Blanka Hofmanová.  zeměpisná šířka  množství vody (srážky, podz. voda, řeky,...)  nadmořská výška  geologické podloží  fytocenóza, zoocenóza Stručně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. NÁZEV TEMATICKÉHO CELKU.
Advertisements

EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: VÝCHODNÍ A ZÁPADNÍ AFRIKA Vzdělávací.
Poušť Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_07_Ekosystémy Vzdělávací oblast:
Hospodářství Jižní Ameriky
Krajinné sféry Země. Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ.
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_14_SAVANY TEMA:Přírodní obraz Země a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Afrika – SAHARA, SAHEL.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
JAKÉ ZNÁŠ PODNEBNÉ PÁSY? 1.TEPLÝ, MÍRNÝ, STUDENÝ 2.TEPLÝ, TROPICKÝ, MÍRNÝ 3.TEPLÝ, SUBTROPICKÝ, STUDENÝ.
Savany Eliška Velechovská
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_09.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Savany TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
Podnebné pásy – tropický pás
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
E-Projekt „Hádej, kde rostu“
Savci biomů světa 8. ročník.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
Změny skupenství látky
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Zeměpis – 6.ročník Savana VY_32_INOVACE_ Název školy
VY_32_INOVACE_19_Z_TROPICKÝ DEŠTNÝ LES
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_19 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
Pobřežní a eolické tvary reliéfu
PODNEBÍ JIŽNÍ AMERIKY.
Kde jsou jen dvě roční období?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
4. VEGETACE AMERIKY VY_32_INOVACE_12_Z5
Biomy.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Přírodní krajiny - test
VY_32_INOVACE_Vac_II_11 Východní Afrika
VY_32_INOVACE_
Základní škola a mateřská škola J. A
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
SAVANY.
Zeměpis – Africká krajina
Zemědělství.
Střední Amerika Jelínek, Svoboda.
Státy severní Afriky Mgr.Iva Roubalíková
Podnebí Afriky.
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_08_Pralesy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Základní škola, Hradec Králové
Pohyb a rozmístění obyvatelstva na Zemi
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Blanka Hofmanová

 zeměpisná šířka  množství vody (srážky, podz. voda, řeky,...)  nadmořská výška  geologické podloží  fytocenóza, zoocenóza Stručně charakterizuj jednotlivé faktory mající vliv na vegetační pásy ze zkušeností z předchozího učiva.

mapa č.1

 vlhko ( mm), zenitální deště  stálé teploty ( průměr 28 C), bez větších rozdílů mezi dnem a nocí  bujná vegetace - patra  rozmanitost živočišných druhů

1.Pomocí Atlasu popiš rozložení trop. pralesa. 2.Pojmenuj země, do kterých zasahuje. 3.Z Atlasu vyber přírodní zdroje a využití trop. lesů. 4.S jakými problémy je spojen biom? obr. č. 2: Konžská pánevobr. č. 1: Fatu Hivaobr. č. 3: orangutan

 střídavě vlhké tropy – období deště (léto) a sucha(zima)  stromovitá- keřnatá – suchá + horská ( dle vzdálenosti od rovníku)  občasné toky – vádí  plantáže

1.Z Atlasu vyber země s rozsáhlými savanami. 2.Vyhledej v Atlase řeky savan na kontinentech a jejich označení. Jaký mají režim? 3.Jmenuj zvířata jednotlivých kontinentů. 4.Pomocí Atlasu popiš využití savan. Co slouží k vývozu? obr. č. 4: africká savanaobr. č. 5: africká savana

 pobřežní – vnitřní  stáčení pasátů, studené oc. proudy  rozdíly teplot den/noc až 60 C  geomorfolog. tvary  hamada- serir- erg – šott  oázy, nomádi

obr. č.7 – duny, čeřiny obr. č. 8 - nomádi 1.Vyhledej v Atlase rozmístění pouští a jejich názvy. 2.Jak se získává voda v poušti? 3.Jaké přírodní procesy v poušti probíhají na reliéfu? 4.Využití pouští – pomocí Atlasu.

Tropický les 1. Amazonie, Yucatan, Konžská pánev, Velké a Malé Sundy + část JV Asie. 2. Brazílie, Kongo, Indonésie + viz. Atlas světa: Politická mapa 3. Vzácné dřevo, kaučuk, káva, kakao, banány, trop. ovoce, cukr. třtina, palma olejná, Kácení lesa – úbytek kyslíku, eroze,... Savana 1. Brazílie, Mexiko, Venezuela/ Keňa, Tanzanie,Zambie/ Indie/ Austrálie, Afrika – vádí, Austrálie – creek. Občasné toky při deštích. 3. Afrika: slon, žirafa, hroch,..... J. Amerika: puma, kondor,... Austrálie: klokan, dingo, koala, bavlna, cukr.třtina, káva, banány, tabák, podzemnice olejná, ovoce,...

Pouště 1. Kolem obratníků- Sahara, Kalahari, Rub al Chálí, Thár, Viktoriina,... pobřežní: Atacama, Australská, Namib,... vnitřní: Gilská, Velká pánev, Karakum, Kyzylkum, Taklamakan, Artézské studně, kanáty. 2. Mechanické zvětrávání, eolická činnost. 3. Pastevectví, oázové zemědělství – datle, fíky, ořechy,... + těžba surovin

1. mapa č.1: 2. obrázek č.1: 3. obrázek č.2: obrázek č. 3: obrázek č. 4: 6. obrázek č. 5: 7. obrázek č. 6: 8. obrázek č. 7: 9. Bičík, I. a kol. :Příroda a lidé Země. ČGS, Praha 2001