OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Věda a vědecké poznání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Advertisements

Konstantin a Metoděj Jazykový přínos – písmo Seminární práce do předmětu Společensko – vědního semináře Eva Vítková Gymnázium Boskovice 2012.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_02 TÉMA: SLAVNÍ.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Věda a technika VY_32_Inovace_01SJ-4 Mgr. Jana Šenkeříková ZŠ a MŠ Nedašov Listopad 2011.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Knihovny – zdroj informací OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Mluvnické kategorie jmen. Mluvnické kategorie = mluvnické významy Mluvnický význam vyjadřuje podstatné jméno svým tvarem = pádovou koncovkou, číslem,
Přijímací řízení pro školní rok 2016/17 Osmileté studium.
Shoda přísudku s podmětem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Anotace: Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu učiva Který druh bydlení je nejlepší a jeho výhody a nevýhody Období: září – prosinec.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_15 TÉMA: VYNÁLEZY.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_03_Fyzikální,
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
Práce s textem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M Jestliže chceme vzpomenout výrazné osobnosti 20. století, které vždy měly kuráž, mozek, charakter i kus humoru,
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Náboženství a církve 1.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
ESTETIKA V PROJEVU. VYMEZENÍ POJMŮ ESTETIKA ETIKA ETIKETA.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 NOBEL VY_32_INOVACE_F04 Sada 2 Člověk a společnost ZŠ Pačejov.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_18_F9_Hanak TÉMA: Jaderná energie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola Střední průmyslová škola Zlín
OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M-1-012
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VYNÁLEZY ELEKTŘINA Autor : Simon Frolík 8..
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_11
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ČESKO - SEVEROZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_13_Vyvození písmene E
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Různé podmínky života na Zemi
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Násobilka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_soustava vylučovací
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Dalekohledy Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
Základní společenstva – skály a hory
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Světový názor - mýtus- náboženství - věda
PODPORA TALENTOVANÝCH ŽÁKŮ GYMNÁZIA OSTRAVA-ZÁBŘEH
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Fyzika 6. ročník
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Člověk a jeho svět 3. ročník
Přijímací řízení pro školní rok 2019/20
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
VM byl ověřen v 8.B Název školy:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Věda a etika.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
CURIE- SKLODOWSKÁ VY_32_INOVACE_F01
Transkript prezentace:

OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Věda a vědecké poznání

Odpověz na otázky: 1. Co je to věda?

- nepřetržitý proces lidského poznávání přírody, společnosti, člověka, kultury,...

Odpověz na otázky: 2. Které vědní obory znáš?

Vědy: Přírodní: ● matematika ● fyzika ● lékařství ● astronomie Společenské: ● ekonomika ● estetika ● psychologie ● teologie

Odpověz na otázky: 3. Jaké vědecké postupy znáš?

- experiment (pokus), pozorování, analýza, syntéza, indukce, dedukce,...

Odpověz na otázky: 4. Jak věda přispívá k rozvoji moderní civilizace?

Úkol: Vyjmenuj 10 vynálezů, které nejvíce přispěli k rozvoji civilizace:

Úkol: Které vynálezy mohly raději zůstat „neobjeveny“?

Spoj objevitele a vynález: ● J. Watt ● A. G. Bell ● M. C. Sklodovská ● T. A. Edison ● J. Guttenberg ● G. Galilei ● telefon ● radioaktivita ● žárovka ● knihtisk ● dalekohled ● parní stroj

Řešení: ● J. Watt ● A. G. Bell ● M. C. Sklodovská ● T. A. Edison ● J. Guttenberg ● G. Galilei ● parní stroj ● telefon ● radioaktivita ● žárovka ● knihtisk ● dalekohled

Odpověz na otázky: ● 5) Které nejvyšší ocenění mohou vědci za svou práci získat?

● - Nobelovu cenu ●

Úkol: Vytvoř krátký referát o životě, činnosti a vynálezu některého slavného vědce nebo vědkyně:

Odkazy k obrázkům: ● u/ikona04on.gifhttp://tbn2.google.com/images?q=tbn:PoS25tNaT6oVkM: online.cz/wp-content/uploads/2007/09/vedecky_vyzkum.jpg u/ikona04on.gifhttp://tbn2.google.com/images?q=tbn:PoS25tNaT6oVkM: online.cz/wp-content/uploads/2007/09/vedecky_vyzkum.jpg ● 5/Prakticka_matematika_B.gif 5/Prakticka_matematika_B.gif ● allery/nezaraditelne/clanky/clanky / telefon4.jpg allery/nezaraditelne/clanky/clanky / telefon4.jpg ● ek/pics/nobel/dynamit.jpg ek/pics/nobel/dynamit.jpg ● ti/nobelova_cena.jpg ti/nobelova_cena.jpg ● medium/einstein-charles-vogan.jpg

Zdroje: ●

Prezentaci vytvořila: Mgr. Alena Bujáčková SPŠ Uherský Brod OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U-3-002