Panická porucha Vypracovala: Agatha Račuchová Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracoval: Pavel Krajčovič Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
HIV Vypracoval: David Pospíšil Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Panda velká Vypracoval: Alexandr Stanislav Macháček Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
Rosomák Sibiřský Vypracoval: Martin Poledníček Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Úzkostné poruchy DAVID BERNARD. Volba tématu  Téma bylo zvoleno na základě:  zájmu o danou problematiku  pohybu v oblasti úzkostných poruch  osobních.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluAfektivní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_295.PSY.23 Fobie_prezentace.
Schizofrenie. Psychóza = nemoc duše Schizofrenie se řadí do jedné ze tří skupin psychóz - funkční psychózy. Realita se stává cizí. Mění způsob, jakým.
Nerostné bohatství na Zemi Vypracoval: Tomáš Vávra Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Vypracoval: Veronika Vojáčková Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
FOBIE KAROLÍNA RŮŽIČKOVÁ, C3B ZÁKLADNÍ INFORMACE  Z řeckého „fobos“  = úzkostná porucha - chorobný, bezdůvodný strach z věcí, situací nebo.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Posilování Vypracoval: Josef Kelnar Obor: Technické lyceum Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Třída: 1L Školní rok 2016/2017 Datum vypracování:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluZáklady.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_18_20_špatný spánek.
Civilizační choroby Vysoký krevní tlak.
Jak naše tělo reaguje na psychické násilí a psychickou bolest?
Recyklace Vypracoval: Michal Brzobohatý Třída: 2L
vypracoval: Zdeněk Pěčonka
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ozónová vrstva Země Vypracoval: Adam Zacpal Obor: Technické lyceum
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Život na vesmírne stanici
Tučňáci Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Centrální nervová soustava (CNS)
Utváření osobnosti v náročných životních situacích Stres
Strach a proč se rádi bojíme
Syndrom vyhoření Burn-out
Delfín Skákavý Vypracoval: Martin Polášek
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Biblioterapie jako pomocná ruka
GENOVÉ INŽENÝRSTVÍ CRISPR-Cas9
Poletucha vlnatá Vypracoval: Matouš Hartmann
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Alzheimerova choroba Markéta Suráková.
Zbytečné části těla Vypracoval: Marek Dosoudil
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
vypracoval: Zdeněk Pěčonka
Vypracoval : Matyáš Fritscher
Světlo Vypracoval: Lukáš Gibala Obor: Technické lyceum Třída: 2L
Typologie osobnosti.
Vodní energie,přehrady
Panická porucha.
Výchova k občanství 8.ročník
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
OBSEDANTNĚ - KOMPULZIVNÍ PORUCHA
Vy_52_Inovace_39_Želvy Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Petr Grossmann Bc. Petr Grossmann.
Organické duševní poruchy
Návykové látky Alkohol
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
1. Rady pro udílení svátosti smíření
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Struktura pedagogiky.
Inkontinence Michaela Matoušková.
Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním v pohybových programech na ZŠ a SŠ Mgr. Tomáš Vyhlídal Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Panická porucha Vypracovala: Agatha Račuchová Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:

Panická porucha (úzkost) jedna z méně známých duševních chorob nadměrně častá, intenzivní, trvající dlouho nebo objevující v nepřiměřené situaci úzkost zasahuje negativně do života vede k vnitřnímu zmatku, neúčelnému chování a silným emocím až k panice

Úzkost pocit ohrožení, neznámo z čeho nemá konkrétní podnět může volně plynou nebo se objevit v záchvatech - tvz. panická ataka. Spontánní úzkost: objevuje se náhle, bez příčiny Anticipační úzkost: je očekávání ohrožující situace vznikající často po předešlých záchvatech

Panický záchvat akutní záchvat úzkosti vzniká náhle, bez příčiny doprovázená výraznými tělesnými příznaky člověk se snaží ze situace utéct, vyhýbá se místům, strach z dalšího záchvatu

Příznaky Panického záchvatu Psychické příznakyTělesné příznaky Pocit ohroženíNapětí ve svalech Pocit napětíZkrácení dechu, zrychlené dýchání Strach, nadměrné obavy a starosti Bolesti v zádech, hlavy, ve svalech Obtíže s koncentracíTřes, cukání, roztřesenost NespavostZvýšená únavnost Katastrofické myšlenkySnížená kontrola tělesných funkcí

k rozvoji panické poruchy dochází nejčastěji mezi 23. a 29. rokem panickou poruchou trpí 1–2 % populace kolem 10–12 % populace zažije každoročně ojedinělý záchvat paniky panická porucha se objevuje 2krát častěji u žen než u mužů

Řešení vyhledání odborné pomoci (psychiatra) lékař předepíše psychofarmaka, zvolí psychoterapii Psychoterapie - pomocné metody

Odkazy