Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-492 Uspořádání výsadeb Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Oddělení: Semenné rostliny
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Iveta Adamová Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu 1.5 Šablony VY-32-INOVACE-497 Cesty v sadovnických úpravách – dlážděné z přírodních materiálů Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_730_Hotovostní platební styk AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_7_ŘEČ PŘÍMÁ, NEPŘÍMÁ, POLOPŘÍMÁ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_651_SEKÁNÍ MATERIÁLU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-514 Rozmnožování dřevin vegetativní nepřímé Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-491 Zahradní slohy nepravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-535 Dětská hřiště Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-490 Zahradní slohy pravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_654_ROZEBÍRATELNÉ SPOJE- ŠROUBY, VRUTY, MATICE A JINÉ Název školy Masarykova střední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_432_Kmitání a vlnění Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_653_NEROZEBÍRATELNÉ SPOJE-NÝTOVÁNÍ, LEPENÍ, PÁJENÍ A JINÉ Název školy Masarykova střední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-498 Cesty v sadovnických úpravách zatravněné a pískové Název školy Masarykova střední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_399_Soustavy lineárních rovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_563_ Výroba olejů Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_453_Vlastnosti plynů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Druh učebního materiálu Anotace Klíčová slova Metodický pokyn
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
VY_32_INOVACE_659_SOUBORNÁ PRÁCE Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_657_OCHRANA MATERIÁLU NÁTĚREM Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-492 Uspořádání výsadeb Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace AutorIng. Daniela Brímusová Průřezová témataČlověk a životní prostředí Tematický celekSadovnické úpravy Ročník1. Datum tvorby Datum a místo ověření SAD 1. Za Druh učebního materiáluPrezentace AnotaceVýklad nové látky – názornější a přehlednější vysvětlení učiva Klíčová slovaSkupinová výsadba, zahuštěná výsadba, spony výsadeb Metodický pokyn Určeno k výkladu do hodiny i pro samostudium Možnosti využití – hodiny praktického vyučování při realizaci SÚ Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Uspořádání výsadeb

Okrasné dřeviny: Jehličnany a jinany Listnaté stromy opadavé Listnaté keře opadavé Listnaté keře stále zelené Popínavé dřeviny

Vysazujeme: 1) Solitérně – tzn. osamoceně 2) Do skupin - tzn. sdružení menšího nebo většího množství jedinců (u většího počtu jedinců mluvíme o porostech) 3)Stromořadí, aleje 4) Živé ploty a stěny – souvislé výsadby keřů a stromů s cílem vytvoření souvislé plochy

Add. 2) Do skupin 2 a) Podle druhu použitých dřevin :  Stejnorodé – tvořeno 1 kruhem  Různorodé – z různých dřevin – kontrast 2 b) Podle hustoty výsadby:  Zapojené Rozvolněné Otevřené  Zahuštěné

Add. 2b) uspořádání do skupin podle hustoty výsadby: I. Zapojené skupiny Hustší spon, časem se jedinci dotýkají až překrývají – tvoří ucelený celek

Add. 2b) uspořádání do skupin podle hustoty výsadby: II. Rozvolněné skupiny Vysazují se řídce, aby dřeviny měli dost prostoru až do stáří Vysazují se většinou cenné stromy (keře málo), které mají krásný tvar a bohatě kvetou (magnolie, okrasné jabloně, višně)

A – Zapojená skupina B – Rozvolněná skupina stromů

Add. 2b) uspořádání do skupin podle hustoty výsadby: III. Otevřené (průhledné) skupiny Seskupení vysokokmenných stromů, které po zapojení ztrácí větve – umožní průhled mezi kmeny Trávníky pod stromy lze nahradit nízkými pokryvnými keři nebo bylinami Vhodné jsou břízy, dřezovce, trnovníky, borovice, modříny Obr. str. 65/4.17 – Učebnice Tvorba zeleně, Sadovnictví - Krajinářství

Add. 2b) uspořádání do skupin podle hustoty výsadby: IV. Zahuštěné výsadby Rostliny se vysazují do hustšího sponu, brzy vytvoří dokonalý zápoj

IV. Zahuštěné výsadby Dělí se na: A.Výsadby s udržovaným černým úhorem (záhonové výsadby) Vysazují se z keřů, doplněné o stromy Až do zápoje (za 2-4 roky) se půda mezi nimi odpleveluje a kypří (vhodná nástylka borkou) Systém soustředěných a zahuštěných výsadeb dřevin, celková úprava plochy s výsadbami dřevin do záhonů. 1 – Juniperus x media „Pfitzeriana Aurea“, 2 – Juniperus sabina „Tamariscifolia“, 3 – Pinus nigra, 4 – Acer platanoides, 5 – A. platanoides „Crimson King“, 6 – Catalpa, 7 – Tilia, 8 – Cornus alba, 9 – Cotoneaster x „Skogholm“, 10 – Forsythia, 11 – Ribes alpinum, 12 – Symphorycarpos, 13 - Syringa, 14 – Potentila fruticosa, 15 – Veigela, 16 – záhonové růže

Zahuštěné výsadby Výsadby s udržovaným černým úhorem Výhody: Rychlejší počáteční vývoj (prostorné mikroklima) Menší úhyn sazenic (lepší podmínky, vzájemná mechanická ochrana) Rychlejší estetický i funkční účinek Zjednodušení a zlevnění péče Nevýhody: Velká spotřeba rostlin Nutnost probírek – likvidace nálatu

Zahuštěné výsadby - Výsadby s udržovaným černým úhorem Technologie Keře vysazujeme do řad – u trávníků zaoblený tvar Vždy větší počet jedinců stejného druhu Vhodné husté, odnožující keře (potlačí plevel) Pamelníky, růže svrasklá, růže bedrníková, třezalka kalíšková, zákula Keře s poléhavými a zakořeňujícímu větévkami (skalníky, svídy, břečťan) Porost je buď výslovně vyrovnaný a nebo více etážový Obr a 4.20, str. 66, učebnice Tvorba zeleně, Sadovnictví-Krajinářství

Add. 2b) uspořádání do skupin podle hustoty výsadby: IV. Zahuštěné výsadby B. Zahuštěné stromové výsadby, v trávníku Používají se při hranicích pozemků jako krycí a izolační porosty Stromy se vysazují v řadách ve sponu 3-5 m Vhodný je smíšený porost rychle rostoucích a cílových dřevin

Zdroje: HURYCH, Václav. Tvorba zeleně: sadovnictví - krajinářství. 1. vyd. Mělník: Vyšší odborná škola zahradnická a Střední zahradnická škola ve spolupráci s Grada Publishing, 2011, 303 s. ISBN