Ošetřovatelský proces u klienta s poraněním lbi a mozku Bc. Veronika Halamová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
První pomoc Poranění hlavy Učební text
Advertisements

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.4 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Bezvědomí DUM – výkladový Předmět: TVZ Ročník: 4. r. (6leté),
Otřes mozku, úrazy lebky, ...
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Úrazy hlavy, krku, páteře a pánve
Traumatické poranění mozku
NÁDORY MOZKU OLGA BÜRGEROVÁ.
Základní životní funkce vědomí
POPSAT A VYSVĚTLIT ŽÁKŮM JAK ROZEZNAT POPÁLENINY, OMRZLINY, ÚPAL A ÚŽEH. ZJISTIT ZÁSADY 1. POMOCI U TĚCHTO DRUHŮ ONEMOCNĚNÍ.
ZLOMENINY A PORANĚNÍ HLAVY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu
Milan Stejskal Krajský koordinátor BESIP pro Kraj Vysočina Tel: , Nová koncepce dopravní výchovy Pro Kraj.
Koordinovaná rehabilitace z pohledu fyzioterapeuta Klinika rehabilitačního lékařství VFN a 1. LF UK, Praha Vendula Matolínová
Kardiopulmonální resuscitace Komatózní stavy Intoxikace.
1. Laboratorní práce Pozorování stavby těla savců
Opěrná soustava. Typy opěrných soustav Vnitřní (obratlovci) Vnejší (bezorbratlí, ostnokožci, apod.)
Whiplash injury Jan Havel, Kateřina Kučerová Neurovědy 2011.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
normální tepna kornatění tepny zkornatělá tepna s krevní sraženinou.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_evo18 Označení materiálu evo18_epilepsie_diabetes.pptx Název školy Gymnázium.
Poruchy spánku MUDr. Helena Reguli. Spánek Fázický, periodicky se opakující stav určitého aktivačního stupně CNS Fázický, periodicky se opakující stav.
Tato studijní opora je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Učíme se.
Zlomeniny Poranění hlavy Intrakraniální krvácení Poranění hrudníku Poranění pateře a míchy Poranění břicha.
Specifické poruchy učení a chovánÍ (SPU/SPCH)
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Jak naše tělo reaguje na psychické násilí a psychickou bolest?
Fetální alkoholový syndrom (FAS)
Autor: Mgr. Radana Marelová
Ošetřovatelský proces u klienta s poraněním břicha
Využití ultrazvuku v neurologii Neurosonografie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EPILEPSIE onemocnění, při kterém v mozku opakovaně vznikají období nekoordinované elektrické aktivity nelze je ovlivnit vůlí nejčastěji dochází k bezvědomí,
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
ANOTACE VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, JAK OŠETŘIT RŮZNÉ DRUHY ZLOMENIN. OBJASNIT, JAK SE ZACHOVAT PŘI PORANĚNÍ PÁTEŘE A VYZKOUŠET ZNALOSTI V PRAXI.
První pomoc - bezvědomí
Tvar a pohyb těla Kostra.
Poruchy hemostázy Jitka Pokorná.
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Ambulantní blok Ambulance- 1. styk s pacientem vyšetření pacienta,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Patologická fyziologie nervového systému přednáška 2 – základní syndromy nervového systému Petr Maršálek ÚPF 1.LF UK.
Mgr.Martina Dundová VY_32_INOVACE_4C_16_Přírodověda Kostra a svaly
Autor: Kouglová Rita Název : VY_32_INOVACE 14C_13 Téma -Úraz a nemoc
Ošetřovatelský proces v primární péči
VY_32_INOVACE_04_28_Kostra
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Kraniocerebrální poranění
Pneumothorax Z. Rozkydal.
Tomáš Janota Kardio JIP (Koronární jednotka)
Centrální Nervová soustava
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
A. cévní B. úrazy C. nádory D. infekční E. mozková smrt
Vznik a funkce mozkomíšního moku,odběr mozkomíšního moku
Nejednotnost péče o dětské úrazy v České republice
Šok Z. Rozkydal.
1. pomoc Sraz K+K Loučovice.
Vědomí, poruchy vědomí a jejich hodnocení, základní neurologické vyšetření v intenzivní péči Markéta Bednářová.
Dětské polytrauma z pohledu soudního lékaře
Kraniotrauma na urgentním příjmu
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
Kóma Z. Rozkydal.
Kóma Z. Rozkydal.
Naléhavé situace ve vnitřním lékařství
Nedostatek pohybu a zdraví Jan Novotný 2016
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Ošetřovatelský proces u klienta s poraněním lbi a mozku Bc. Veronika Halamová

Časté a vážné úrazy Velké riziko komplikací- krvácení a otok ( poruchy vitálních funkcí, hybnosti, posttraumatická epilepsie, infekce) Vysoká úmrtnost

Rozdělení: 1. nitrolební poranění - Otřes mozku- komoce - Zhmoždění mozku- kontuze - Stlačení mozku- komprese

2. Nitrolební krvácení - Epidurální - Subdurální - Subarachnoidální - Nitromozkové

3. Zlomeniny lebky - Zlomeniny klenby lební - Zlomeniny báze lební - Zlomeniny obličejové části

Příčiny: Tupé násilí

Otřes mozku- komoce Příznaky??? krátkodobé bezvědomí, retrográdní amnézie, bolest hlavy, zvracení, závratě, únava, dezorientace

Zhmoždění (kontuze) mozku Příznaky - závisejí na lokalizaci a rozsahu zhmoždění mozku, bezvědomí, poruchy hybnosti, nestejná velikost zornic, křeče