Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_04 TÉMA: HUDEBNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Advertisements

autor – Ludmila Jemelková III. ročník
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Fagot Eva Michalisková.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
Cimbál Vojtěch Vyorálek.
Housle Martin Otýpka sekunda.
Tuba Pavel Kubica, sekunda.
Bicí Žesťové Dřevěné dechové Dřevěné smyčcové Test Dřevěné drnkací
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
Gymnázium Židlochovice Hudební výchova sekunda
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_08 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Smyčcové nástroje VUS Ondráš
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Chordofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_01_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Když se sejdou housle s basou Základní škola.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_28_Hudební nástroje - smyčcové Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_8 4 _ KONTRABAS TEMA: HUDEBNÍ NÁSTROJE.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_03
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_91_KYTARA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Eliška Smýkalova VĚK: 10 Škola: 3 ZŠ, Šumperk.
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_01
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Typy orchestrů a jejich obsazení
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_03
Rozdělení hudebních nástrojů
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_17
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Hudba Test Poslech POJMY
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_18
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_06
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_06
Klasicismus
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_04
AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_08 TÉMA: Násobení
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_15
Název školy: Základní škola Netvořice
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_09
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_19
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
Třídění hudebních nástrojů na smyčcové, bicí, dechové.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_04 TÉMA: HUDEBNÍ NÁSTROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ / /

  Zde se podrobněji seznámíme se skupinou strunných smyčcových nástrojů.  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bedřiška Koželuhová. ANOTACE

  Tvoří základ symfonického orchestru  Společným znakem- 4 struny a podobný tvar  Ozvučná skříň, krk s hlavicí a hmatníkem  Nad hmatníkem napjaty struny s kobylkou  Struny se ladí pomocí kolíků  Smyčec= dřevěný prut s koňskými žíněmi

  Vznikly ve 2. polovině 16. století  Slavné italské rody houslařů- Amati, Stradivari z města Cremona  Velmi oblíbený nástroj v orchestru  Inspirující i pro skladatele: A.Vivaldi, J.S.Bach, W.A.Mozart, J.Haydn, L. van Beethoven, P.I.Čajkovskij housle

 Housloví virtuosové: N.Paganini J.Kubelík D.Oistrach J.Suk

  Vyvíjela se současně s houslemi  Nedosáhla však takové obliby  Až romantismus ocenil její charakteristickou barvu  Trochu větší než housle  Hlubší tón viola

  Skladby pro violu: W.A.Mozart H.Berlioz B.Bartók P.Hindemith D.Šostakovič

  Měkký, výrazově bohatý tón  Dříve- doprovodná funkce v orchestru  Postupně narůstá na oblibě  Hráč sedí a nástroj se opírá o podlahu vysouvatelným kovovým bodcem violoncello

  Skladby pro violoncello: J.S.Bach J.Haydn A.Vivaldi P.I.Čajkovskij B.Britten  Nejznámější skladba: A.Dvořák Koncert pro violoncello a orchestr h moll

  Lidově basa  Největší a nejhlubší smyčcový nástroj ( 2m )  Dodnes,,tvrdí“ muziku  Hráč stojí nebo sedí na vysoké stoličce  Má nejkratší smyčec  Je jediný, kde krk plynule přechází v korpus kontrabas

  Skladby pro kontrabas:  G.Mahler: První symfonie  B.Britten: Průvodce mladého člověka orchestrem  C.Saint- Saëns: Karneval zvířat ( Slon )

  OLING, Bert a Heinz WALLISCH. Encyklopedie hudebních nástrojů. 1. vyd. Překlad Jiřina Holeňová. Čestlice: Rebo, 2004, 256 s. ISBN  VRKOČOVÁ, Ludmila. Slovníček základních hudebních pojmů. 1. vyd. [Praha: nákladem vlastním], 1994, 221 s. ISBN citace

  g (smyčec) g  g (housle) g  Viola.jpg (viola) Viola.jpg  de.png (violoncello) de.png  ull.jpg (kontrabas) ull.jpg Obrázky [online]. [cit ]. Dostupné z: