_INOVACE_2_1_2

SYSTÉM ŘAS 1 Obr. 1 VY_32_INOVACE_2_1_2 Mgr. Pavlína Řízková GSOŠ Klášterec nad Ohří 2012

Červená vývojová větev chlorofyl a, d oddělení: ČERVENÉ ŘASY ruduchy / Rhodophyta  moře, sladká voda  primitivní skupina  starobylá skupina  slepě končící vývojová větev řas  nemají bičíky  nemají bičíkatá stádia  barva: červená, zelená, modrá  přisedlé  do hloubky 200 m  ohrožené  fotosyntetická barviva - fykoerytrin (červený) - fykocyanin (modrý)

Hnědá vývojová větev chlorofyl a, c oddělení: HNĚDÉ ŘASY Chromophyta  fotosyntetické barvivo: fukoxantin (hnědý)

třída: ROZSIVKY Bacillariophyceae  jednobuněčné  kokální stélka  schránka - Si - dvě části - stejný tvar - dno a víčko - miskovitá  kosmopolitní  biologické indikátory  pravidelné, geometrické tvary  tvoří křemelinu – třetihorní horniny Obr. 2 Obr. 3

Navicula  Člunovka - lodička  všude Obr. 4

třída: CHALUHY Phaeophyceae  mnohobuněčná stélka  makroskopické (až 60 m)  pletivná stélka  moře  přichycené k podkladu  potrava

Fucus vesiculosus  chaluha bublinatá  severní Evropa Obr. 5

Sargassum  hroznovice Obr. 6

Laminaria  čepelatka  2 m Obr. 7

POZNÁVAČKA HH Nižší rostliny HROZNOVICE CHALUHA BUBLINATÁ LAMINARIA SARGASSUM FUCUS VESICULOSUS NAVICULA LODIČKA ČEPELATKA

POZNÁVAČKA - ŘEŠENÍ HH Nižší rostliny ČEPELATKA HROZNOVICE LODIČKA CHALUHA BUBLINATÁ LAMINARIA SARGASSUM FUCUS VESICULOSUS NAVICULA

POUŽITÁ LITERATURA A ZDROJE OBRÁZKŮ Obr. 1 autor: Peter Drier http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Woman_playing_with_algae.jpgPeter Drier Obr. 2 vlastní obrázek autorky podle učebnice Obr. 3 autor: Mary Ann Tiffany staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Diatoms.png Obr. 4 autor: Gibon staženo: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gyrosigma.jpgGibon Obr. 5 autor: Kristian Peters – Fabelfroh http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fucus_vesiculosus.jpegFabelfroh Obr. 6 autor. Ocean Explorer/NOAA http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sargassum_weeds_closeup.jpgOcean Explorer/NOAA Obr. 7 vlastní obrázek autorky podle učebnice Použitá učebnice: KUBÁT, Karel; KALINA, Tomáš; KOVÁČ, Jaroslav; KUBÁTOVÁ, Dagmar; PRACH, Karel; URBAN, Zdeněk. Botanika. Druhé vydání. Praha : Pedagogické nakladatelství Scientia, stran. ISBN

METODICKÉ POKYNY OTEVŘENÍ - dvojklik