Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Čína Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.07
Starověká Čína 1.A.
Úvod do učiva dějepisu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vznik státních útvarů I.
Vznik státních útvarů III.
vytvořený v projektu OP VK
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Vznik státních útvarů II.
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Starověký Egypt.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Číslo a název šablony klíčové aktivity
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
Název: STAROVĚKÉ ŘECKO Autor: Mgr. Eva Vondrková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Charakteristika starověku
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ296 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
STAROVĚK.
Dějepis Starověký Egypt 1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Švýcarsko (EUPŠD16),
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Makedonská říše Název sady: Staroorientální státy a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Poleis. Athény a Sparta Název sady: Staroorientální.
nepřístupné hory rozsáhlé pouště řeky Jang-c-tiang, Chuang-che.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Druhá a třetí mocnina.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Mgr. Jindřiška Řehořková
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Starověk.
Úvod do starověku; Vznik písma
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
OP VK Využívání ICT Sada č
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Mgr. Jindřiška Řehořková
Autor: Mgr. Božena Andrašková
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Život mezi řekami Mezopotámie.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11), D 6.r. Zpracoval:Mgr. Kijanica Pavel

Anotace DUM je zaměřen na vyvození učiva o starověku. Žáci se učí předpoklady vzniku státu, hlavní rysy, nejstarší státy (staroorientální a antické). DUM byl vytvořen dne :

Předpoklady vzniku státu Najdeš společné znaky?

Jaké jsou hlavní rysy starověku? Pokud nevíš, najdi odpověď v knize vznikají první státy bylo vynalezeno písmo rozvíjí se vzdělanost a umění

K zamyšlení Co je to stát? Jaké jsou jeho hlavní znaky?

Stát charakterizuje např.: hranice státní správa – úředníci, vládce zákony armáda, policie daně peníze..

Nejstarší státy Podle místa a doby vzniku dělíme na 2 skupiny. Na jaké?: 1.staroorientální (6 – jaké?) Mezopotámie, Egypt, Indie, Čína, Palestina, Fénicie 2.Antické (2 – jaké? Řecko, Řím

Staroorientální státy Jmenuj společné znaky: - většinou vznikaly v povodí velkých řek (zavlažovací zařízení) -mají rozvinuté zemědělství -záplavové oblasti (úrodná půda) -vládne jeden člověk za pomoci kněží, vojáků a úředníků -hlavní pracovní síla – svobodní zemědělci

Antické státy Jmenuj společné znaky: -méně příznivé podmínky pro zemědělství (málo půdy, hory, sucho) -obživa: zemědělství, řemeslo a obchod -různé typy vlády (např.demokracie, republika, císařství) -hlavní pracovní síla - otroci

Vznik písma Jaký byl význam vzniku písma? Zjisti z učebnice. 1.Bylo nutné pro státní správu 1.množství uskladněného obilí 2.počet dobytka 3.počet obyvatel 4.lidé si tedy vytvořili číslice a písmo 2.Umožnilo předávat znalosti dalším generacím 3.Předpoklad pro vznik literatury a záznamů historických událostí

Domácí úkol Zjisti původ slov: -orientální (orient) -antický (antika) -demokracie

Použité zdroje –BEDNAŘIKOVA, J; KYSUČAN, L; FEJFUŠOVÁ, M. Dějepis., s. ISBN –VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6. Vyd. 1. Praha : SNP, s. ISBN Obrázky dostupné z: – – – – –