Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Advertisements

 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Trojčlenka.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Násobení a dělení desetinných čísel
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_765.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
4.6 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic Mgr. Petra Toboříková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
T ŘI ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SLOVNÍ ÚLOHY Úvodní úloha ke kapitole Slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic Mgr. Hana Přichystalová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.5 – 3.11 Lineární rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika pro.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Matematizace textu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): Kvadratické rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Slovní úlohy - směsi © Jitka Mudruňková 2014.
Slovní úlohy na soustavy rovnic
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický okruhRovnice a soustavy rovnic Název materiáluSoustavy rovnic – slovní úlohy Číslo materiáluVY_32_INOVACE_2C_M_15(20) AutorMgr. Petr Zeidler Datum tvorby Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.

Anotace: Prezentace určená pro žáky 2. ročníku SOU (popř. 1. ročníku nástavbového studia). Prezentace určená jako podpůrný materiál k výkladu učitele, interaktivní práci žáků, popř. k opakování. Obsahuje 6 úloh. Na závěr je možné spustit on-line test vytvořený pomocí formulář – google dokumenty. Čas: cca. 35 min.

Soustavy rovnic slovní úlohy

Soustavy rovnic – slovní úlohy Kilogram pomerančů je o 7 Kč dražší než kilogram jablek. Maminka koupila 3 kg jablek a 5 kg pomerančů. Celkem zaplatila 179 Kč. Jaká je cena kilogramu jablek a kolik stojí kilogram pomerančů? cena 1 kg jablek … … … … … … … … … … … … … …j Kč cena 1 kg pomerančů … … … … … … … … … … … …p Kč 1 kg pomerančů je o 7 Kč dražší než 1 kg jablek …p = j + 7 cena 3 kg jablek … … … … … 3j cena 5 kg pomerančů … … … 5p celková cena … … … … … … … 3j + 5p = 179

Soustavy rovnic – slovní úlohy Řešíme tedy soustavu rovnic: I. p = j + 7 II. 3j + 5p = 179 Nejvhodnější je dosadit do II. rovnice místo p z I. rovnice j j + 5·(j + 7) = 179 3j + 5·(j + 7) = 179 3j + 5j + 35 = 179 3j + 5j + 35 = 179 8j = 179 – 35 8j = 179 – 35 8j = 144 / :8 8j = 144 / :8 j = 18 j = 18

Soustavy rovnic – slovní úlohy Do I. rovnice dosadíme místo j 18. p = p = 25 Kilogram jablek stál 18 Kč a kilogram pomerančů stál 25 Kč.

Soustavy rovnic – slovní úlohy Lékař má 120 ampulí očkovací látky. Některé ampule mají objem 5 ml a některé 10 ml. Celkový objem očkovací látky je 1025 ml. Kolik ampulí s objemem 5 ml a kolik ampulí s objemem 10 ml má lékař v ordinaci? počet ampulí po 5 ml p počet ampulí po 10 ml..... d počet všech ampulí p + d = 120 objem očkovací látky v 5 ml ampulích.....5p objem očkovací látky v 10 ml ampulích....10d celkový objem očkovací látky p + 10d = 1025

Soustavy rovnic – slovní úlohy Řešíme tedy soustavu rovnic: I. p + d = 120 II. 5p + 10d = 1025 p + d = 120 / ·(-5) p + d = 120 / ·(-5) 5p + 10d = p + 10d = p - 5d = p - 5d = p + 10d = p + 10d = d = 425 / :5 5d = 425 / :5 d = 85 d = 85

Soustavy rovnic – slovní úlohy Dosadíme do I. rovnice místo neznámé d 85 a vypočítáme neznámou p. p + 85 = 120 p + 85 = 120 p = 120 – 85 p = 120 – 85 p = 35 p = 35 Lékař měl v ordinaci 35 ampulí po 5 ml očkovací látky a 85 ampulí po 10 ml očkovací látky.

Soustavy rovnic – slovní úlohy Vinař rozlil 200 l vína do 300 lahví, některé lahve měly objem 0,5 l a některé 0,7 l. Kolik lahví každého druhu použil? lahví o objemu 0,5 l x lahví o objemu 0,7 l y celkový počet lahví x + y = 300 objem vína v 0,5 l lahvích...0,5x objem vína v 0,7 l lahvích...0,7y celkový objem vína ,5x + 0,5y = 200

Soustavy rovnic – slovní úlohy x + y = 300 / · (-0,5) x + y = 300 / · (-0,5) 0,5x + 0,7y = 200 0,5x + 0,7y = ,5x – 0,5y =-150 0,5x + 0,7y = 200 0,5x + 0,7y = 200 0,2y = 50 / : 0,2 0,2y = 50 / : 0,2 y = 250 y = 250 x = 300 x = 300 x = x = x = 50 x = 50 Vinař naplnil 50 lahví o objemu 0,5 l a 250 lahví o objemu 0,7 l.

Soustavy rovnic – slovní úlohy Babička má 30 slepic a králíků. Všechna babiččina zvířata mají dohromady 90 nohou. Kolik má babička slepic a kolik králíků? slepic s králíků k celkem zvířat....s + k = 30 nohy slepic.....2s nohy králíků....4k celkem nohou...2s + 4k = 90

Soustavy rovnic – slovní úlohy s + k = 30 / ∙(-2) s + k = 30 / ∙(-2) 2s + 4k = 90 2s + 4k = 90 -2s – 2k = s – 2k = -60 2s + 4k = 90 2s + 4k = 90 2k = 30 / :2 2k = 30 / :2 k = 15 k = 15 s + 15 = 30 s + 15 = 30 s = 30 – 15 s = 30 – 15 s = 15 s = 15 Babička má 15 slepic a 15 králíků.

Soustavy rovnic – slovní úlohy Otec je o 8 let starší, než je trojnásobek věku jeho syna. Za dvacet let bude otec dvakrát tak starý než syn. Kolik let je otci a kolik synovi? věk otce o věk syna s o = 8 + 3s o = 8 + 3s o + 20 = 2·(s + 20) Otci je 44 let a jeho synovi je 12 let.

Soustavy rovnic – slovní úlohy Když délku obdélníku o 1 cm zvětšíme a jeho šířku o 2 cm zmenšíme, zmenší se obsah obdélníku o 16 cm 2. Když však délku zmenšíme o 2 cm a šířku zvětšíme o 1 cm zmenší se obsah obdélníku o 4 cm 2. Urči rozměry obdélníku. délka obdélníku....d šířka obdélníku....s obsah obdélníku...ds (d + 1)(s – 2) = ds – 16 (d – 2)(s + 1) = ds – 4 Délka obdélníku je 10 cm a jeho šířka 6 cm.

?? DOTAZY ?? TEST KONEC