Renesance autobusových souprav Dočkáme se návratu osobního vleku na silnice v České republice ? ČSAD SVT Praha s.r.o.
Na návštěvě u sousedů POSTBUS 1907 – zaměstnanců, 2000 autobusů, 900 linek, 225 mil.cestujících ročně TIROL – 300 autobusů
Es war einmal …
2007
Souprava Scania Hess - Hess Délka m (autobus 12 m) Rozvory mm Kostra z lehkých kovových speciálních profilů, stavebnicový princip, patentové lepení (systém švýcarského karosáře Hess) Vlek s oběma řízenými nápravami
Technické výhody Dlouhá životnost (vlek 2 x déle než autobus) Jízda bez vibrací Systém připojení Obratnost jako u 12 m vozu Věrnost stopy vleku
Výhody pro cestující i dopravce Kapacita 144 cestujících ( stojících) Multifunkčnost – do zaměstnání, do škol, skibusy Nízká hlučnost
Výhody pro dopravce Úspory provozních nákladů (spotřeba o 5-8% nižší než u kloubového, provozován 3 :1 jako souprava : sólo) Snadná údržba
Nevýhody a komplikace Vyšší pořizovací náklady soupravy oproti kloubovému autobusu. Řešení odbavení Kontakt s cestujícími ve vleku Zimní provoz Legislativa Infrastruktura
EKOLOGIE
To bylo tenkrát …
Překážky ? Bezpečnost: ABS se směrovou stabilizací při brzdění Připojení: jedna osoba (kamerový systém) Odbavení: MHD bez problému, dle dodavatelů odbavovacích systémů řešitelné Infrastruktura: Stavební úpravy Legislativa Výrobce s dostupnou cenou
BUSportál děkuje: Herbertu Figlovi (POSTBUS) a Karlu Prochazkovi za návštěvu Innsbrucku ČSAP Nymburk, TMB Brno, RTO Clubu Plzeň a ČSAD autobusy Plzeň za jejich péči o veteránské soupravy ČVUT za dnešní příležitost, partnerům za jejich prezentace, kolegům v dopravě za propagaci a posluchačům za pozornost www.svt.cz