Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou dokonalou Pětilístek: slunéčko __________ _____________.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Ploštěnci – Plathelminthes 1
Přírodopis – 7.ročník Ryby - Anatomie VY_32_INOVACE_
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Kmen: členovci II. Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
MOTÝLI - dva páry křídel – pokryty překrývajícími se šupinkami a chloupky, barevné - hlava, hruď a zadeček; tělo většinou ochlupené - ústní ústrojí sací.
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
Vytvořil: Mgr. Tomáš Kordula
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
BEZOBRATLÍ Tereza Skálová.
Kroužkovci Mají tělo z kroužků-článků Na článcích mají štětinky
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Výstup: VY_52_INOVACE_PŘ.7.01
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
Přírodověda 5.tř. opakování
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MĚKKÝŠI 15. října 2013 VY_52_INOVACE_210213
zpracovaný v rámci projektu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Obojživelníci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem obojživelníků. Materiál je.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
HMYZ STAVBA TĚLA.
Pavoukovci Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_26_Přehled členovců
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Ptáci.
4.Třída: Obojživelníci.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Třída: RYBY.
Pavoukovci skupina bezobratlých živočichů zahrnuje přes druhů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Třída: PTÁCI.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
Výukový materiál ZŠ Kovářov
PŘÍČINY VÝVOJOVÉ ÚSPĚŠNOSTI HMYZU
VY_52_INOVACE_57_Vodní mnohobuněčné organizmy- učební text
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
PŘÍRODOPIS 6 HMYZ.
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VNITŘNÍ STAVBA BEZOBRATLÝCH Téma: BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ – ČLENOVCI Ročník: 7. Autor: Mgr. Martina Kopecká

ČLENOVCI - článkované tělo i končetiny HLAVAHRUĎZADEČEK Tykadla Složené oči Ústní ústrojí 3 páry končetin 2 páry křídel Třída: HMYZSARANČE OBECNÁ

ČLENOVCI Povrch –Kutikula – vnější kostra (opěrná, pohybová a krycí funkce) Pohyb –Svaly upnuté na kutikulu – skákavé končetiny, křídla TS –Kousací ústní ústrojí, žaludek, střevo, řitní otvor CS –Otevřená – trubicovité srdce DS - Vzdušnice – systém trubiček – vedou vzduch přímo k orgánům VS – vějíř trubiček

ČLENOVCI

NS –Uzlinová s břišní nervovou páskou –Smysly zrak - složené oči Chuť a čich – tykadla a makadla Sluch – orgán v zadečku Hmat – zejména chodidla a tykadla

TYPY ÚSTNÍHO ÚSTROJÍ: A) kousací (brouci) B) bodavě sací (komáři) C) lízavě sací (mouchy) D) sací (motýli)

a) kyčel, b) příkyčlí, c) stehno, d) holeň, e) chodidlo s drápky

ČLENOVCI RS –Oddělené pohlaví –Vývin nepřímý s proměnou nedokonalou

VÝVIN ČLENOVCŮ a)Vývin nepřímý s proměnou dokonalou – ve vývoji stádium kukly b)Vývin nepřímý s proměnou nedokonalou – kukla chybí

ODLIŠNOSTI VE STAVBĚ ČLENOVCŮ

Jaké funkce zajišťují orgánové soustavy členovců? TS - trávicí soustava CS - cévní soustava DS - dýchací soustava VS - vylučovací soustava NS - nervová soustava RS - rozmnožovací soustava

Orgánové soustavy členovců TS – příjem a zpracování potravy CS – rozvod látek po těle DS - příjem kyslíku, odvod CO ₂ VS – odvod nežádoucích látek NS – řízení a souhra částí těla –Smysly – získávání informací z prostředí RS – trvání druhu Zopakuj si, které orgány je mohou tvořit.

Úkol: doplň typy orgánových soustav bezobratlých živočichů Kmen:Trávicí soustava Dýchací soustava Cévní soustava Nervová soustava Vylučovací soustava ŽAHAVCI PLOŠTĚNCI MĚKKÝŠI KROUŽKOVCI ČLENOVCI

Přehled orgánových soustav - bezobratlí Kmen:Trávicí soustava Dýchací soustava Cévní soustava Nervová soustava Vylučovací soustava ŽAHAVCIPřijímací a zároveň vyvrhovací otvor, láčka – trávicí dutina Povrch těla ROZPTÝLENÁ PLOŠTĚNCIPřijímací a zároveň vyvrhovací otvor, rozvětvené střevo Povrch těla PROVAZCOVITÁ2 kanálky MĚKKÝŠIÚstní otvor, trávicí trubice Plicní vakOTEVŘENÁ, cévy, srdce nepropojené UZLINOVÁLedvina KROUŽKOVCIÚstní otvor, trávicí trubice, řitní otvor Povrch tělaUZAVŘENÁŽEBŘÍČKOVITÁSoustava kanálků ČLENOVCIKousací ústrojí, žaludek, střevo, řitní otvor VzdušniceOTEVŘENÁ, trubicovité srdce UZLINOVÁ s břišní nervovou páskou Vějíř trubiček