NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Typ projektuIP - národní Prioritní osa4a Systémový rámec celoživotního učení Oblast podpory4a.1 Systémový rámec počátečního vzdělávání Doba realizace 2008 – 2011 Rozpočet Kč
Cíl projektu Standardizace závěrečné zkoušky v oborech vzdělání s výučním listem a její implementace do systému odborného vzdělávání v ČR v období realizace kurikulární reformy v odborném vzdělávání.
SP Kvalita I – NZZ Výstupy: Příprava jednotných zadání pro obory vzdělání kategorie H (70 JZZZ ve šk. r. 2007/08) Ověřování realizace NZZ na pilotních školách (247 škol, 687 školoborů ve šk. r. 2007/08) Vývoj Koncepce NZZ – Publikace, květen 2008 Kladné hodnocení výsledků projektu ze strany MŠMT, odborných škol, odborníků z praxe a sociálních partnerů.
Návrh projektu IPN – vývoj Odborná diskuse k projekt. záměru Doba realizace2008 – 2013 Rozpočet160 mil. Kč Jednání s nám. Kitzbergerem – Doba realizace2008 – 2011 Rozpočet75,6 mil. Kč
IPN NZZ Výstupy: Příprava jednotných zadání pro obory kateg. H a E ve vazbě na Koncepci NZZ a NSK Plošná realizace NZZ na všech školách Informační systém NZZ Vzdělávání tvůrců JZZZ a realizátorů na školách Vývoj Koncepce NZZ – z hlediska plošné realizace a s ohledem na obory E
IPN NZZ Po skončení projektu bude školský terén připraven pro celoplošnou realizaci nové závěrečné zkoušky na všech školách v ČR a budou naplněny legislativní podmínky pro uzákonění NZZ.
NZZ Příprava jednotných zadání pro obory kateg. H a E ve vazbě na RVP 1. až 3. vlny Plošná realizace NZZ na všech školách Standardní režim každoroční aktualizace JZZZ bude nastaven od šk. r. 2014/15 v rámci hlavní činnosti PŘO MŠMT.
Aktivita 1 Příprava jednotných zadání 44,7 % (školy, odborníci z praxe) Výstup - Jednotná zadání uložená v databázi informačního systému NZZ: JZZZ pro obory H 2008/9 – 2010/11 (celkem 236) JZZZ pro obory E 2009/10 – 2010/11 (celkem 45) Spolupráce odborníků ze škol, zástupců zaměstnavatelů a pracovníků NÚOV – cca 1250 osob
Aktivita 2 Vytvoření informačního systému NZZ 15,3 % (dodavatel, experti ICT) Výstup – Internetový informační systém portálové formy pro jednotná zadání: -Modul pro distribuci JZZZ na všechny školy v bezpečnostním režimu -Modul pro sběr dat o realizaci JZZZ -Modul pro tvorbu demoverzí součástí JZZZ jako podkladů pro e-lerningové vzdělávání -Modul pro správu banky úloh a témat JZZZ -Modul pro podporu výměny zkušeností
Aktivita 3 Plošná realizace ve školách 16,5 % (školy, metodici) Výstup – Metodické a koncepční materiály pro přípravu a realizaci NZZ: JZZZ kat. H 2008/09 až 2010/11 do všech škol JZZZ kat. E 2009/10 až 2010/11 – ověřování Metodiky pro tvůrce JZZZ kat. H a E Metodiky pro školy k realizaci JZZZ pro obory H a E Dotazníková šetření a jejich vyhodnocení Monitoring průběhu NZZ Ověřování nosnosti koncepce NZZ
Aktivita 4 Vzdělávací aktivity 10,3 % (školy, lektoři) Výstup – Semináře pro tvůrce JZZZ a realizátory NZZ na školách: Práce s informačním systémem NZZ pro editory a autory JZZZ Realizace závěrečné zkoušky podle JZZZ (za obor) pro vyučující Počet seminářů – 134 Počet proškolených osob – 4 530
Řízení projektu a publicita 13,1 % (manžeři projektu, dodavatel PR) Řídící tým MŠMT – koordinace, monitorování, hodnocení Realizační tým – řízení projektu v NÚOV Publicita projektu: Informační akce Informační a komunikační materiály Propagační předměty Tiskové a mediální zprávy
Rizika projektu Časový skluz při zahájení projektu může ohrozit realizaci JZZZ ve školách ve šk. r. 2008/09 Snížení nákladů na vývoj informačního systému představuje vážné bezpečnostní riziko ztráty a zcizení dat
Přidaná hodnota projektu Zkvalitnění závěrečné zkoušky - srovnatelnost výstupů mezi školami - transparentnost vazeb na kvalifikace - zvýšení objektivity hodnocení - zvýšení objektivity hodnocení - soulad s kurikulární reformou Zvýšení participace zaměstnavatelů na počátečním odborném vzdělávání Zvýšení participace zaměstnavatelů na počátečním odborném vzdělávání Zvýšení prestiže závěrečné zkoušky, vyšší motivace žáků Zvýšení prestiže závěrečné zkoušky, vyšší motivace žáků