Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 2.část Pětilístek savci
3. Chudozubí 1.Uveď charakteristické znaky. 2.Jak vyhledávají potravu? 3.Uveď, jaký způsob ochrany používají? 4.Porovnej způsob života u mravenečníka a lenochoda. Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8
4. Hlodavci 1. Uveď společné znaky hlodavců. Kapybara 2. Jak rozeznáme krysu od potkana? 3. Vyber si dva zástupce a porovnej jejich způsob života. 4. Jaké hlodavce můžeme chovat doma? Potkan obecný Sysel obecný Krysa obecná Myš domácí Veverka obecná Dikobraz obecný Krysa obecná
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 5. Zajíci 1.Jak v přírodě rozeznáme králíka od zajíce? 2.Uveď hlavní znaky. 3.Porovnej jejich způsob života. 4.Které mládě je po narození ve větším ohrožení a proč?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 6. Šelmy 1.Do jakých skupin dělíme šelmy? Vyjmenuj je a uveď jednoho zástupce. 2.Které smysly využívají šelmy při lovu? 3.Které z šelem se staly pomocníky člověka? 4.Uveď, které šelmy se přizpůsobily životu na stromech, na travnatých pláních. Jak loví? 5.Pojmenuj uvedené zástupce.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 7. Ploutvonožci 1.Jak se ploutvonožci přizpůsobili životu ve vodě? 2.Co je nejčastější potravou ploutvonožců? 3.Ve kterých oblastech žijí nejčastěji? 4.Kdy a proč se ploutvonožci sdružují do kolonií?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 8. Kytovci 1.Jak se letouni orientují a pohybují v prostoru? 2.Vysvětli, proč nesmí být netopýři při přezimování rušeni? 3.Popiš jejich způsob života.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 8. CLIL Mammals: 1.Rodents – hlodavci 2.Hares – zajíci 3.Beast – šelmy 4.Pinnipeds – ploutvonožci 5.Cetaceans - kytovci
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 9. Použité zdroje Získané informace Google obrázky: