MMS Značkovací jazyky. Historie ● SGML ● HTML ● XML ● VRML ● TIFF ●...

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba www stránek Obrázky, animace a transparentnost, grafická menu a klikací oblasti obrázku (1.část) Ing. Miroslav Vachůn, Ph.D.
Advertisements

David Pejčoch XML (Extensible Markup Language) Semistrukturovaná data Obecný značkovací jazyk Vyvinut a standardizován konzorciem W3C Zjednodušená.
Vývoj počítačové grafiky
Úvod Formát SVG Aplikace sSVGui Ukázka aplikace Závěr.
TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia Bohumil Bareš.
Vývoj počítačové grafiky
Windows Presentation Foundation 2D grafika. 2D tvary Elementy UI stromu Stejné jako jiné ovládací prvky a elementy Mohou mít k sobě připojeny události,
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vektorová grafika.
XML a metainformační systémy (pro geoinformace) Ing. Jan Růžička Institut ekonomiky a systémů řízení, odd.GIS VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Jazyk XML v geoinformatice
Ověření Možnosti Využití Jazyka XML a Formátu SVG Pro Potřeby Metainformačního Systému CAGI Zpracovatel:tomáš duchoslav Vedoucí: ing. Jan růžička.
XML, (X)HTML, DHTML, CSS Pavel Tvrdík 2008, Oktáva.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_17. ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ Podle způsobu vytváření, resp. zpracování grafické informace rozeznáváme:  vektorová zařízení.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Formáty souborů (neboli typ souboru) obvykle určuje význam dat v elektronickém souboru. Existuje množství různých formátů, přizpůsobených pro ukládání.
SVG v kartografii Otakar Čerba Západočeská univerzita Plzeň Geoinformatics 2006, Praha
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 2. část.
HTML HyperText Markup Language Je to značkovací jazyk používaný na tvorbu webových stránek, které jsou propojeny hypertextovými odkazy. Je hlavním z.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT3 Vytvořeno:3. 7.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_15_Sítě_internet2 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Tvorba WWW stránek Podmínky Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu Ostrava-Poruba
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
ZÁKLADY JAZYKA HTML Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Štěpán Kafka, Help Service Remote Sensing
Štěpán Kafka, Help Service Remote Sensing
Grafické programy - opakování
HTML a CSS Rostislav Miarka.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
XHTML X HTML (Extensible Hypertext Markup Language)
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová grafika.
ADOBE DREAMWEAVER CS6 Formátování HTML vs. CSS
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Rozvržení HTML dokumentu
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
Grafické programy - opakování
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Značkovací jazyky Začínáme.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tvorba WEBOVÝCH stránek – úvod do HTML
WWW a HTML Základní pojmy Ivo Peterka.
Grafika Prostředí picture
Scalable Vector Graphics (SVG)
Tvorba webových stránek - hyperlink
Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Souřadný systém nezměníte tím, že VYBERETE jiný
Interoperabilita GML – Geography Markup Language
Vektorová grafika Vkládání a práce s objekty – text, kombinace textu a objektů.
Hypertext Markup Language
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
Tvorba webových stránek - úvod
Počítačová grafika.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Počítačová grafika I. Užití, dělení, princip.
Transkript prezentace:

MMS Značkovací jazyky

Historie ● SGML ● HTML ● XML ● VRML ● TIFF ●...

Současnost ● XML ● Schémata -> Mnoho nových jazyků, formátů

Budoucnost ● Kdo ví

Značky ● Různý charakter ● Ohraničující ● Uvozující ● Speciální znaky ● Escape sekvence

Výhody ● Čitelné člověkem i strojem (až na výjimky např. TIFF) ● Snadná modifikace souborů ● Stejný jazyk pro popis dat i algoritmů (chování)

XML – Značky / 1 ● Prvky, Elementy, Tagy Obsah značky

XML – Značky / 2

XML – Značky / 3 Obsah značky

Značkovací jazyky Scalable Vector Graphics (SVG)

SVG – Účel ● Jazyk pro 2D vektorovou grafiku ● Založen na jazyce XML ● W3C recommendation ● Určen zejména pro oblast WWW ● Nachází uplatnění i v digitální kartografii

SVG – Části ● Grafické objekty ● Symboly ● Efekty s rastrovým obrazem ● Fonty ● Animace

SVG – Vykreslování ● Shapes, text – fill, stroke – solid color, gradients, patterns ● Raster ● Filtrace ● Maskování – clip, opacity

SVG – Struktura ● Element svg ● Element g ● Elementy rect, path,... ● Element image ● Dědičnost ●...

SVG – Struktura ● Element switch ● External resources ● Element g ● Elementy rect, path,... ● Element image ● Dědičnost ●...

SVG – Souřadnice ● width, height ● viewBox (,,, ) ● preserveAspectRatio <svg width="453px" height="300px" viewBox=" "

SVG – Prostorové referenční systémy ● Interoperabilita ● Element metadata – reference na dokument – well-known identifier – úplně v dokumentu

SVG – Prostorové referenční systémy <rdf:RDF xmlns:rdf = " syntax-ns#" xmlns:crs = " xmlns:svg="

SVG – Prostorové referenční systémy 4326 EPSG 5.2

SVG – Paths ● Cesty – mohou být vyplněny ● Polylinie, Eliptická, Beziérova,... ● Zápis pomocí předpisu ● Prvky obecného předpisu – move to (M), line-to (L), close (z) <path d="M L L z" fill="red" stroke="blue" stroke- width="3" />

SVG – Základní tvary ● rect, circle, ellipse, line, polyline, polygon

SVG – Odkazy ● Xlink

SVG – Skriptování ● Xlink <![CDATA[ function circle_click(evt) { var circle = evt.target; var currentRadius = circle.getAttribute("r"); if (currentRadius == 100) circle.setAttribute("r", currentRadius*2); else circle.setAttribute("r", currentRadius*0.5); } ]]>

SVG – Animace ● Elementy ● DOM ● SMIL

SVG – Animace ● Pohyb ● Barva ● Transform

SVG – Podpora ● Mozilla Firefox ● SMIL interpret ● Inkscape ● Corel Draw ● Adobe Ilustrator

Značkovací jazyky VML (Vector Markup Language)

VML – Účel ● Stejný jako SVG ● Microsoft ● Nebyl nikdy standardizován ● IE

VML – Ukázka v\:* {behavior:url(#default#VML);} Obdélník

Značkovací jazyky SMIL (Synchronised Multimedia Integration Language)

SMIL – Struktura ● layout – region, root-layout ● par – seq ● par – text, img, audio, video, ref, animation

SMIL – Ukázka

SMIL – Ukázka...

SMIL – Animace <animate attributeName="width" from="10px" to="100px" begin="0s" dur="10s" /> <animate attributeName="height" from="100px" to="10px" begin="0s" dur="10s" />

SMIL – Kontrola obsahu ● switch

SMIL – Odkazy ● a, area

SMIL – Odkazy

SMIL – Synchronizace ● Elementy – par – seq

SMIL – Transition ● Přechody mezi prvky nebo scénami

Značkovací jazyky VRML (Virtual Reality Modeling Language), X3D

VRML – Ukázka #VRML V2.0 utf8 Transform { children Shape { appearance Appearance { material Material { diffuseColor } geometry Cylinder { height 0.1 radius 0.5 }

X3D – Ukázka

Použité zdroje ● ● ●