Autor: Ing. Miroslava ROMANOVÁ. Význam hub v ekosystému. Rozdíl mezi zelenými rostlinami a houbami. Z čeho houby žijí? Kde žijí a jejich význam? První.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Advertisements

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: HOUBY VY_inovace_32_PR6_15
Společenstvo lesa Přírodověda 4. ročník.
Zástupci našich hub Přírodopis – 6. třída Spustit test.
Tak vás všechny pěkně vítám na testu poznávání hub
POZNÁVÁNÍ DRUHŮ HUB RISKUJ. POZNÁVÁNÍ DRUHŮ HUB RISKUJ.
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
Třídy: Stopkovýtrusé houby Rzi a sněti Vřeckovýtrusé houby
Jedlé houby.
HOUBY.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
HOUBY ŘÍŠE.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
HOUBY.
Říše: Houby vyvinuty z řas, které ztratily chloroplasty
Stavba těla hub, rozmnožování
Houby 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Houby.
Vytvořila: Mgr. Miloslava Tremlová
Naše houby 6. třída.
Škola:. Základní škola Kladruby
Houby – opakování 8. třída
HOUBY.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
HOUBY.
Říše: HOUBY Fungi.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Význam hub. 1.) Cizopasné-parazitické Jsou původci nemocí Př. : hlízenka ovocná-způsobuje nemoc ovoce tzv. MONILIÓZU.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.3 Houby Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Muchomůrka růžovka (masák). muchomůrka zelená muchomůrka tygrovaná.
Houby - poznávačka Houby vyšší a nižší.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_11_PRV_Houby Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Živá příroda CZ.1.07/1.4.00/
Houbařské putování Hrají maximálně 4 skupiny. Všichni začínají na startu, čekají, až jim na kostce padne 6. Potom si vyberou trasu, kterou chtějí jít.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ HOUBY (Fungi) unikátní, samostatná říše organismů.
H OUBY Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Pavlína Sedláková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJS_03 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Ročník:
HOUBY Přírodopis 6.ročník Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Prvouka - Houby.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice AUTOR: Vondráková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 09_ Houby TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Houby nemají chloroplasty neprobíhá fotosyntéza mají buněčnou stěnu zpevněnou chitinem (látka podobná celulóze, vyskytuje se u hub a členovců) tvoří samostatnou.
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Potraviny a výživa
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: HOUBY
HOUBY VY_32_INOVACE_XVII-C-18.
VY_32_INOVACE_5/01_ČLOVĚK A PŘÍRODA
HOUBY Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: houby, charakteristika, složení, dělení, lanýž, šiitaké,
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
Houby a lišejníky.
Název projektu: Moderní škola
Člověk a jeho svět 4. ročník
Ekosystém les Houby Přírodověda 4. ročník
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
STOPKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_05_23.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
LIŠEJNÍKY – PRŮKOPNÍCI ŽIVOTA
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
JEDOVATÉ HOUBY VY_32_INOVACE_02
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
HOUBY (výklad) VY_32_INOVACE_06-46 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Odpověz na otázky v pracovním listu:
HOUBY ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín
HOUBY.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Poznej vybrané zástupce hub
Transkript prezentace:

Autor: Ing. Miroslava ROMANOVÁ

Význam hub v ekosystému. Rozdíl mezi zelenými rostlinami a houbami. Z čeho houby žijí? Kde žijí a jejich význam? První pomoc při otravě houbami. Motivující otázky

Houby (Fungi) představují velkou skupinu živých organismů dříve řazenou k rostlinám, ale nyní vyčleněnou jako samostatná říše. Je známo kolem druhů hub. V Česku je zjištěno asi druhů. Vznik hub se zřejmě odehrál v pozdních starohorách, v době před 900– 570 miliony let. Houby

Podhoubí – největší část organismu houby, rozmnožuje se pučením – růst podhoubí. Plodnice – nadzemní, viditelná část, tvořící výtrusy – proti podhoubí je nepatrná velikostí. Plodnice po dozrání výtrusů zaniká, podhoubí ne. Jak suché období ovlivní růst hub? Rozmnožování hub

Houby RourkatéLupenaté Muchomůrka Křemenáč Ryzec Žampion Hřib Holubinka Kozák Rozděl: Bedla Klouzek

Soužití houby s kořeny některých rostlin Houba přijímá od rostliny organické látky a rostlině pomáhá přijímat vodu a další látky V některých zemích je v čerstvě vysázených lesích zákaz sběru hub – proč? Lesy lépe prosperují, pokud v nich rostou symbiotické houby (smrk- hřib smrkový, klouzek – modřín…) Mykorhiza

Kvasinky Proč kyne těsto? (pokus) Užitečné a škodlivé Plísně Užitečné a škodlivé Houby, které nevidíme…

Houba bez plodnic, zlepšující chuť sýra Co vyrůstá z podhoubí Droždí je… Symbióza houby a řasy Orgán tvorby výtrusů Cizopasník Čím prohlížím malé předměty Hlavní část houby v podzemí Léky proti bakteriím Toto antibiotikum objevil Alexander Fleming v roce Všiml si, že v Petriho misce s bakteriemi roste plíseň, která zabíjí okolní bakterie. P l o d n i c e p l í s E ň k v a s i N k a l I š e j n í k v ý t r u s n i C e p a r a z I t L u p a p o d h o u b Í a N t i b i o t i k a

Zásady pro sběr hub První pomoc při otravě houbami

Zdroje: MS Office Proffesional Plus 2013, modul Power Point ČABRADOVÁ, Věra. Přírodopis pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 120 s. ISBN x. [online]. Dostupné z: