PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VSETÍN a jeho snaha o pokrok v oblasti životního prostředí
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal.
VOLEBNÍ PROGRAM Sdružení nezávislých kandidátů PERSPEKTIVA Komunální volby 2014 Drahelčice.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
3. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. D OPRAVA – PROJEKT MOS.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Strategie regionu, obce
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Plán udržitelné městské mobility Ústí nad Labem
Územně analytické podklady
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV

DRUH DOKUMENTACE, DŮVODY POŘÍZENÍ  Potřeba analyzovat stav a navrhnout odpovídající rozvoj dopravních systémů měst v adekvátní podrobnosti.  Cílem je za pomoci občanů, místních, regionálních a státních orgánů hledat a najít možnosti udržitelné městské dopravní obsluhy území.  Lepší kvalita života – atraktivnější veřejné plochy, zlepšení bezpečnosti na silnicích.  Přínos pro životní prostředí – zlepšení kvality ovzduší a snížení hladiny hluku.  Zlepšení mobility a dostupnosti městských oblastí a jejich služeb.  Zlepšení image města jako města inovativního s vizí do budoucna.  Potenciál lépe reagovat na potřeby různých skupin obyvatel měst Mostu a Litvínova.  Zahrnuje všechny způsoby a formy dopravy v celém území, včetně dopravy veřejné a soukromé, osobní a nákladní, motorizované i nemotorizované, pohybu a parkování.

VYMEZENÍ ŘEŠENÉHO ÚZEMÍ Pro území obou aglomerací – obcí, tj. obce Most a obce Litvínov a dále jejich spádových obcí, kterými jsou obce Osek, Meziboří, Lom, Horní Jiřetín, Litvínov – Záluží, Louka u Litvínova, Obrnice, Patokryje, Skršín, Braňany a Havraň.

CÍLE POŘIZOVANÉ DOKUMENTACE  Most (usnesení č. RmM/1265/23/2015) 1)Vytvoření podmínek pro udržení vysokého podílu MHD na dělbě přepravní práce, 2)vytvoření podmínek pro zvýšení podílu cyklistické a pěší dopravy na dělbě přepravní práce, 3)snižování podílu individuální dopravy ve městě, 4)jasné určení komunikačních tahů ve městě, 5)zlepšit bezpečnost a plynulost silniční dopravy, 6)snížit znečištění ovzduší, emise skleníkových plynů, spotřebu energie a znečištění hlukem, 7)zlepšit vývoj parkovací politiky, atraktivnost a kvalitu městského prostředí.  Litvínov (usnesení č. Z/298/08) 1)kvalitní dopravní infrastruktura - rekonstrukce a modernizace stávající dopravní sítě, 2)zvýšení bezpečnosti dopravy ve městě, 3)zkapacitnění I/27, 4)zvýšení počtu parkovacích míst a ploch, 5)podpora dálkové dopravy, 6)spolupráce při modernizaci železniční dopravy (úpravy dopravního terminálu), 7)zkvalitnění MHD.

ČLENĚNÍ PROJEKTU Analytická část  Shromáždění a analýza dostupných informací o stavu a možnostech rozvoje všech dopravních subsystémů a tendenci vývoje přepravních vztahů.  Dopravní infrastruktura bude členěna na tyto části: charakteristika poptávky po mobilitě, individuální automobilová doprava, pozemní komunikace, včetně analýzy silniční sítě, doprava v klidu (statická doprava), veřejná osobní doprava (včetně železnice) a vazeb na IDS Ústeckého kraje, cyklistická doprava, pěší doprava, nákladní silniční a železniční doprava, organizace a řízení provozu, informační a dopravně telematické systémy, analýza konkrétních problémů a příležitostí s vazbou na sledované indikátory.

ČLENĚNÍ PROJEKTU Návrhová část  Návrh pro návrhový časový horizont kompletní systém obsluhy území všemi subsystémy s kapacitním posouzením a vyhodnocením kritických míst.  Návrh optimalizace tras jednotlivých systémů, uzlových bodů a vzájemné spolupůsobení jednotlivých druhů dopravy.  Návrh rozmístění a nutnou výstavbu nebo úpravy technického zázemí dopravních systémů, parkovací kapacity, logistická distribuční centra, dohledová centra s telematickým řízením, včetně jejich územních a technologických nároků.  Akční plán bude zpracován pro období: Krátkodobý horizont – bude odpovídat délce právě začínající etapy možnosti využití strukturální fondů EU, tj. do roku Střednědobý horizont – vize do roku Dlouhodobý horizont – vize do roku ve dvou scénářích (nulovém a návrhovém).

ČLENĚNÍ PROJEKTU Komunikační strategie Komunikace, PR aktivity a zapojováni občanů, odborné veřejnosti a institucí při přípravě Plánu udržitelné městské mobility ve městech Most a Litvínov.  Vytvoření Strategie komunikace a propagace SUMP měst Mostu a Litvínova  Naplňování navržené Strategie komunikace a propagace SUMP měst Mostu a Litvínova – realizace činností

PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PRAKTICKÉ UKÁZKY A ZAJÍMAVOSTI

9

POCITOVÁ MAPA mobilita-most-litvinov.cz/vyplnte-pocitovou-mapu

Místa, kde se necítím bezpečně z hlediska dopravy MOST LITVÍNOV

Místa, kde něco chybí/překáží MOST LITVÍNOV

Místa, kde je špatný technický stav komunikace/chodníku MOST LITVÍNOV

Místa, kde jsou jiné nedostatky/problémy v dopravě MOST LITVÍNOV

PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA MOŽNOSTI ZAPOJENÍ VEŘEJNOSTI A PROPAGACE ČISTÉ MOBILITY

KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJE  Internet (cca 700 návštěv za měsíc září)  Průzkum dopravního chování domácností – domácností domacnosti.mobilita-most-litvinov.cz  Informační letáky, plakáty  Články a tiskové zprávy  Workshopy, veřejná projednání  Kampaň „Do práce na kole“  Cyklojízdy  Dopravní vzdělávání – projekt „Bezpečné cesty do škol“